Stinelin Skrevet 26. april 2012 #1361 Del Skrevet 26. april 2012 I dag har jeg plutselig veldig hovne kjønnslepper.. Kan det ha noe med vendingen å gjøre tro? Har hatt mensmurring i korsryggen to netter på rad. Lurer på om dette er helt vanlig, eller om det har noe med fødsel å gjøre? Er det dumt å ringe jordmor å spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 26. april 2012 #1362 Del Skrevet 26. april 2012 I dag har jeg plutselig veldig hovne kjønnslepper.. Kan det ha noe med vendingen å gjøre tro? Har hatt mensmurring i korsryggen to netter på rad. Lurer på om dette er helt vanlig, eller om det har noe med fødsel å gjøre? Er det dumt å ringe jordmor å spørre? Det er aldri dumt å ringe jordmor å spørre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. april 2012 Forfatter #1363 Del Skrevet 26. april 2012 Så bra med vellykket vending, Stinelin! Håper han har skjønt tegninga nå, da. Om du lurer på det med hovenhet og murring, så ta en telefon til JM. Bedre med en telefon for mye enn en for lite. Tricot Slen har vi også etter Turnerose. Var godt fornøyd med det til henne. --- Her lurte jeg nesten på om det var fødsel på gang i natt. Murringer som kom i tak og kjentes godt. Men det var nok en kombinasjon av kynnere, kraftige murringer og vond mage, det ga seg etter halvannen time omtrent da jeg fikk gått på do. Men jeg fikk meg en vekker på at det faktisk bokstavelig talt kan skje når som helst, så i dag prøver jeg å få unna litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 26. april 2012 #1364 Del Skrevet 26. april 2012 Så bra alt gikk bra Stinelin! Da er det bare å gjøre seg klar for fødsel, for mini skal holde seg riktig vei! Flere som synes det er ekkelt med delte magemuskler? (Får alle delte magemuskler forresten? ) Jeg synes det er veldig ekkelt at det liksom er en pølse midt på magen hver gang jeg strammer den! Det tyter jo ut (tarmer, fett, livmor?).. Er redd det skal være sånn for alltid, men det vokser visst tilbake hos de fleste.. *krysser fingrene* Kjenner også babyen mye bedre der magemusklene er delt, så skvetter litt innimellom når jeg tar der og hun plutselig spreller til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 26. april 2012 #1365 Del Skrevet 26. april 2012 Mye spennende nyheter her om dagen. Noen som vil tippe når neste tass kommer? Hadde vært morsomt om det var noen som ikke klarte å vente til mai. Er lettet på dine vegne over at vendingen gikk bra, Stinelin. Får satse på at den lille holder seg oppned nå Her kjennes det ut som småen har lagt seg på tvers. Deler av magen er helt hard. Men merker ingenting til delte magemuskler ennå, tror jeg. I hvert fall ikke noe sånt som du forteller om, Selma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 26. april 2012 #1366 Del Skrevet 26. april 2012 Hevelsen i kjønnsleppene gikk tilbake igjen av seg selv, jammen er det mye rart som skjer med kroppen i disse tider! Det blir spennende om han klarer å ligge i ro med hodet ned. I dag har jeg mistenkt at hodet kan være øverst igjen, så jeg skal innom for ny UL i morgen. Heldigvis har de alltid tid til en på den lokale fødestua. Lurer på om de eventuelt tenker å prøve å snu han igjen? Med 3 timers kjøretur til sykehuset kan vi jo ikke farte dit i tide og utide. Flere som synes det er ekkelt med delte magemuskler? (Får alle delte magemuskler forresten? ) Jeg synes det er veldig ekkelt at det liksom er en pølse midt på magen hver gang jeg strammer den! Det tyter jo ut (tarmer, fett, livmor?).. Er redd det skal være sånn for alltid, men det vokser visst tilbake hos de fleste.. *krysser fingrene* Kjenner også babyen mye bedre der magemusklene er delt, så skvetter litt innimellom når jeg tar der og hun plutselig spreller til! Har heller ikke den samme "pølsen" som deg Selma, men at de er delte er det ingen tvil om. Har liksom et tomt "hull" foran på magen jeg, som er veldig vondt å ta på. Er vippestol noe man må ha? Og er den billige på Europris like grei som de dyre typene? Hva er en god og en dårlig vippestol..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 26. april 2012 #1367 Del Skrevet 26. april 2012 Og hva med denne nyfødtstolen, vil den være for liten etter kort tid og dermed enda en unødvendig ting å ha i huset? (Vi har Tripp-trapp stol fra før.) Hva er deres planer i forhold til stol til den lille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 26. april 2012 #1368 Del Skrevet 26. april 2012 Vi har et sånt nyfødt sete til tripp-trappen. Men om den er bra å bruke kan jeg ikke si noe om enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 26. april 2012 #1369 Del Skrevet 26. april 2012 Vi arver en stol her, som kan brukes fra mini kan sitte selv. Frem til den tid kommer vi vel til å putte ungen i vippestol mens vi spiser, eventuelt lekegrind. Har faktisk ikke tenkt så langt ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. april 2012 Forfatter #1370 Del Skrevet 26. april 2012 Håper han ikke har snudd seg igjen, Stinelin.... Vi brukte ikke vippestol sånn voldsomt mye - det er litt omdiskutert hvor bra det er for ryggen til de små. Vi brukte dog litt penger på den vi kjøpte, vi har Babybjörn sin, som i det minste kan legges bortimot helt flatt og som visstnok skal være blant de bedre med tanke på ergonomi. Bruksområdet her var for det meste når jeg dusjet/var på do/osv, og hun satt aldri lenge av gangen - type 15 minutter i slengen. Siden vi hoppet elegant over grøt/most mat, ble den heller ikke brukt ifbm spising. (Vi kjørte såkalt baby-led weaning (BLW), som går ut på at barnet får biter helt fra starten av. Det kan ikke gjøres før barnet sitter oppreist selv, da mating i f.eks. vippestol medfører kvelningsfare.) Men den var jo kjekk til sitt bruk. Mens vi spiste satt Turnerose stort sett i en Bumbo (som vi fikk i gave) oppå bordet, ihvertfall da hun ble litt større, sånn 3 mnd pluss. Da hun var bitteliten satt hun vel ofte i bæretøy eller lå ved siden av oss i sofaen eller sånt - det ble mange TV-middager i starten, husker jeg. Eller hun lå ved puppen mens jeg spiste på skrå over henne. Fra hun satt selv har hun sittet på Sitti-stolen sin (etterfølgeren til Tripp-trapp fra Stokke), først med babybøyle, som vi fant billig på Finn. Den bruker hun fortsatt, naturlig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 26. april 2012 #1371 Del Skrevet 26. april 2012 ViljaH: Her kjennes det også ut som en fot eller noe lignende som sparker oppover min høyre side. Nesten så man kan ta tak rundt den lille foten Litt mindre og mykere bevegelser (pluss hikking) kjenner jeg nederst på magen og går ut fra at det er hendene for JM mente hun lå med hodet ned sist jeg var på kontroll. Jeg har litt svakere bevegelser nederst også, det må være armer.. og så kjennes det ut som jeg har fått en "plugg" ned mot blære og bekken, og det gjetter jeg er hode. Jeg kjenner ikke noe hikking, vet ikke hvordan det kjennes. Jeg klarer ikke å se hva det er pga morkaken på fremsiden, det hadde vært kult å se hånd eller fotblad Men artig at jeg og baby driver og poker hverandre ViljaH: Blir spennende med leiesjekk neste gang da, om han har snudd seg. Du er jo såpass tidlig at han enda har sjangs til å bevege seg litt rundt.. Ja, det er jo i de neste par ukene de fleste finner ut at det er meningen hodet skal være ned Så jeg håper jo min også er såpass fornuftig. Jordmor sa noe jeg ikke visste da, at for flergangsfødende er det ikke vanlig at hodet fester seg, for de har videre bekken. Og man vil egentlig ikke at det skal feste seg heller, for det tyder på stort barn. Da spørs det om det blir foss når vannet går denne gang. Må huske å spørre/sjekke hva jeg skal gjøre da, har lest litt i en tråd at navlestrengen kan følge med ut, yikes. Men - fødselskanalen er da ingen tunnell heller som står på vidt gap, så høres litt rart ut at navlestrengen bare ramler ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 26. april 2012 #1372 Del Skrevet 26. april 2012 Flere som synes det er ekkelt med delte magemuskler? (Får alle delte magemuskler forresten? ) Jeg synes det er veldig ekkelt at det liksom er en pølse midt på magen hver gang jeg strammer den! Det tyter jo ut (tarmer, fett, livmor?).. Er redd det skal være sånn for alltid, men det vokser visst tilbake hos de fleste.. *krysser fingrene* Kjenner også babyen mye bedre der magemusklene er delt, så skvetter litt innimellom når jeg tar der og hun plutselig spreller til! Jeg har det! Hadde forrige gang også, visste ikke om det da. Mener legen sa noe om at alles magemuskler flytter seg, mens for noen er det en hinne som sprekker. Men det var muligens hvorfor de ikke går helt sammen igjen, og ikke hvorfor man får slik hump :klø: Jeg gikk ikke helt sammen igjen etterpå, forble 3-4 cm renne imellom. Matcher puppene som også fikk en make-over Jeg synes ikke det er ekkelt, jeg synes det er kult med humpen, hehe. Da jeg reiste meg fra benken hos jordmor, kom humpen opp som ryggfinnen på en delfin, og jordmor utbrøt "wow, for noen magemuskler!" Da ble jeg rent kry, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 26. april 2012 #1373 Del Skrevet 26. april 2012 ViljaH: Her er ikke hodet festet. Av den kjempehyggelige legen på føden fikk jeg beskjed om å legge meg ned om vannet gikk. Det er ikke store sjansen for at det skal skje noe med navlestrengen, type minimalt, men greit å være på den sikre siden Vet ikke hvor magemusklene mine er jeg. Ser ikke ut som om noe har delt seg da. Når jeg reiser meg opp fra benken hos jordmor så virker det som om hele magen fortsatt strammer seg. Kan det være at magemusklene ikke deler seg også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 26. april 2012 #1374 Del Skrevet 26. april 2012 Hmm..jeg skjønner meg ikke på den magemuskel-greia.. Har ikke opplevd det dere beskriver.. Magen min er som din Unknown..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 26. april 2012 #1375 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg har her lagt ved et bilde som viser ryggfinnen på magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 26. april 2012 #1376 Del Skrevet 26. april 2012 Vet ikke hvor magemusklene mine er jeg. Ser ikke ut som om noe har delt seg da. Når jeg reiser meg opp fra benken hos jordmor så virker det som om hele magen fortsatt strammer seg. Kan det være at magemusklene ikke deler seg også? Takk for tips om å legge seg ned. Skal passe på å spørre jordmor eller lege konkret jeg også. Alle har jo magemusklene i behold, men de flytter seg ut til siden for å gjøre plass til magen. Man skal f.eks. ikke trene skrå magemuskler i situps når man er gravid, fordi de er "feilparkert". Mulig det er den hinnen som må sprekke for at det skal se slik ut, og at det ikke er kun magemusklene som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. april 2012 #1377 Del Skrevet 26. april 2012 Mine magemuskler har også "flyttet fra hverandre", så når jeg ligger på sofaen og skal reise meg opp kommer det opp en liten forøyning i en stripe nedovr magen. Ikke så tydelig som på bildet, men nok til at det synes godt. ViljaH: Hikkingen kjennes litt ut som en puls, på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 26. april 2012 #1378 Del Skrevet 26. april 2012 Tror mine magemuskler er ganske som vanlig fortsatt Kan ihvertfall ikke se noe, men det er godt mulig det bare er skjult under polstringen :gjeiper: I morra har vi ul igjen, blir spennende å se om han er større enn gjennomsnittet. Jeg var, og alle babyer i min familie har vært det. Hadde vært rart om min var førstemann til å være under 3,5 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. april 2012 #1379 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg har her lagt ved et bilde som viser ryggfinnen på magen Hoho, den var jo helt utrolig! Slik er det ikke her, men jeg har morkaka på forsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. april 2012 #1380 Del Skrevet 27. april 2012 Må huske å spørre/sjekke hva jeg skal gjøre da, har lest litt i en tråd at navlestrengen kan følge med ut, yikes. Men - fødselskanalen er da ingen tunnell heller som står på vidt gap, så høres litt rart ut at navlestrengen bare ramler ut.. Jeg fikk streng beskjed av flere jordmødre om å legge meg ned om vannet går, siden babyen lå i tverrleie, og navlestrengen kunne bli med ut og komme i klem. Da haster det skikkelig! Nå som ungen er snudd måtte jeg bare vurdere selv om jeg mente han hadde festet seg.. Hvor enkelt er det liksom? Sikkert greit å legge seg om man er i tvil, men det blir jo litt ekstra tungvint da. Jeg var forberedt på å kunne ta en dusj, samle de siste tingene, og kjøre sammen med mannen til sykehuset. Om jeg må legge meg ned får jeg ikke gjort noe, og må vente på ambulanse som er stasjonert langt unna. Derfor skal jeg innom for ny sjekk i dag, og se hvordan han ligger. Fikk følelsen av at ved hodeleie var det ikke så ille at hodet ikke var festet, verre ved tverrleie, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå