Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Har også planer om å komme meg på kino denne helgen. Noe med å utnytte muligheten mens man ikke trenger barnevakt ;)

Skal krysse fingrene for begge igangsettelsene til uka! Det er jo virkelig ikke lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodet ligger så langt nedi bekkenet, at jeg klarer nesten ikke gå :( Kjenner det er helt hardt rett over skambeinet, der er det proppfullt av baby! Hvis han siger noe lenger ned nå, så kommer panna på utsiden.. Lurer meg på om det er bekkenbunnen min som er litt lav, og tyder på at jeg har slurvet med knipeøvelsene? For det har jeg.. ups.

Lykke til dere som er på overtid - får håpe naturen ordner opp i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på dag 7 av min permisjon, så nå kan jeg egentlig bare føde:) alt er klart, er lei av å være gravid og synes det er litt kjedelig å være hjemme alene...

men men, kan jo hende jeg også går på overtid da. håper ikke det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg har født :)

Lillesøster kom på onsdag kl 12.57, stor og god jente på 4120 gram, 49 cm og 36 cm ho.

Noget spesielt å ringe føden uten stemme hehe..

Sambo kom fra nattevakt og blei litt overraska på morran..

Starta med milde, kilende tak ca halv seks på morran, samboer slutta på jobb kl seks hehe.. Kom regelmessig og bygde seg opp hele tida, så var helt overkommelig at det tok ca 7,5 time denne gangene kontra 30+ sist ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hodet ligger så langt nedi bekkenet, at jeg klarer nesten ikke gå :( Kjenner det er helt hardt rett over skambeinet, der er det proppfullt av baby! Hvis han siger noe lenger ned nå, så kommer panna på utsiden.. Lurer meg på om det er bekkenbunnen min som er litt lav, og tyder på at jeg har slurvet med knipeøvelsene? For det har jeg.. ups.

Lykke til dere som er på overtid - får håpe naturen ordner opp i løpet av helgen :)

Sorry, må bare :ler: litt! Ser for meg hodet som nesten titter ut :gjeiper:

Hei jenter :)

Jeg har født :)

Lillesøster kom på onsdag kl 12.57, stor og god jente på 4120 gram, 49 cm og 36 cm ho.

Noget spesielt å ringe føden uten stemme hehe..

Sambo kom fra nattevakt og blei litt overraska på morran..

Starta med milde, kilende tak ca halv seks på morran, samboer slutta på jobb kl seks hehe.. Kom regelmessig og bygde seg opp hele tida, så var helt overkommelig at det tok ca 7,5 time denne gangene kontra 30+ sist ;)

Gratulerer! :blomst:

7,5 time er jo helt greit det, liksom :tommelsmil: Godt jobbet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med veslefrøkna, evil eve! :D

Håper det går bra, både med deg og den lille.

Hva sier førstemann til å ha fått en lillesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glenfarclas

Gratulerer til evil eve! :blomst: Og hipp hurra for at du ikke har noen skrekkhistorier å dele, både for din egen del og for førstegangsnervøse som meg. :ler:

Jeg har vært på fødselsforberedende kurs i dag, og synes plutselig at det ble hakket mer realistisk at det skal komme et ekte menneske ut av kroppen min som jeg snart skal få hilse på. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, evil eve! så heldig du er... nå er fødselen forbi for din del! kos deg med babyen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos "fødselen forbi og kos deg med babyen" - vil bare nevne at jeg synes den første tiden med babyen var mere stri enn selve fødselen ;) Så, ja det er veldig fint at fødsel er over for da vet man at alt har gått bra, og man får møte barnet sitt. Så skal man igang med stell og amming og alt det der. De første ukene kan være ganske strie. Så blir det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal på svangerskapskurs i morgen, med tema fødselen og det blir omvisning på føden. Blir spennende :) Og i slutten av måneden skal vi på kurs om barseltiden/amming. Vi tar med oss det vi kan for å forberede oss, men er innstilt på at det skal noen uker til med innkjøring den første tiden før vi føler oss "trygge og avslappede" i situasjonen. Og uansett hvor mye man forbereder seg, så tror jeg allikevel at det blir litt annereledes (kanskje spesielt for førstegangsfødende?), enten i positiv eller ikke fullt så positiv forstand. Ingen baby er jo lik, og ei heller vi foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg har vært på kursene, og må si at det siste om amming og barsel var ganske... unødvendig egentlig. Det ene var at det *kun* handlet om amming, og ikke noe annet, det andre var at det er en oppramsing av det som står i alle babybøkene om amming.

Det første kurset, om fødsel, synes jeg var fint å ha med seg, og mannen synes det var veldig bra. Det var han som lærte mest, mye fordi han ikke har lest stort i babybøkene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, takk for gratulasjonene.

Storesøster er stolt, men jeg forstår at det er vanskelig for henne.

Også er lillesøster kjedelig som sover så mye, vil helst kose på henne hele tiden. :gjeiper:

Men blir helt klart godt med noen timer i bhg imorgen for store frøken, få ut litt energi.

Slapp til og med unna den dumme fødesenga, fikk føde i vann <3 Selvom det blei litt trangt på slutten, så føder jeg gjerne på nytt i vann om det noen gang kommer flere barn :) Men da helst i større badekar, ikke et slikt vanlig avlangt hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Her skjer det fremdeles nada. Ingen murringer en gang. Så i morgen begynner prosessen med igangsetting, det blir med Foley-kateter i første omgang. Kjenner jeg gruer meg veldig, for jeg mistenker at fødselsopplevelsen vil bli helt anderledes og mye værre enn det jeg har innstilt meg på. Men jeg gleder meg til å få ut lillegutt. Selv om det akkurat nå er vanskelig å fokusere på sluttresultatet når jeg er blitt livredd for fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...