ara Skrevet 3. mai 2012 #1461 Del Skrevet 3. mai 2012 Jepp, førstemann Ikke så lei, men sliten. Og sliten av at folk maser. Er ikke som om jeg føder før fordeom. Huff, slitsomt med mas. Folk burde egentlig skjønne såpass, men så er de vel så spente på dine vegne og gleder seg sikkert masse til å hilse på mirakelet ditt! Dorey: har du prøvd å sette ananasen mellom lårene, sånn at baby lokkes ut av den deilige duften for å smake på? Kanskje sjokoladekake funker bedre? (syns forresten du bør svare alle som maser med at "det er ikke Julenissen heller! Nytter ikke å rope på'n.") Joyce: høres ut som du koser deg. Blir rent babysyk av å lese, jo På kontroll i dag var alt i orden med mini, heldigvis. Og rugedamen fikk en gradert sykemelding, pga bekkenvondt og generelt labert energinivå. Det føles litt småkjipt, men samtidig er jeg redd for at de siste ukene kommer til å bli ekstremt tunge dersom hele understellet konker ut. Men mini hadde ennå ikke snudd seg, og legen begynte å snakke om at vi eventuelt må planlegge en potensiell setefødsel neste gang hvis det ikke har skjedd noe mer da. Men, jeg har tenkt at hodet ikke nødvendigvis trenger å feste seg på et par uker ennå, så jeg prøver å ikke ta det så tungt. Nevnte forresten for legen at dersom mini ikke snur seg, er jeg ikke spesielt lysten på vending, hvorpå legen sa at "nei, sånt gjør vi ikke her, vanligvis. det er bare svensker som gjør" Sikkert lurt med litt sykemelding. Ikke greit med kranglete bekken. Satser på at mini finner rette veien der inne i magen og at du ikke trenger å planlegge setefødsek og den slags.. Jammen er det forskjell på legene her til lands..Stinelin sin mini ble jo vendt omtrent mot hennes vilje også kommer din lege og sier at det bare er svenskene som gjør det...Litt komisk også...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 3. mai 2012 #1462 Del Skrevet 3. mai 2012 Jammen er det forskjell på legene her til lands..Stinelin sin mini ble jo vendt omtrent mot hennes vilje også kommer din lege og sier at det bare er svenskene som gjør det...Litt komisk også...! Ja, den tanken slo meg også. Men det er jo ennå nesten to måneder til termin her i gården, så minien har god tid til å flakse rundt inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 3. mai 2012 #1463 Del Skrevet 3. mai 2012 Dorey: har du prøvd å sette ananasen mellom lårene, sånn at baby lokkes ut av den deilige duften for å smake på? Kanskje sjokoladekake funker bedre? Aha! Jeg har bare misforstått fremgangsmåten! Ikke rart det ikke virket Håper bebisen din snur seg riktig vei,Schadenfreude! Men så utrolig merkelig at det er så forskjellig praksis ved de ulike sykehusene? Ikke bra. Men du skal se h*n snur seg snart Juhu, i det minste er det snart sol på balkongen min. Da kan jeg sette meg ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 3. mai 2012 #1464 Del Skrevet 3. mai 2012 Er jeg som er neste, har termin i morgen. Men det er overhode ingenting som varsler at noe er i anmarsj. Ikke nødvendigvis at du får noen forvarsel! Plutselig kommer bebis ut Og det uansett ikke mange dagene igjen, bare tenk på hvor lenge du har ventet. Men jeg skjønner godt du er lei mas, har begynnt her også. Fint å vite at de gleder seg og er spente, men hjelper ikke å spør hver dag. Jeg sier i fra når noe skjer, liksom! Jo, og forresten - ananas funker, jeg trengte ikke å spise den en gang, jeg bare kjøpte den på Rema, og så startet fødselen. Straka vegen til Rema! Da blir det ananas både i magen og underliv? Åh! Tror jeg skal grille ananas Litt rart å tenke på at M kom 6 dager før termin, altså "i dag". Jeg har skikkelig følelse på neste uke, så da treffer jeg vel termindatoen bedre denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 3. mai 2012 #1465 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Ikke nødvendigvis at du får noen forvarsel! Plutselig kommer bebis ut Og det uansett ikke mange dagene igjen, bare tenk på hvor lenge du har ventet. Men jeg skjønner godt du er lei mas, har begynnt her også. Fint å vite at de gleder seg og er spente, men hjelper ikke å spør hver dag. Jeg sier i fra når noe skjer, liksom! Nei, ikke vet jeg. Alle legger jo ut som slimpropper, økt utflod, kynnere og faens oldemor så man tenker liksom at man kanskje får noen symptomer i forkant. Men det er kanskje de som faktisk har noe å melde skriker høyest, hehe. Jaja, han kommer vel når han er klar. Skjønner liksom ikke greia med at alle skal spå når fødselen starter. Var i et familieselskap i starten av forrige uke, og alle kaklehønene la ut om hvordan de kunne se på gløden i ansiktet mitt at nå var det bare maksimalt 3-4 dager til fødsel. Det var i allefall sikkert! (Det er for øvrig ikke "glød", det er rødhet pga ødem i kroppen, samt dårlig hud) Eller venninner som jeg vet har god oversikt over svangerskapet mitt som plutselig sender melding og spør "termin i morgen?" Eh, ja. Den har ikke flyttet seg siden sist nei. Meh. Nei, dette ble bare sutring, beklager Endret 3. mai 2012 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. mai 2012 #1466 Del Skrevet 3. mai 2012 Det skal mye til for at andre kan se når det er rett før fødsel, ofte vet man det ikke selv engang før man står midt i det. Mamma sier at bestemor så det på henne, men bestemor har veldig mange unger så mye erfaring. Det var visst noe med måten hun gikk på. Jeg ble født på kvelden den dagen. Det er heller ikke så lett å analysere det som kommer ut i underbuksa, om det er utflod eller slim eller hva. Mitt eneste holdepunkt, som oppvokst på gård, er at man får en slimdråpe hengende ut som er flere cm lang. Det var et tegn jeg kjente igjen hos meg selv, jeg så plutselig at jeg hadde en 10-15 cm lang slimdråpe hengende og slenge ut da jeg var på do. Da tenkte jeg at det nærmer seg fødsel. Kynnere har man jo støtt og stadig de siste ukene, så det er ikke nødvendigvis noe tegn. Det er livmoren som trimmer seg sterk til fødsel, så kynnere er bra. Jeg tror at for veldig mange kvinner starter fødsel helt ut av det blå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 3. mai 2012 #1467 Del Skrevet 3. mai 2012 På kontroll i dag var alt i orden med mini, heldigvis. Og rugedamen fikk en gradert sykemelding, pga bekkenvondt og generelt labert energinivå. Det føles litt småkjipt, men samtidig er jeg redd for at de siste ukene kommer til å bli ekstremt tunge dersom hele understellet konker ut. Men mini hadde ennå ikke snudd seg, og legen begynte å snakke om at vi eventuelt må planlegge en potensiell setefødsel neste gang hvis det ikke har skjedd noe mer da. Men, jeg har tenkt at hodet ikke nødvendigvis trenger å feste seg på et par uker ennå, så jeg prøver å ikke ta det så tungt. Nevnte forresten for legen at dersom mini ikke snur seg, er jeg ikke spesielt lysten på vending, hvorpå legen sa at "nei, sånt gjør vi ikke her, vanligvis. det er bare svensker som gjør" Sikkert ikke dumt med sykemelding, nyt det! Håper mini snur seg etterhvert, så du slipper å ta stilling til setefødsel osv. Jammen er det rart at de ulike sykehusene gjør det så forskjellig! Jeg har lest meg opp på tverrleie nå, og overalt står det at KS er eneste løsning. Mens St.Olavs insisterer på å sette i gang fødselen og lede mini riktig vei ut. Om det var så enkelt kunne de vel bare snudd alle unger på vei ut da. Konsentrerer meg bare om å ta det med ro og holde den lille inne til vi kommer oss i vei. Sitat fra Store Norske Leksikon: Det at fosteret (se FOSTERUTVIKLING) ligger på tvers i forhold til fødselskanalen; fosterkroppens lengdeakse danner tilnærmet en rett vinkel med fødselskanalens akse, ved skråleier er vinkelen mindre. Tverr-/skråleie forekommer i 0,5 % av samtlige fullgåtte svangerskap. Naturlig fødsel fra tverrleie kan bare finne sted hvis fosteret er meget lite, idet skulderen vil presses ned i fødselskanalen. Komplikasjoner Tidlig vannavgang og NAVLESNORFREMFALL er aktuelle komplikasjoner. Hvis man ikke korrigerer et tverrleie («forsømt tverrleie»), kan det oppstå ristorm (hyppige og kraftige rier), livmorveggen kan revne og barnet bli dødfødt. Hvis et tverrleie ikke kan vendes til hode- eller seteleie, må man forløse barnet ved KEISERSNITT. Ubehandlet tverrleie er en livstruende situasjon for moren. Flott... Lykke til med ananas og andre triks, alle dere som vil ha fortgang i sakene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 3. mai 2012 #1468 Del Skrevet 3. mai 2012 uff... litt skrekken min det der med tverrleie men han lå ned for en uke siden, håper han fortsetter med det! men de vet vel best? kanskje...? i natt lå jeg med tak til halv fem før det ga seg, så irriterende! og ikke minst en smule slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 3. mai 2012 #1469 Del Skrevet 3. mai 2012 Det er heller ikke så lett å analysere det som kommer ut i underbuksa, om det er utflod eller slim eller hva. Mitt eneste holdepunkt, som oppvokst på gård, er at man får en slimdråpe hengende ut som er flere cm lang. Det var et tegn jeg kjente igjen hos meg selv, jeg så plutselig at jeg hadde en 10-15 cm lang slimdråpe hengende og slenge ut da jeg var på do. Da tenkte jeg at det nærmer seg fødsel. Æææh. Og jeg som straks skal spise middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 3. mai 2012 #1470 Del Skrevet 3. mai 2012 Jøss, her skjer det saker! Gratulerer til dere som er i mål! Jeg har ikke vært så mye innom på en stund pga. flytting, vi har ikke hatt internett hjemme på "en evighet"... Men nå har vi i alle fall plass til bebien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 3. mai 2012 #1471 Del Skrevet 3. mai 2012 Jo, og forresten - ananas funker, jeg trengte ikke å spise den en gang, jeg bare kjøpte den på Rema, og så startet fødselen. til dere alle! Så morsomt! Det skal jammen meg jeg prøve også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 3. mai 2012 #1472 Del Skrevet 3. mai 2012 Dorey: Kjenner til det at alle maser om dagen.. Til og med folk jeg ikke aner hvem er, randomme foreldre i barnehagen til storesøs som jeg ikke aner hvem er, jøss har ikke du termin snart da? Joda, jeg har termin SNART, men har da ikke gått over enda en gang, slutt og mas :gjeiper: Hu kommer jo ikke no fortere uansett hvor mye de maser.. Så er morsomt å hente i barnehagen om dagen.. Skal til JM imorgen, og jeg som håpa å slippe den timen hehe.. Men får nok bare smøre meg med tålmodighet, storesøs kom jo to dager før termin, men ser ikke ut til at lillesøster følger i de fotspora gitt, for det er jo idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. mai 2012 #1473 Del Skrevet 3. mai 2012 Æææh. Og jeg som straks skal spise middag Hehe, ja kanskje litt den der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. mai 2012 #1474 Del Skrevet 3. mai 2012 Jo, og forresten - ananas funker, jeg trengte ikke å spise den en gang, jeg bare kjøpte den på Rema, og så startet fødselen. Dorey: har du prøvd å sette ananasen mellom lårene, sånn at baby lokkes ut av den deilige duften for å smake på? Kanskje sjokoladekake funker bedre? --- Akkurat det med masingen ser jeg ikke fram til. Folk må da skjønne at de får vite det når det skjer/har skjedd . Masing er kun til irritasjon - selv om de sikkert mener det godt og bare er spente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 4. mai 2012 #1475 Del Skrevet 4. mai 2012 Dorey: Kjenner til det at alle maser om dagen.. Til og med folk jeg ikke aner hvem er, randomme foreldre i barnehagen til storesøs som jeg ikke aner hvem er, jøss har ikke du termin snart da? Joda, jeg har termin SNART, men har da ikke gått over enda en gang, slutt og mas :gjeiper: Hu kommer jo ikke no fortere uansett hvor mye de maser.. Så er morsomt å hente i barnehagen om dagen.. Skal til JM imorgen, og jeg som håpa å slippe den timen hehe.. Men får nok bare smøre meg med tålmodighet, storesøs kom jo to dager før termin, men ser ikke ut til at lillesøster følger i de fotspora gitt, for det er jo idag Sikker på at masing ikke hjelper? Det later til å være den generelle overbevisning at det gjør det Jeg skal også til jordmor i dag, nedtur Mon tro om livmorhalsen osv blir sjekket? Ha en flott fredag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 4. mai 2012 #1476 Del Skrevet 4. mai 2012 Akkurat det med masingen ser jeg ikke fram til. Folk må da skjønne at de får vite det når det skjer/har skjedd . Masing er kun til irritasjon - selv om de sikkert mener det godt og bare er spente Jeg syns generelt folk legger seg oppi mye som strengt talt egentlig er privat når man er gravid. Jeg har fått så utrolig mange spørsmål, om ting jeg på ingen måte er komfortabel med å dele med andre enn mannen (og til tider ikke han engang). Det er første gang jeg egentlig har opplevd at så mange perifere bekjente faktisk har meninger om ting jeg aldri ville funnet på å gnålt om til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 4. mai 2012 #1477 Del Skrevet 4. mai 2012 Dorey: Jeg skal bli sjekka idag iallefall, det lova jm meg sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 4. mai 2012 #1478 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Tilbake fra jordmor, men ikke noe nytt å melde. Hodet er så langt ned som det kommer, ikke rart det gjør vondt når han beveger seg. Ellers mente hun at det ikke kom til å skje noe med det første siden jeg ikke har noe økt utflod. (Faktisk har jeg overhode ikke noe utflod om dagen.) Hun sjekket ikke åpningen da, men mente at det ikke var noe grunnet manglende økt utflod. Ny time på tirsdag, og overtidskontroll og igangsetting den 15 mai om ikke noe skjer. 17. maibaby er sikkert ikke dumt det heller I morgen er det bruktmarked på Ekeberg i Oslo, det pleier alltid å være gøy! Endret 4. mai 2012 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 4. mai 2012 #1479 Del Skrevet 4. mai 2012 Åh Dorey, stakkars. Får inderlig håpe at minien finner ut at den vil ut i verden før den tid! Bruktmarked høres morsomt ut. Kanskje man skulle tatt seg en tur? Er det litt som loppis, bare med mere folk og ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 4. mai 2012 #1480 Del Skrevet 4. mai 2012 Tar alt før som en eventuell bonus Så lenge han har det bra, kan jeg alltids smøre meg med litt mer tålmodighet. Anbefaler absolutt å ta seg en tur på Ekeberg! Det er Norsk veteranvognklubb som er arrangør så det er mye veteranbiler og slikt i tillegg til et kjempestort bruktmarked som selger alt mulig rart. Det er på Ekeberg camping i morgen (5/5) fra kl 0600-1600) http://www.veteranvogn.no/index.php/arrangementer/ekebergmarkedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå