ara Skrevet 15. mai 2012 #1601 Del Skrevet 15. mai 2012 Heia!! :duskedame: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 15. mai 2012 #1602 Del Skrevet 15. mai 2012 Dere med bekkenproblemer, hvor mye holder dere dere i aktivitet? Syns det begynner å bli vanskeligere å bevege seg etterhvert... Prøver å få gått minst 30 minutter hver dag, men innimellom er det virkelig bare ren stahet som får meg til å komme meg gjennom det. Men misliker virkelig tanken på å bare plante meg i sofaen nå og utover. Ser også ut til at skrotten blir mindre stiv når jeg faktisk beveger meg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. mai 2012 #1603 Del Skrevet 15. mai 2012 Dere med bekkenproblemer, hvor mye holder dere dere i aktivitet? Syns det begynner å bli vanskeligere å bevege seg etterhvert... Prøver å få gått minst 30 minutter hver dag, men innimellom er det virkelig bare ren stahet som får meg til å komme meg gjennom det. Men misliker virkelig tanken på å bare plante meg i sofaen nå og utover. Ser også ut til at skrotten blir mindre stiv når jeg faktisk beveger meg og. 30 min hver dag er kjempe bra! Jeg har hatt et nokså kranglete bekken, men jeg har ikke vært på langt nær så aktiv som deg. Men har heller ikke hatt som mål å "gå på tid", men har snudd når kroppen har sagt ifra.. Men fortsett å gå så mye du orker. Det hjelper veldig godt på bekkenet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 15. mai 2012 #1604 Del Skrevet 15. mai 2012 Heh, 30 minutter er ikke så stor distanse med den farten jeg holder om dagen Men ja. Selv om det er tungt der og da, merker jeg stor forskjell på formen resten av dagen, i forhold til de dagene jeg ikke kommer meg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 15. mai 2012 #1605 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Dere med bekkenproblemer, hvor mye holder dere dere i aktivitet? Syns det begynner å bli vanskeligere å bevege seg etterhvert... Prøver å få gått minst 30 minutter hver dag, men innimellom er det virkelig bare ren stahet som får meg til å komme meg gjennom det. Men misliker virkelig tanken på å bare plante meg i sofaen nå og utover. Ser også ut til at skrotten blir mindre stiv når jeg faktisk beveger meg og. For meg var det viktigste å IKKE gå mer enn jeg absolutt måtte. Det vil si kun mellom bilen og huset, og minst mulig innomhus også. Hadde jeg tvunget meg til aktivitet hadde jeg garantert blitt invalid ganske fort, merket det med en gang jeg gikk noen skritt mer enn "grensen". Men det er sikkert flere varianter, og om du fungerer med aktivitet er det jo flott. Jeg synes imidlertid du ikke må nøle med å legge deg på sofaen og annonsere at du tar en pause fra aktivitet frem til den lille er ute, om du føler for det. Det var det eneste som hjalp for meg. I starten var det utfordrende å ikke føle seg lat og elendig, men når jeg skjønte hvor viktig det var for formen gikk det greit. Ikke minst med tanke på hvor ille det ville være å få varige bekkenproblemer. Endret 15. mai 2012 av Stinelin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 15. mai 2012 #1606 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg støtter Stinelins budskap om ikke å gjøre mer enn du orker! Gjør det vondt, så ta en pause. Du har *ingenting* igjen for å presse deg over grensa her, faktisk risikerer du å få mye større og langvarige problemer av det. Det er heller ikke lurt å sette seg ned og ta det med ro om du har litt mer å gå på. Du kan da gjøre det verre på andre vis, nemlig med at muskulaturen stivner og det gjør vondt på nye plasser. Sånn som jeg har skjønt det på fysioterapeuten min har jeg gjort begge deler jeg advarer mot her, ved først å presse meg litt mer enn jeg bør, og så gjøre altfor lite... Jeg har mindre vondt nå enn jeg hadde for 3-4 mnd siden, da jeg fortsatt jobba litt og prøvde å gjøre ting utenom jobb også. Min konklusjon: Prøv litt hver dag, og ikke tenk at du må noe som helst. Du trenger ikke å gjøre ting hjemme, og du trenger ikke å holde deg i ro. Lytt til kroppen hele tiden, og husk at dagene er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 15. mai 2012 #1607 Del Skrevet 15. mai 2012 Gratulerer så mye Stinelin Lykke til Dorey, heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 15. mai 2012 #1608 Del Skrevet 15. mai 2012 Bah.. Jeg kjenner fortsatt bekkenet veldig godt etter fødsel, håper det går seg til.. Skal ikke presse meg selv like lenge på jobb om jeg noen gang blir gravid igjen og bekkenet er like på tur.. Sånn ellers så har jeg virkelig fått strekt navlestrengen idag, vært en time uten vesla, vært på jobbintervju til fast stilling der jeg har jobba fram til permisjon.. Så blir spennende å se om jeg har fast jobb å gå tilbake til etter permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #1609 Del Skrevet 15. mai 2012 Signerer Stinelin og Mahareth når det gjelder bekkenplager, Schadenfreude. Kanskje du heller kan finne andre aktiviteter som kan erstatte gåturene? For meg funket yoga godt, brukte særlig dette prenatal-programmet (har flere av dem, men liker best de to lengste). Kjenner også flere som har sverget til sykling/spinning under graviditeten. Jeg merker at det tar noen uker før bekkenvondtene stabiliserer seg, forøvrig. Merket godt på bekkenet at jeg var ute på tur litt for lenge i går. Håper det går bra med fødselen, Dorey! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 15. mai 2012 #1610 Del Skrevet 15. mai 2012 Gratulerer til Eirie som har fått ei lita jente! -- Jeg har stort sett vært skånet for bekkenvondter i svangerskapet, men på torsdag skjedde det flere ganger at jeg fikk en intens og stikkende smerte på venstre side av halebeinet (cirka). Heldigvis har det ikke vært vedvarende, men kjente en liten antydning til det på jobb i dag også. Godt det bare er 2 uker til permisjonen starter Som de andre sier så tror jeg det er lurt å være aktiv i den grad man har lyst og som man har energi og behag av, men ikke pushe seg når det begynner å gjøre vondt. Det er bare du selv som får lide av det, kanskje også i lang tid etter svangerskapet. Det er lov til å slappe litt av og samle energi når det nærmer seg slutten. Og det er lov til å være aktiv så lenge man er komfortabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 15. mai 2012 #1611 Del Skrevet 15. mai 2012 Gratulerer til Eirie!! Jordmora mi sa at man kunne kjenne det i bekkenet så lenge man ammet, hadde visst noe med hormoner å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. mai 2012 #1612 Del Skrevet 16. mai 2012 Gratulerer så mye med den lille frøkna, Eirie! Takk for gode bekkenråd! Joyce, det yogaprogrammet ser absolutt verdt ut å teste. Sikkert ikke så dumt å ha frisket opp yogaen sin litt før fødselen uansett heller. Sånn for ordens skyld, jeg går litt hver dag fordi jeg kjenner at det holder meg mindre stiv og mer mobil. De dagene jeg bare sitter stivner jeg nemlig helt. Når jeg går er det egentlig mest ligamentsmerter og kynnere som er det som gir meg vondter, så føler meg temmelig "damned if I do, damned if I don't" Men ser at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet de dagene jeg bare leker potetsekk (babysekk? iik, det hørtes litt ekkelt ut). Er alt klart til 17. mai-feiringen da? Jeg er spent på om jeg får kjøpt brød etterpå. Tror igrunn media gjør sånt verre enn det egentlig er, plutselig slås overskrifter stort opp og folk får panikk. Trenger du fjorten brød, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 16. mai 2012 #1613 Del Skrevet 16. mai 2012 Gratulerer til Eirie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. mai 2012 #1614 Del Skrevet 16. mai 2012 Vi har ingen planer for 17.mai i år. Har tradisjon for å dra på tur den dagen, i fjor var vi på padletur. Nå går dager og netter går med til amming, soving, og spising i to timers intervaller, og mer skal vi ikke planlegge. Snøen ligger fortsatt mange steder her, og det regner på skrå. Har fått beskjed om å ikke ta ut småtten før han har nådd fødselsvekta si, så vi koser oss inne i varmen. Det er så ubeskrivelig herlig å være fri for halsbrann og magevondt!! Og deilig å ligge inntil mannen etter ei uke i hver vår seng. Det beste er at det går an å ligge inntil han uten at magen er i veien, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. mai 2012 #1615 Del Skrevet 16. mai 2012 Gratulerer til alle som har født, spennende å lese om hvordan det har gått! Og lykke til, alle dere som står for tur. Alt er bra med oss, vi har vært hjemme i et par uker alt. Lillemann er nydelig og har allerede så mye personlighet. Fikk en litt annen start enn mange andre, men nå føler jeg at ting har normalisert seg. Skriver mer en dag jeg har tid! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. mai 2012 #1616 Del Skrevet 16. mai 2012 Alabama, så fint å høre fra deg! Bra at det går fint med dere, til tross for en litt tøff start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. mai 2012 #1617 Del Skrevet 16. mai 2012 Gratulerer Eirie og Alabama Vi er da fortsatt noen gravide igjen her, er vel bare halvparten som har født enda vel? Det er jo mai-juni gruppe, og vi er bare halvveis i mai Ang bekkenvondt - min fysioterapeut sier det er ikke farlig å bevege seg, bare vondt. Og man bør bevege seg så man ikke stivner helt, det er slett ikke bra å være helt inaktiv de siste ukene før fødsel. Han har gitt meg styrkeøvelser som har hjulpet godt. Så - det er viktig å røre seg hver dag. Uten at man tar i mye mer enn man tåler, bare litt.. Man kan få låsninger med bekkenet i feilstilling som gjør vondt. Fysioen driver og strekker og rugler for å holde meg i vater resten av svangerskapet, var på vei i feil retning en stund. Hvis du passer på å røre deg litt hver dag, gjøre litt forskjellige ting utover dagen, så vil du på lang sikt ha mye igjen for det. Sist gang hadde jeg ømt bekken i ca 9 mnd etter fødsel. Ikke veldig plagsomt, men kjente det når jeg skulle opp fra gulvet f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 17. mai 2012 #1618 Del Skrevet 17. mai 2012 Gratulerer til Eirie og Stinelin (visst jeg ikke har sagt det?), kommer fort ut av det etter bare ett par dager uten kg Og sikkert gratulerer til Dorey? Spennende å høre hvordan det har gått. Nå er har vi kommet hjem fra sykehuset med lillebror på utsiden Endelig! Han kom tirsdags formiddag, etter ca 7,5 timers fødsel. Skriver sikkert litt mer om fødselen i dagboka etterhvert Jeg er i alle fall i bedre form enn på lenge, og det føles helt utrolig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 17. mai 2012 #1619 Del Skrevet 17. mai 2012 Gratulerer Unknown!! :D Nå kommer babyene som perler på en snor her Noen som har erfaring med modningsakupunktur, eller som har tenkt å prøve det? Jeg er litt fristet, kanskje det gjør fødselen kortere/lettere og at jeg ikke må gå altfor lenge over..? Hadde vært kjekt det! Men så er jeg litt skeptisk til å tukle for mye også, særlig siden jeg er førstegangs, og ikke vet hvordan min fødsel kommer til å være.. Skader det å prøve mon tro? Og når bør man i såfall begynne/hvor ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 17. mai 2012 #1620 Del Skrevet 17. mai 2012 Gratulerer, Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå