Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Lykke til fra meg også!

Hvis mannen er med, gå sammen om å bli litt sinte hvis de ser ut til å ike høre på dere. Da har du en backup i tilfelle du blir såpass satt ut at du ikke orker å bli morsk selv.

De SKAL jo høre på deg også, og ikke overkjøre deg fullstendig, uansett hva det blir til. Om ikke annet så har du en ivrig heiagjeng her inne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puhh.... :daane: Jeg har så hetetokter og pølsefingre (vann) i kveld... Slitsomt.. Noen som har opplevd/opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Denne helga har jeg ikke tatt en eneste tablett mot halsbrann - jeg mener å ha lest enten i denne tråden eller i en annen her på forumet om at mandler skal hjelpe, og det gjorde det, gitt! :hoppendeglad:

Så hvis det er noen her som har lagt ut tipset (jeg husker så klart ikke nøyaktig hvor jeg leste det) så takker jeg, og hvis noen her enda ikke har fått det med seg så anbefaler i alle fall jeg å måke ned et par mandler ved behov (man kan vel ikke dele slike tips ofte nok?). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å få bukt med halsbrannen! Jeg spiste så mange Gaviscon i helga at jeg tilslutt kasta opp... :sjenert:

Har også hørt om mandeltrikset, men det hjelper ikke her. Men nå er det snart over!

Takk for lykkeønskninger, vi har psyka oss opp og er godt forberedt.

Neste gang jeg skriver har jeg forhåpentligvis gutten på utsiden! :rodmer: Hvis jeg ikke får nervesammenbrudd og må avreagere her på min flukt fra sykehuset.. :redd::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Nå blir jeg snart sprø. Ungen vil jo ikke ut! I går hadde jeg masse menssmerter om natten og et par skikkelige tak i magen utover dagen. Men det skjer jo ingenting :murvegg: Jeg blir bare stressa og lei meg av dette her. Ny kontroll hos jordmor i morgen, den hadde jeg i allefall håpet jeg slapp :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Puhh.... :daane: Jeg har så hetetokter og pølsefingre (vann) i kveld... Slitsomt.. Noen som har opplevd/opplever det samme?

24/7. Helt rart at jeg som til vanlig er en frostpinne sitter og svetter i selskap der andre fryser :fnise: Anklene og håndleddene har jeg ikke sett på en stund og fingrene er helt stiv. Bra det snart er over :)

Denne helga har jeg ikke tatt en eneste tablett mot halsbrann - jeg mener å ha lest enten i denne tråden eller i en annen her på forumet om at mandler skal hjelpe, og det gjorde det, gitt! :hoppendeglad:

Så hvis det er noen her som har lagt ut tipset (jeg husker så klart ikke nøyaktig hvor jeg leste det) så takker jeg, og hvis noen her enda ikke har fått det med seg så anbefaler i alle fall jeg å måke ned et par mandler ved behov (man kan vel ikke dele slike tips ofte nok?). :)

Her står skålen med mandler klar på benken, så jeg går og småspiser hele tiden :) Er jo godt også!

Ikke at jeg er så veldig plaget, men greit å ha funnet noe som hjelper når det først kommer!

Nå blir jeg snart sprø. Ungen vil jo ikke ut! I går hadde jeg masse menssmerter om natten og et par skikkelige tak i magen utover dagen. Men det skjer jo ingenting :murvegg: Jeg blir bare stressa og lei meg av dette her. Ny kontroll hos jordmor i morgen, den hadde jeg i allefall håpet jeg slapp :sukk:

Uff, hvor mange dager er du på overtid nå?

Her har det også vært murringer og kynnere i helgen, men ingenting skjer. Er kjedelig. I dag tidlig når jeg skulle tisse på glasset til jordmor, så kom jeg på at jeg ikke hadde tenkt å være gravid lengre i dag. Jeg hadde nemmelig ikke kjøpt inn flere glass. Så nå må jeg rushe til apoteket!

Rart å glede seg så mye til noe som skal bli så vondt! :ler:

Og lykke til Stinelin :klemmer: Tenk at du snart går holde og kose med gutten din! :rodmer:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey

Uff, hvor mange dager er du på overtid nå?

Her har det også vært murringer og kynnere i helgen, men ingenting skjer. Er kjedelig. I dag tidlig når jeg skulle tisse på glasset til jordmor, så kom jeg på at jeg ikke hadde tenkt å være gravid lengre i dag. Jeg hadde nemmelig ikke kjøpt inn flere glass. Så nå må jeg rushe til apoteket!

Rart å glede seg så mye til noe som skal bli så vondt! :ler:

Bare tre dager over enda, men det føles jo ut som årevis ;)

Jeg var helt sikker på at du hadde født, siden du ikke har vært aktiv i helgen. Men vi slipper forhåpentligvis å vente så lenge til :)

Tisseglass ja! det må jeg kjøpe etterpå. Godt du minnet meg på det :) Men det er blitt så vanskelig å treffe glasset nå synes jeg, magen er blitt hengende helt i veien. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så varm om dagen, har aldri vært borti maken. Var en tur ute på kvelden på lørdag, og syns det var "friskt" å gå uten jakke. Sjekket termometeret hjemme, og det viste 2,5 plussgrader :sjenert:

Heldigvis ingen hetetokter ennå, bare behagelig varm selv med en innetemperatur nede i 18 grader.

Hm. Småen prøver å grave seg ut rett oppunder ribbeina mine. Hva er nå vitsen med det? :fnise:

Dorey: hvis ingenting skjer innen i morgen, ville jeg i det minste insistert på at jordmor faktisk SJEKKER hvordan det står til der nede, utflod eller ikke. Hvis det er ting som har skjedd, så kan du vel kanskje strippes?

Her har vaskemaskina gått i helgen, sånn at alle de små klærne er klare til bruk. Men merker jeg er veldig skeptisk til om tingene i str. 50 kommer til å passe. Det er jo så smått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Stinelin!

Ikke no fødsel her heller.. Hatt et par "prøvetak" og murringer både forran og bak, men ikke bygd seg opp til noe..

Men så har jeg jo omtrent liggi rett ut i hele helga med feber som kommer og går om natta, hals som er full av piggtråd og øreverk, hurra..

Så regner igrunn ikke med å føde før jeg er frisk igjen..

Håper jeg blir frisk fort.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Dorey: hvis ingenting skjer innen i morgen, ville jeg i det minste insistert på at jordmor faktisk SJEKKER hvordan det står til der nede, utflod eller ikke. Hvis det er ting som har skjedd, så kan du vel kanskje strippes?

Ja, tenkte jeg skulle snakke med henne om det. Men jeg synes det er litt ekkelt å ta det opp, når hun ikke har nevnt det selv :sjenert: Menmen, jeg får vel bare kvinne meg opp.

God bedring evil eve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt varmere enn til vanlig, men foreløpig er det ikke plagsomt. Det som derimot er litt plagsomt er beina til frøkna som prøver å sparke under ribbeina mine :fnise: Gleder meg til magen begynner å synke, men det kan jo fremdeles ta noen uker.

Men den siste uka har jeg våknet opp og hatt vondt/vært øm øverst på høyre (hovedsakelig) setemuskel, og jeg skjønner ikke hvorfor. Tror ikke jeg ligger noe annerledes nå enn for en uke eller to siden :klo:

Jeg er forøvrig sikker på at det kommer en baby eller tre i løpet av uka! :jepp: (for dere som er på overtid/nær termin altså, ikke vår lille frøken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Bare tre dager over enda, men det føles jo ut som årevis ;)

Jeg var helt sikker på at du hadde født, siden du ikke har vært aktiv i helgen. Men vi slipper forhåpentligvis å vente så lenge til :)

Tisseglass ja! det må jeg kjøpe etterpå. Godt du minnet meg på det :) Men det er blitt så vanskelig å treffe glasset nå synes jeg, magen er blitt hengende helt i veien. :fnise:

Skjønner det føles lenge. Jeg har jo ikke termin før onsdag, men å se for meg å være gravid fortsatt til helgen har jeg jammen vansklig for!

Og jeg har vært aktiv, altså. Bare ikke på dataen. Helgen har vært fyllt opp med konfirmasjoner og kaker :sikle:

Ikke no fødsel her heller.. Hatt et par "prøvetak" og murringer både forran og bak, men ikke bygd seg opp til noe..

Men så har jeg jo omtrent liggi rett ut i hele helga med feber som kommer og går om natta, hals som er full av piggtråd og øreverk, hurra..

Så regner igrunn ikke med å føde før jeg er frisk igjen..

Håper jeg blir frisk fort.. :/

God bedring, kjempefort! Ikke noe hyggelig å bli syk sånn rett før fødsel kan jeg tenke meg. Man vil jo helst være på topp (så godt det går an) når det starter.

Og du minnet meg på å kjøpe nasespray! Jeg takler ikke å få noe i nasen, så har vært potte tett hele svangerskapet, men akkurat under fødselen føler jeg for å kunne puste skikkelig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unknown: Usj, hater nesespray, så da er jeg heller tett i nesa :P

Har også vært tett hele svangerskapet, men håper det går over når frøkna kommer ut hehe..

Takk Dorey, håper det gir seg fort jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24/7. Helt rart at jeg som til vanlig er en frostpinne sitter og svetter i selskap der andre fryser :fnise: Anklene og håndleddene har jeg ikke sett på en stund og fingrene er helt stiv. Bra det snart er over :)

Haha! Akkurat sånn er det med meg også! Folk sitter i ullgenser og jeg småsvetter i t-skjorte. Og jeg er også en sånn frostpinne til vanlig. Tåler nesten ikke en kjølig bris på varme sommerdager før jeg må slenge på en genser eller jakke. :fnise:

God bedring, Evil eve! Håper det slipper taket snart. Kjedelig å måtte være syk i disse tider!

Kjære og jeg skal på omvisning på føden i dag. Gruer og gleder meg litt om hverandre..Flere som har vært eller? Håper det blir en god opplevelse. Jordmoren min er der så hun sa vi kunne ta en kontroll i samme slengen om vi fikk tid! Så det er bra. Da slipper jeg å reise ut på kontroll i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Håper dere fikk en fin tur på føden ara. Her får vi ikke tilbud om det. Var stor forskjell på å være der for å føde og nå når jeg var der for å sjekke lite liv. Mye roligere og mer behagelig når jeg ikke hadde fødselen å tenke på sikkert. I alle fall to helt forskjellige opplevelser av føden :jepp:

Nå har jeg skiftet på sengen vår, sånn at den er klar til vi kommer hjem fra sykehuset om ett par-tre dager :ler: Er lov å håpe i alle fall! Tror jeg skal vaske vinduene også, kanskje murringene tar seg opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvisningen var knall og jeg føler meg enda mer klar, hvis det er mulig! ;)

Tror kjære gubbemannen ble litt "tryggere" også! :)

Da vi var ferdig ble det kontroll med min snille jordmor. Hun koblet meg til CTG og der var alt i skjønneste orden...og jammen hadde jeg mange sammentrekninger...og det pågår enda...Merkelig at det skulle skje mens jeg var på føden. Men gjør ikke vondt og sånn så jeg sitter nå bare her i sofaen og slapper av :)

Ja, vi satser på at det snart skjer noe hos deg nå Unknown! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Glenfarclas

Men den siste uka har jeg våknet opp og hatt vondt/vært øm øverst på høyre (hovedsakelig) setemuskel, og jeg skjønner ikke hvorfor. Tror ikke jeg ligger noe annerledes nå enn for en uke eller to siden :klo:

Hmm, jeg sliter med noe lignende kanskje. Jeg sovner på den ene eller andre sida, og så våkner jeg i løpet av natta for å snu meg, og da får jeg vondt både i/på den hofta jeg legger meg på, og den som jeg har lagt på. Så det ender med at jeg må ligge et minutt på ryggen før jeg kan bytte side. Om morgenen, etter et par-tre bytt, så er jeg rimelig mør i/på hoftene. (Men det gir seg etter maks fem minutter da.)

Vet ikke om det kastet noe lys over situasjonen, men vi kan kanskje konkludere med at det ikke er heelt unormalt å våkne med litt vondt her og der? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg har også mye vonde sete-/hoftemuskler, og hos meg kommer det av at jeg strammer meg til for mye for å avlaste rygg og bekken, i følge fysioterapeuten. Har dessverre ikke helt funnet ut hva som kan gjøres for å bli bedre, annet enn å jobbe med å belaste alle musklene i stedet for bare noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Intet nytt under solen hos JM i dag. Har fått time til overtidskontroll på Ahus på fredag kl 0800. Det er helt fint, nå begynner jeg å instille meg på at jeg må bli satt i gang :) Han er her i allefall i løpet av neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorey: det er jo flere dager til fredag, kanskje småen kommer på bedre tanker innen da? :klemmer:

Her har mini funnet ut at det er fint å ligge på tvers... Var en tur innom JM for å snakke litt om fødsel og andre ting jeg lurer på, og siden han ikke hadde snudd seg da jeg var til kontroll sist, spurte jeg like gjerne om hun kunne sjekke. Hadde en mistanke selv, for det det er merkelig tomt fra buksekanten og nedenfor :fnise:

Jeg har jo ennå noen uker igjen å gå på, men håper at småen får litt bedre retningssans snart. Hvis ikke blir det jo antagelig planlagt KS, og det er jeg egentlig ikke så veldig lysten på.

Håper det går bra med Stinelin og tverrboeren hennes, forresten. Kanskje den har flyttet ut nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...