Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Men tenk så fint det blir å få tilbake kroppen sin, Dorey! At den gradvis vender tilbake til tilnærmet normalt, hvor du kan bevege deg skikkelig og ikke minst at det ikke er ubehagelig med ligamentsmerter, vann over alt osv.

Og du kommer til å få treffe lillegutt. :rodmer:

Skal sitte her og heie på deg, jeg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Jeg skal heie på deg jeg også, Dorey :klemmer: Du får prøve så godt du kan å slappe av og nyte dagen i dag!

Her har riene (eller hva jeg skal kalle det) holdt på hele helgen, siden torsdag egentlig. Med alt fra 15-40 min mellomrom. Bortsett fra på natta, for da er det helt stopp. Kjenner tydelig "rietoppen" så tror ikke det er kynnere lenger, men de har nok ikke noe effekt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Tusen takk :) Ja, det skal bli godt å få igjen kroppen sin! Og ikke minst å få treffe han. Så lenge han har det bra, skal jeg klare hva som helst :rodmer: Går litt på veggen i dag kjenner jeg, men skal spise lunsj med mannen i dag så jeg kommer meg ut en tur :yvonne: I tillegg er det nye epioder med både Game of Thrones og Mad men i dag :jepp:

Unknown; Så slitsom at riene ikke tar seg opp! Men det er jo tydelig at det skjer noe da, kanskje du slipper at den aktive fødselen blir så lang? Tydeligvis ikke lenge igjen nå :)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med igangsetting, Dorey!! Skal krysse fingre og tær for at fødselsopplevelsen din blir god til tross for at du er bekymret og at igangsetting ofte kan være litt "hardere" enn normal fødsel.

Snart har du babyen din i armene dine!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Lykke til i morgen, Dorey! Det er nok verdt det uansett, nå kommer ihvertfall babyen UT! :)

Krysser fingrene for at riene tar seg opp snart, Unknown! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Tusen takk :) Ja, det skal bli godt å få igjen kroppen sin! Og ikke minst å få treffe han. Så lenge han har det bra, skal jeg klare hva som helst :rodmer: Går litt på veggen i dag kjenner jeg, men skal spise lunsj med mannen i dag så jeg kommer meg ut en tur :yvonne: I tillegg er det nye epioder med både Game of Thrones og Mad men i dag :jepp:

Unknown; Så slitsom at riene ikke tar seg opp! Men det er jo tydelig at det skjer noe da, kanskje du slipper at den aktive fødselen blir så lang? Tydeligvis ikke lenge igjen nå :)

Kjekt med lunch sammen med mannen da, godt å komme seg ut mens man venter! :jepp:

Har vært med jordmor igjen nå og tøyd og bøyd oppi der, håper det gjør susen! 3 cm åpning og ho kunne fint ta på hodet. Også trodde ho ikke at verken hode eller baby er så stor som fryktet :)

Krysser fingrene for at riene tar seg opp snart, Unknown! :)

Krysser jeg også! Jeg vil, vil, vil :fnise:

Da er neste overtidskontroll og mest sannsynlig igangsetting på onsdag. Kjedelig å måtte være på sykehuset 17.mai kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Men så spennende med både 3cm åpning og at hun kan kjenne hodet da, Unknown!! :jepp: Er det vondt å bli tøyd og strekt på oppi der eller?

Og til dere som vet...Jeg skal til jordmor på kontroll i morgen og er da 39+5..Er det vanlig at de sjekker åssen det står til `der nede`eller er det bare ved evt overtid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Oioi! Men så spennende med både 3cm åpning og at hun kan kjenne hodet da, Unknown!! :jepp: Er det vondt å bli tøyd og strekt på oppi der eller?

Og til dere som vet...Jeg skal til jordmor på kontroll i morgen og er da 39+5..Er det vanlig at de sjekker åssen det står til `der nede`eller er det bare ved evt overtid? :)

Etter å ha googlet litt om fødsler etter stripping, så ser det ut som om det er endel som blir det også før termin. Så du kan jo bare spørre i morgen :jepp:

Var mer ubehagelig i dag enn sist, men ikke direkte vondt. Sist var det mer pirking tror jeg. I dag tok ho litt mer i :gjeiper: Men det gikk helt fint altså! Men det kan hende det kommer an på hvor tøyelig det er fra før? Til mer moden man er, til letter er det vel å tøye litt, kanskje? Vet ikke helt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! :) Hehe... Det er sikkert ubehagelig vil jeg tro. Får se om jeg spør jordmor i morgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Beklager å ikke ha oppdatert, men har vært uten nettilgang ei uke. (Ny rekord!)

Gratulerer så mye Evil Eve!! :smilyblomst:

Lykke til Dorey, jeg håper du får en fin opplevelse tross igangsetting. Det kan jo gå over all forventning, jeg krysser fingrene.

Håper alt er bra med dere som har født, og ønsker alle andre masse lykke til. Nå skal jeg følge med her igjen!

Lang historie kort:

Etter lang diskusjon fikk jeg kranglet meg til planlagt KS. Jeg har sprøyteskrekk, og fikk svetteanfall ved veneflonene og gråteanfall ved spinalbedøvelsen.

Det verste var at midt oppi alt styret med KS kom alle minnene fra pappas sykeleie opp igjen, men jeg klarte ikke å snakke om det med noen, og gråt i dusjen før snittet, og tårene trillet under hele operasjonen.

Herregud, jeg fikk tre stikk og ett kateter, plutselig slo det meg hvor mye fælt han gikk i gjennom før det tok slutt. :tristbla:

Resultatet: En fantastisk nydelig liten gutt, 3185g og 48cm. Han er bare så utrolig skjønn, selvfølgelig verdens vakreste.. :rodmer: Rund og fin, gyllen hud og når han "smiler" er han så lik pappan'n min. Koselig og trist på samme tid...

Vi var på St.Olavs i tre dager, før vi reiste til vår lokale fødestue for barselopphold. Har hatt det fortreffelig, med tryggheten i Trondheim og flott oppfølging på fødestua. Vi var bare tre damer der på barsel, og de ansatte bar oss nærmest på sine hender. Godet å få slappe av og hvile, og ikke minst få masse gode tips omkring amming og stell.

I dag kom vi hjem, og akkurat nå sover lillemann. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med han når han våkner :fnise: Har forstått at det er en vanlig følelse.

Min svigerinne hadde forberedt meg på at jeg kom til å bli slått i bakken av kjærlighet i det jeg så han, men det var ikke akkurat slik. Heldigvis var jeg blitt forberedt på det av mer nøkterne venninner. Jeg syntes det var veldig spennende og koselig, men ettersom dagene går blir jeg bare mer og mer betatt.. :rodmer:

Noe jeg ikke var forberedt på var forholdet til mannen min. Vi kom så utrolig nært hverandre, og jeg blir "dobbeltforelsket" når jeg ser han stelle med gutten. :yvonne:

Siden jeg lå til observasjon etter snittet var det han som ble med gutten og barnepleieren, og de fikk den første tida sammen. I starten lå jeg temmelig hjelpeløs, og mannen skiftet alle bleier, var til legesjekk og ordnet opp. Tror det var godt for han å bli kjent og få ansvar også.

I etterkant har det naturligvis vært mye pupp, så det føles godt at de første dagene var "hans".

Søvnmangelen er stor, puppene blør og det lugger litt i såret. Halsbrann, magevondt og kramper er borte, og magen er "flat"! :danse: Bekkenløsningen forsvinner forhåpentligvis litt etter litt.

Alt i alt: Herlig!! :hoppe: Nå klynker det i vogna, og katten lurer på hva i all verden som har kommet i hus. :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinelin: så fint å høre fra deg! :)

Leit å høre at fødselen ble såpass tung for deg, følelsesmessig. Men så har du jo hatt mer å stri med underveis enn de fleste andre og. Og en fødsel er vel en smule heftig følelsesmessig, sånn i utgangspunktet.

Fordelen nå er at du er gjennom det, og kan se fremover til en fin sommer med lillegutt og flink mann! :klemmer: Kos dere masse, og gratulerer så mye med minien!

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre fra deg Stinelin! Kjekt å høre at du fikk KS som ønsket, selv om det ble en veldig følelsesmessig opplevelse. Høres ut som mannen er en god far og støttespiller! Kos dere masse med lillegutt og den nye tilværelsen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer bare de andre - godt å høre fra deg, Stinelin! Godt du fikk KS! Fødsel er en følelsemessig berg-og-dalbane (ihvertfall for meg), og med tapet av faren din så friskt i minne skjønner jeg godt at det blir ekstra mye. Så da var det ekstra godt å lese oppsummeringen din som "herlig". :klemmer:

Og selvsagt - gratulerer så mye med gutten! :gratulerer:

Lykke til i morgen, Dorey! :duskedame:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, Stinelin! Bra du fikk KS som du ville! Kos deg med den lille familien og nyyyt tiden du har foran deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Takk for alle lykkeønskninger, skal bli godt å komme i gang med innspurten! :klemmer:

Gratulerer så masse med gutten, Stinelin! Har lurt på hvordan det har gått med deg, så det var herlig å høre at alt er bra. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar igang et heiakor for Dorey (og eventuelle andre damer som er igang med fødselen i dag) :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...