Gjest Dorey Skrevet 10. mai 2012 #1541 Skrevet 10. mai 2012 Er du her du også, altså? Ingen action? Nei, nå er jeg så godt i gang. Kan jo like godt se hvor lenge det er mulig å gå? Neida, jeg tror slimproppen gikk på tirsdag, men det har ikke skjedd noe mer en mye murringer, og at magen er uvant sår og øm. Uansett skal vi jo på overtidskontroll i morgen, så da får vi se. Kan banne på at det begynner av seg selv med en gang jeg har kommet hjem fra sykehuset etter sjekken Hvordan går det med deg? Flott mage Glenfarclas!
Gjest Unknown Skrevet 10. mai 2012 #1542 Skrevet 10. mai 2012 Nei, nå er jeg så godt i gang. Kan jo like godt se hvor lenge det er mulig å gå? Neida, jeg tror slimproppen gikk på tirsdag, men det har ikke skjedd noe mer en mye murringer, og at magen er uvant sår og øm. Uansett skal vi jo på overtidskontroll i morgen, så da får vi se. Kan banne på at det begynner av seg selv med en gang jeg har kommet hjem fra sykehuset etter sjekken Hvordan går det med deg? Flott mage Glenfarclas! Du får vel ikke gå så mye lengre uansett? De tøyer og rusker vel litt inni der nede da, i morgen? Visst det ikke skjer noe i natt da, selvfølgelig! Jeg fikk litt tøying i dag med jordmor. Kunne strekke åpningen 2-3cm og ho mente det er 50/50 sjangse for at noe skjer i dag. Det var det vel ca omtrent fra før også :gjeiper: Vi får krysse fingre for at det bli to fødsler fra termingruppa i natt Fin mage ja, Glenfarclas!
Gjest Dorey Skrevet 10. mai 2012 #1543 Skrevet 10. mai 2012 Tror jeg blir satt igang mandag eller tirsdag om han ikke vil ut før. Gruer meg litt til stripping, er det vondt? (men fødselen gruer jeg meg ikke til, akk logikk, hvor har du tatt veien??) Vi krysser fingrene for to fødsler i natt ja!
Gjest Glenfarclas Skrevet 10. mai 2012 #1544 Skrevet 10. mai 2012 ho mente det er 50/50 sjangse for at noe skjer i dag. Det var det vel ca omtrent fra før også :gjeiper: Vi får krysse fingre for at det bli to fødsler fra termingruppa i natt Spennende! (Og greit å vite at noen har vært der og overlevd når det endelig blir min tur... ) Har hørt at det gjerne er når man ligger rolig at det kommer i gang? Sett på en film og finn sofaen, hehe. Dere får ha lykke til, i alle fall! Takk for fine mage-komplimenter alle sammen!
Gjest Mahareth Skrevet 10. mai 2012 #1545 Skrevet 10. mai 2012 Åh, jeg håper dere føder nå snart begge to, og slipper igangsetting! I dag vasker jeg resten av babytøyet vi har fått, og etterpå skal jeg vaske sengetøyet og re opp babysenga så den står klar til lillegutten kommer Uke 37 starter her i dag, så nå er det ikke mer enn maks 5 uker igjen
Schadenfreude Skrevet 10. mai 2012 #1546 Skrevet 10. mai 2012 Gruer meg litt til stripping, er det vondt? (men fødselen gruer jeg meg ikke til, akk logikk, hvor har du tatt veien??) Hos jordmor her om dagen snakket hun litt om fødselsforløpet, hva som skjedde og hvem som gjorde hva. Hun anbefalte også at man takket ja til en student hvis man fikk forespørselen, men advarte at det da antagelig ble to stykker som kom til å sjekke "ståa" der nede. Hvorpå jeg spør "men er det vondt?" Skal sies at jeg kjapt skjønte at det var en litt teit ting å spørre om, med tanke på at det antagelig er barnematen i forhold til alt det andre.
ara Skrevet 10. mai 2012 #1547 Skrevet 10. mai 2012 Hos jordmor her om dagen snakket hun litt om fødselsforløpet, hva som skjedde og hvem som gjorde hva. Hun anbefalte også at man takket ja til en student hvis man fikk forespørselen, men advarte at det da antagelig ble to stykker som kom til å sjekke "ståa" der nede. Hvorpå jeg spør "men er det vondt?" Skal sies at jeg kjapt skjønte at det var en litt teit ting å spørre om, med tanke på at det antagelig er barnematen i forhold til alt det andre. ___________________ Håper det blir fødsel på dere ventende overtidsdamer snart!! Har dere noen symptomer??
Gjest Unknown Skrevet 10. mai 2012 #1548 Skrevet 10. mai 2012 Tror jeg blir satt igang mandag eller tirsdag om han ikke vil ut før. Gruer meg litt til stripping, er det vondt? (men fødselen gruer jeg meg ikke til, akk logikk, hvor har du tatt veien??) Vi krysser fingrene for to fødsler i natt ja! Litt ubehagelig, men gikk helt fint Merker ingenting da. Så det spørs om det heller blir litt Visst jeg prøver noe hver dag, så må jo noe ha en slags virkning tilslutt Når jeg tenker meg om så var vel mensterminen min den 12. eller 11. Så går vi etter den, så er jeg egentlig ikke på overtid ennå
Haley Skrevet 10. mai 2012 #1549 Skrevet 10. mai 2012 I dag opplevde jeg for første gang skikkelig smerter i halebeinet med utstråling i bekkenet på venstre side. Det skjedde når jeg stod og skulle til å gå, men gikk over så fort jeg hadde gått noen skritt, heldigvis. Og etter at jeg kom hjem fra jobb har jeg ikker merket noe, selv ikke på den lille skogsturen vi gikk i stad. Hvis det er sånn det føles å ha bekkenløsning/-låsning, så er jeg evig takknemlig for at jeg har sluppet så lett unna, og all respekt til dere som har slitt med bekkenet gjennom svangerskapet! Og så håper jeg at det ikke utvikler seg noe mer. Men på den positive siden så har jeg endelig funnet et album som frøkna skal få, hvor jeg skal scrappe og lime inn bilder, og skrive om svangerskapet og hennes første leveår. Og så kom bæresjalet i posten i dag!
Gjest Dorey Skrevet 11. mai 2012 #1550 Skrevet 11. mai 2012 Da har jeg vært på overtidskontroll og fått den skuffende beskjeden om at livmorhalstappen er helt lukket, 4 cm lang og bakovervent. Igangsetting på tirsdag, med foleykateter. Nå kjenner jeg at jeg bare er sliten og utrolig lei meg og skuffet. Han ble målt til 3,8 kg, og har det bra. Det er jo det viktigste.
Gjest Unknown Skrevet 11. mai 2012 #1551 Skrevet 11. mai 2012 Da har jeg vært på overtidskontroll og fått den skuffende beskjeden om at livmorhalstappen er helt lukket, 4 cm lang og bakovervent. Igangsetting på tirsdag, med foleykateter. Nå kjenner jeg at jeg bare er sliten og utrolig lei meg og skuffet. Han ble målt til 3,8 kg, og har det bra. Det er jo det viktigste. Men det kan vel fortsatt skje noe før tirsdag? Er ikke lenge igjen da, uansett! Selv om jeg skjønner at det virker sånn..Du får beordre mannen til å ta godt vare på deg i helgen. Siste helgen
Gjest Dorey Skrevet 11. mai 2012 #1552 Skrevet 11. mai 2012 Men det kan vel fortsatt skje noe før tirsdag? Er ikke lenge igjen da, uansett! Selv om jeg skjønner at det virker sånn..Du får beordre mannen til å ta godt vare på deg i helgen. Siste helgen
Selma_ Skrevet 11. mai 2012 #1553 Skrevet 11. mai 2012 Æsj, så kjedelig Dorey!! Men han kan vel kanskje komme ila helgen fordet, så du slipper igangsetting? Ønsker deg uansett lykke til!! _______ Noen som har erfaring med flimring foran øynene? Har hatt noen tilfeller av det, og blir litt redd. Varer i kanskje 20 min, og dekker ca halve synsfeltet. Har kommet et par ganger når jeg har vært aktiv, og et par ganger når jeg har hvilt. Har prøvd å google litt om dette, og det kommer opp mange treff på svangerskapsforgiftning. Men tviler på at det er det, har jo ikke høyt blodtrykk, er ikke overvektig, ikke ødem osv..
*Joyce* Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #1554 Skrevet 11. mai 2012 Dorey: Med Turnerose startet fødselen av seg selv, out of the blue, på 41+6. Hadde absolutt ingen tegn på forhånd. Nå hadde jeg ikke fått sjekket ståa der nede, da, så jeg kan ikke si noe om hvorvidt det hadde vært modent i forkant, men det var ikke mer enn knapt 2 cm åpning da vi kom inn på sykehuset, så jeg tror ikke det hadde vært så veldig modent... Så det kan jo fortsatt sette i gang av seg selv! Håper det gjør det! Og ellers får du bare ta det som et tegn på at gutten trives i magen din. Selma - få det sjekket! Sånn for sikkerhets skyld. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!
ara Skrevet 11. mai 2012 #1555 Skrevet 11. mai 2012 Skjønner godt at du blir litt lei og skuffa, Dorey! Men som du sier så er det aller viktigst at lillen i mangen har det bra og tenk at nå er det ikke lenge til du har han på utsiden!! Fikk du masse informasjon om hvordan igangsettingen foregår eller får du info på sykehuset? ____________________ Har desverrre ingen peiling på flimringene du har opplevd.. Men jeg ville ringt jordmoren min eller legen og spurt om det. Kanskje de vil ha deg inn til en ekstra undersøkelse?
Schadenfreude Skrevet 11. mai 2012 #1556 Skrevet 11. mai 2012 Dorey: (Du får heller se det fra den positive siden, du får antagelig sovet lenge denne helgen.. ) Selma: Støtter oppfordringene om sjekk, bedre med en for mye osv. Jeg har hatt litt flimring i noen minutter innimellom, når jeg har reist meg litt raskt. Ser ut som små lyslyn som fyker over synsfeltet. Men det har altså gitt seg etter et par minutter. Ellers har jeg et og annet migreneanfall, og de begynner gjerne med sikksakkflimring foran øynene, og det kan gjerne vare i fem-seks minutter. Men ja. Best å ta en ekstra sjekk, for å være på den sikre siden.
Haley Skrevet 11. mai 2012 #1557 Skrevet 11. mai 2012 Dorey: Skjønner godt at du blir litt utålmodig av den beskjeden, men uansett er det ikke lenge igjen til mirakelet ligger i armene dine Nyt helgen som best du kan, slapp og kanskje finner lillegutt ut at han vil ut i løpet av helgen Selma: Trenger ikke være svf, men kanskje migrene, lav blodprosent, blodtrykksfall eller lignende. Uansett greit å få det sjekket
Eirie Skrevet 11. mai 2012 #1558 Skrevet 11. mai 2012 Dorey; Så kjedelig for deg Slenger meg på spørsmål fra ara her: Fikk du noe informasjon om igangsettingen? Blir satt igang på mandag selv pga svangerskapsforgiftning, og jeg fikk bare beskjed om å møte opp på avdelingen og et klokkeslett... Har lest rimelig mye nå da, og heldigvis ligger det ofte prosedyrer ute på sykehusets nettsider. Lykke til! Vi får håpe på at de vil ut av seg selv iløpet av helga
Selma_ Skrevet 11. mai 2012 #1559 Skrevet 11. mai 2012 Da har jeg hørt med legen om flimringen, og fikk beskjed om å se an over helgen. Det var ikke skadelig for babyen heldigvis, men kunne være en form for migrene. Så da får jeg bare se. Har jo ikke vært mye, ment tar det seg opp skal det nok sjekkes
Gjest Dorey Skrevet 11. mai 2012 #1560 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Takk for alle oppmuntrende ord, jenter! Fikk egentlig ikke noe særlig informasjon, men fikk utlevert et infoskriv om igangsettingsprosessen (ulike metoder), og de fortalte hvilke de kom til å bruke på meg. Ikke noe mer egentlig, og jeg ble ikke akkurat beroliget av å lese informasjonen heller. Virker som om dette blir mye vondere enn en normal fødsel og det kan være mye smerte uten noen effekt. I tillegg regnes det vel som risikofødsel når det er igangsetting så jeg får ikke føde på den jordmorstyrke avdelingen heller. Jaja, på den lyse siden får jeg sett "Dark Shadows" på kino, samt å fullføre Grey's Anatomy sesong 6 Lykke til på mandag Eirie! Endret 11. mai 2012 av Dorey
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå