Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

er sååå lei jeg nå. sist gikk bare vannet, hadde knapt kynnere. nå er det skikelig vonde tak daglig. slitsomt i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unknown: mannen her er nesten litt snurt fordi jeg stadig må sjekke om noe har skjedd her ;-) Syns det er spennende å følge med, kjekt å vite hva man har i vente.

Selma: å sove lenge ved hver anledning tror jeg er lurt. Og nyte å spise middagen sin i fred :ler:

Molly: om ikke annet er det kortere frem enn tilbake. Heldigvis! :ler: Satser på at ventetiden ikke blir FOR lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Og gratulerer til Pasjonsblomst! :strix:

Da er det teoretisk min tur neste gang, men jeg mistenker at det lar vente på seg her. Jaja, den som venter på noe godt, også videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... sant det! men tida har jammen gått mye fortere da det var lenge igjen!

Flere som smelter om dagen? mest lyst til å legge meg i fryseren jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også varm, men her hos oss ligger snøen enda, så det er bare å ta en tur ut i den kalde vinden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Jeg er også varm. Når jeg gikk høygravid med M på sommeren syntes jeg det var helt fantastisk. Nå er jeg veldig glad jeg slipper. 12+ er mer enn nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Pasjonsblomsten også :)

Gleder meg til det er min tur, ikke lenge igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er varmere enn normalt om dagen. Er en skikkelig frossenpinn til vanglig, så det er litt uvant, dette. Ved et par anledninger har jeg lurt på om ikke mannen er litt varm og har for mye tøy på, og da har han bare kikket rart på meg :ler:

Enn så lenge går det greit, men kan bli interessant når varmen kommer. Å kose på katten er forresten en utfordring, jeg blir så varm at jeg nesten koker når dyret insisterer på å ligge på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen bare ler av meg når jeg bretter opp toppen og setter meg i sofaen og puster og peser :P glad jeg slipper å være gravid på sommeren denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Så herlig vær det er i Oslo i dag! Har ligget mye på balkongen i dag i solen. Men blir litt stressa av alt dette med at babyen ikke skal bli overopphetet, er det noen som vet hvor lenge man kan ligge? Jeg har tatt 30 min intervaller og gått inn litt for avkjøling i "pausene." Føler meg jo helt hysterisk, men jeg synes det er så vanskelig å vite :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så herlig vær det er i Oslo i dag! Har ligget mye på balkongen i dag i solen. Men blir litt stressa av alt dette med at babyen ikke skal bli overopphetet, er det noen som vet hvor lenge man kan ligge? Jeg har tatt 30 min intervaller og gått inn litt for avkjøling i "pausene." Føler meg jo helt hysterisk, men jeg synes det er så vanskelig å vite :sjenert:

Så lenge du ikke kjenner ubehag mener jeg å ha hørt. Mulig jeg var litt uforsiktig, men jeg lå i alle fall ute hver en soldag sommeren jeg var gravid med M og alle 3-4 dagene jeg har hatt mulighet til nå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen fare med solingen, men er jo bra at du er forsiktig! :)

Er du som er neste på terminlista nå, Evil eve? :) Spennende nå framover altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg leste om overoppheting gjaldt forsåvidt boblebad, men det er jo litt av samme greia. Du merker ubehag før babyen gjør det.

Har sittet ute i det nydelige været i dag, jeg og. Men det begrenser seg egentlig selv, blir varmt jo! :ler: Men håper på flere sånne dager nå. Er deilig å kunne skrelle av seg et par lag klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begynt å få babyer jo! Så rart, er jo ganske lenge til jeg skal igang enda - 7 uker :)

Gratulerer Joyce og Pasjonsblomst!

Forrige svangerskap var jeg en tur innom klinikken et kveld etter å ha solt meg hele dagen - ingen bevegelse på mine følge-med-punkter. Ultralyden viste at alt var bra, men legen sa jeg burde ikke sole meg rett på magen, burde dekke til litt, for det ble veldig varmt for lille babyen inni beholderen sin. Legen sa ikke noe spesifikt om hvor mye, men kan kan jo ha i bakhodet å ta litt hensyn til at det blir varmt inni der.

Flere ganger om dagen nå kommer spretne bevegelser som får hele magen til å røre på seg :) Jeg er forkjøla, og derfor litt mer sliten, mannen er snill og lar meg sove så mye jeg behøver, og tar lillegutt hver morgen og mesteparten om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Forrige svangerskap var jeg en tur innom klinikken et kveld etter å ha solt meg hele dagen - ingen bevegelse på mine følge-med-punkter. Ultralyden viste at alt var bra, men legen sa jeg burde ikke sole meg rett på magen, burde dekke til litt, for det ble veldig varmt for lille babyen inni beholderen sin. Legen sa ikke noe spesifikt om hvor mye, men kan kan jo ha i bakhodet å ta litt hensyn til at det blir varmt inni der.

Det hørtes veldig fornuftig ut! Hadde kjole over magen, vil ikke at det skal bli ubehagelig for ham stakars. Men nå forsvinner jo godværet, så jeg får vel sole meg når han kommer ut i steden.

Er jeg som er neste, har termin i morgen. Men det er overhode ingenting som varsler at noe er i anmarsj. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig fornuftig ut! Hadde kjole over magen, vil ikke at det skal bli ubehagelig for ham stakars. Men nå forsvinner jo godværet, så jeg får vel sole meg når han kommer ut i steden.

Er jeg som er neste, har termin i morgen. Men det er overhode ingenting som varsler at noe er i anmarsj. :sukk:

Oi!

Du har termin i morgen du ja!! Så spennende... Er du lei nå kanskje? Er det din første? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er skikkelig rart å lese her nå som babyen er på utsiden! :fnise: Tusen takk for gratulasjoner her også! :klemmer:

Jeg ble litt overrasket over hvor fort og greit fødselen gikk, selv om jeg hadde en følelse av å skulle føde før termin trodde jeg nok ikke helt på det, og ble litt perpleks da det skjedde. :ler: Håper det blir fødsel på dere andre som er rundt termin snart, også. Det er nemlig helt fantastisk å ha henne her, liggende på ammeputa på fanget mitt! :rodmer:

Jeg kommer til å følge med her, altså, men det er ikke sikkert det blir så mye skriving - enhåndsskriving er bare sånn måtelig artig. ;) Akkurat nå ligger lillesnuppa så rolig at jeg får til å skrive med to hender, men jeg vet jo av erfaring at det ikke nødvendigvis varer så lenge!

Jo, og forresten - ananas funker, jeg trengte ikke å spise den en gang, jeg bare kjøpte den på Rema, og så startet fødselen. :lol:

:klemmer: til dere alle!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Oi!

Du har termin i morgen du ja!! Så spennende... Er du lei nå kanskje? Er det din første? :)

Jepp, førstemann :) Ikke så lei, men sliten. Og sliten av at folk maser. Er ikke som om jeg føder før fordeom.

*Joyce* Her har ikke ananas funket overhode ;) Ikke ananas, ikke sex, ikke vindusvask, ikke sterk mat. Jaja, vinduene er i allefall blanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorey: har du prøvd å sette ananasen mellom lårene, sånn at baby lokkes ut av den deilige duften for å smake på? Kanskje sjokoladekake funker bedre? :fnise:

(syns forresten du bør svare alle som maser med at "det er ikke Julenissen heller! Nytter ikke å rope på'n.")

Joyce: høres ut som du koser deg. Blir rent babysyk av å lese, jo :rodmer:

På kontroll i dag var alt i orden med mini, heldigvis. Og rugedamen fikk en gradert sykemelding, pga bekkenvondt og generelt labert energinivå. Det føles litt småkjipt, men samtidig er jeg redd for at de siste ukene kommer til å bli ekstremt tunge dersom hele understellet konker ut.

Men mini hadde ennå ikke snudd seg, og legen begynte å snakke om at vi eventuelt må planlegge en potensiell setefødsel neste gang hvis det ikke har skjedd noe mer da. Men, jeg har tenkt at hodet ikke nødvendigvis trenger å feste seg på et par uker ennå, så jeg prøver å ikke ta det så tungt.

Nevnte forresten for legen at dersom mini ikke snur seg, er jeg ikke spesielt lysten på vending, hvorpå legen sa at "nei, sånt gjør vi ikke her, vanligvis. det er bare svensker som gjør" :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...