Pasjonsblomst Skrevet 21. april 2012 #1321 Del Skrevet 21. april 2012 Nydelig hentesett, ja.. Minner om noe jeg hadde da jeg var liten. Skal selv bruke MITT eget gamle hentesett fra da jeg ble født enkelt hvitt og uskyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. april 2012 #1322 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Så fint hentesett evil eve. Og så gøy å bruke noe du selv har brukt pasjonsblomst! Selv har jeg et babyblått hentesett som lillebroren min brukte da han dro hjem fra sykehuset for 23 år siden som jeg tenkte jeg skulle ta med på sykehuset til vår lillegutt. Stas for både bror og meg! Endret 21. april 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. april 2012 #1323 Del Skrevet 22. april 2012 Har dere lest i dagboka til Alabama..??! Hun snek kraftig i køen, men det høres ut til å gå fint med dem alle. Nå begynner det for alvor å gå opp for meg at vi snart skal møte knøttene våre alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 22. april 2012 #1324 Del Skrevet 22. april 2012 Jeg er så kjedelig at hentesettet bare blir en enkel (kvit) sparkebukse med body. Også kjøpte jeg garn til min mor på tirsdag som i dag nesten er blitt til en ferdig strikkejakke av typen helt enkel, som baby skal få ha på hjem Og Gratulerer til Alabama (her også) Også er jeg faktisk 38 uker på vei i dag! På en måte synes jeg siste dagene nå går forferdelig sakte, og jeg vil bare føde NÅ! Men på en annen måte så synes jeg det er helt utrolig hvor fort siste ukene har gått Føler meg både klar og ikke helt klar på samme tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. april 2012 Forfatter #1325 Del Skrevet 23. april 2012 Det var vel forventet at Alabama kom til å snike litt, når det ble som det ble. Godt at det høres ut som om det går bra, etter forholdene. Tenk at den første terminklubbabyen er født! Jeg klarer ikke å la være å se på NRK... Det er fælt, men når jeg har anledning til å se på, er det en såpass spesiell sak at jeg synes jeg må følge med. Må ta pauser innimellom, da. Her er formen litt bedre, kaster fortsatt opp noe, men ikke like mye. Ingen store planer for dagen i dag, har tenkt å sy ferdig ringslynge til å ha i bilen, sove litt, samt at jeg må bortom legekontoret med en urinprøve siden jeg ikke klarte å få til noen prøve på fredag, da formen var heller dårlig. Tror jeg kastet opp så mye væske at det ikke var nok igjen i systemet, rett og slett. Heldigvis bare et par hundre meter bort til legen. Ha en fin mandag, mai-juni-damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 23. april 2012 #1326 Del Skrevet 23. april 2012 Hei Jeg er utrolig dårlig til å somle meg inn her for å skrive... innså plutselig etter påske at det faktisk kommer en lillebror, så da var det bare å henge i og fikse alt som skulle fikses. Det er så rart denne gangen, sist hadde jeg bare han i magen å tenke på... nå er det storebror som får oppmerksomheten og han i magen glemmer jeg liksom... selv med bekkenløsning og masse kynnere:p Men når jeg vaska små klær gikk det et lite lys opp for meg da Nydelig hentesett forresten Moren min har strikket et hvitt til lillebror, med knapper med traktor på :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 23. april 2012 #1327 Del Skrevet 23. april 2012 Vi har vært til leiesjekk i dag, og gutten ligger i tverrleie. Han har det sikkert behagelig der han sitter med hodet opp, rompa ute på ene sida, og dingler med beina ned i bekkenet mitt.. Skal til sykehuset onsdag for vending, men har blandede følelser omkring det hele. På den ene siden vet jeg at det er best for barnet å bli født vaginalt, og jeg klarer ikke argumentere for keisersnitt bare av hensyn til meg selv og min egen redsel. Hadde tenkt å takke nei til vending, men føler at jeg må prøve. På den andre siden håper jeg han ikke snur, slik at det blir planlagt keisersnitt. Har begynt å like tanken på å få han ut før tiden, på en planlagt dag, i fred og ro. Har mareritt om både lang kjørevei, smerter og ødelagt underliv, fysj.. Jeg er egentlig tilhenger av det naturlige, men nå må det gripes inn uansett. Hverken vending eller keisersnitt er naturlig, men helt nødvendig ved tverrleie. Har fått beskjed om å ligge rett ut og vente på ambulanse om vannet går, siden navlestrengen kan følge med ut og kutte tilførselen til barnet. Med masse vann er det også større sjanse for at vannet går tidlig. 3 timers kjøretur til sykehuset i den situasjonen frister lite. Siden vending kan ende med hastekeisersnitt har vi pakka bagen og bilsetet, og dermed fikk jeg det enda mer travelt med å få han ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 24. april 2012 #1328 Del Skrevet 24. april 2012 Utrolig at mai er rett rundt hjørnet. Og helt merkelig at den første terminklubbabyen er her alt Her ble det en liten tur innom føden, fordi jeg plutselig fikk regelmessige kynnere og dritvond rygg. Følte meg litt lettere hysterisk, men er glad for at de kunne sjekke at det bare var kynnere og ikke noe mer action. Gleder meg jo voldsomt til å møte mini, men syns det var litt i overkant tidlig ennå. Men... fikk jo med meg uling fra flere fødekvinner mens jeg var innom der. Plutselig virker fødselen mye mer skummel, for det hørtes virkelig ikke bra ut, sånn som de damene jamret seg. Om ikke annet fikk vi jo test-kjørt ruta til sykehuset, det var jo praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. april 2012 #1329 Del Skrevet 24. april 2012 Husk på at mange hyler av "instinkt", eller for å å få ut all energien som fyker gjennom kroppen. Tenk på styrkeløftere o.l, de kan også hyle og jamre seg ganske høyt når de jobber. Greit at man kan ta turen innom sykehuset iallfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. april 2012 #1330 Del Skrevet 24. april 2012 Vi har vært til leiesjekk i dag, og gutten ligger i tverrleie. Han har det sikkert behagelig der han sitter med hodet opp, rompa ute på ene sida, og dingler med beina ned i bekkenet mitt.. Skal til sykehuset onsdag for vending, men har blandede følelser omkring det hele. På den ene siden vet jeg at det er best for barnet å bli født vaginalt, og jeg klarer ikke argumentere for keisersnitt bare av hensyn til meg selv og min egen redsel. Hadde tenkt å takke nei til vending, men føler at jeg må prøve. På den andre siden håper jeg han ikke snur, slik at det blir planlagt keisersnitt. Har begynt å like tanken på å få han ut før tiden, på en planlagt dag, i fred og ro. Har mareritt om både lang kjørevei, smerter og ødelagt underliv, fysj.. Jeg er egentlig tilhenger av det naturlige, men nå må det gripes inn uansett. Hverken vending eller keisersnitt er naturlig, men helt nødvendig ved tverrleie. Har fått beskjed om å ligge rett ut og vente på ambulanse om vannet går, siden navlestrengen kan følge med ut og kutte tilførselen til barnet. Med masse vann er det også større sjanse for at vannet går tidlig. 3 timers kjøretur til sykehuset i den situasjonen frister lite. Siden vending kan ende med hastekeisersnitt har vi pakka bagen og bilsetet, og dermed fikk jeg det enda mer travelt med å få han ut.. Alt man skal måtte forholde seg til! Vel tverrleie går jo ikke, så da blir det jo en av de to. Håper du blir komfortabel med det valget du gjør! Hvis du velger vending, så kan du kanskje få oppleve en flott, naturlig fødsel og mindre bivnirkninger. Du skal se det går så godt så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 24. april 2012 #1331 Del Skrevet 24. april 2012 Lykke til Stinelin! Sikkert litt skummelt uansett hva det ender med.. Men det går nok bra til slutt skal du se, ikke lenge til du har en liten en, uansett om det blir via vanlig fødsel eller ks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 24. april 2012 #1332 Del Skrevet 24. april 2012 Lykke til, Stinelin Og Schadenfreude, godt det bare var kynnere da.. ettersom du sier det er litt tidlig enda..Husker ikke hvor langt du er på vei jeg, men da håper vi mini holder seg inne litt til slik at blir fin og god til dere møtes for første gang. Og jeg var på trivelig kontroll i dag hos jordmor og fikk den gledelige nyheten om at hodet til småen har festa seg! Snakka med mamma i stad, og hun har født alle oss 3 søskenene før termin..Og hun sa at med sistemann fødte hun dagen etter at hun fikk beskjed om at hodet hadde festet seg! (På oss eldste festet aldri hodet seg)... Men jeg tørr ikke å ha forhåpninger enda...da blir ventetiden til 20.mai veeeeldig lang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 24. april 2012 #1333 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Lykke til i morgen Stinelin! Det går nok kjempefint Schadenfreude; så bra det bare var kynnere! Det er jo litt i tidligste laget enda. Greit å få prøvekjørt veien da Så deilig at hodet har festet seg, ara Jeg skal til jordmor på kontroll på torsdag, og håper å få bekreftet at hodet til mini er festet. I dag er jeg skikkelig sliten og lei av hele graviditeten. Synes han kan komme nå snart ja. Men blir sikkert satt i gang på overtid... Nei, jeg må prøver å ikke være så pessimistisk Endret 24. april 2012 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 24. april 2012 #1334 Del Skrevet 24. april 2012 I dag er jeg skikkelig sliten og lei av hele graviditeten. Synes han kan komme nå snart ja. Men blir sikkert satt i gang på overtid... Nei, jeg må prøver å ikke være så pessimistisk *host* en runde i sengehalmen, trappevask, vindusvask, stueommøblering, joggetur rundt huset... har jeg i hvert fall hørt. Nei, småen kommer vel når han kommer, men du kommer jo en dag nærmere for hver dag som går. Jeg har jo fremdeles ni uker igjen, og begynner allerede å bli litt lei av ventingen. For all del, vil ikke at småen skal komme for tidlig og han skal få bo i magen så lenge han trenger det, men begynner å bli lei av å være den sutrende gravid-kona som egentlig vil ut og herje, mens hun ikke orker stort mer enn å rusle til butikken for å kjøpe hva det nå enn er hun MÅ ha den dagen. Slenger meg forresten med på lykkeønskningskoret, Stinelin. Det går nok bra, de passer godt på deg og mini. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 24. april 2012 #1335 Del Skrevet 24. april 2012 Lykke til Stinelin Vært hos JM idag, fortsatt hodeleie, ikke festa seg ennå. Men er jo ikke uvanlig siden det ikke er første gang. Håper litt å slippe neste JM time som er neste fredag, lov å håpe iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 25. april 2012 #1336 Del Skrevet 25. april 2012 *host* en runde i sengehalmen, trappevask, vindusvask, stueommøblering, joggetur rundt huset... har jeg i hvert fall hørt. Ja, nå begynner jeg å prøve alle kjerringrådene i boka. Mannen blir sikkert fornøyd med litt økt frekvens på kosen også I natt drømte jeg at jeg skulle føde igjen, våknet akkurat idet vannet gikk (i drømmen altså), og måtte skuffet og omtåket konstatere at det hadde det altså ikke gjort evil eve; Krysser fingrene for at du slipper timen neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 25. april 2012 #1337 Del Skrevet 25. april 2012 Så spennende det er at så mange av dere har kommet så langt at det er på tide å begynne å prøve alle kjerringrådene for å starte fødsel! Jeg fikk klar beskjed av både moren min og søstrene mine om at nedvask av hus IKKE starter fødsel, det bare sliter deg ut... Så den skal jeg ikke prøve om jeg ikke har lyst til å vaske Men sex skal visst være ganske effektivt Ihvertfall hvis livmormunnen er moden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 25. april 2012 #1338 Del Skrevet 25. april 2012 Her blir det ikke noe nedvask, det er helt sikkert Men vinduene ser ut som om de trenger litt pleie, fingeravtrykk på hvert eneste ett! Holder meg til kjerringrådene som inneholder mat jeg Har dere kjent ligamentsmerter nå i senere tid? Jeg innbiller meg at det er det jeg må kjenne, men kan ikke skjønne at livmoren trenger å strekke seg mer nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 25. april 2012 #1339 Del Skrevet 25. april 2012 Nei, vasking gidder jeg ikke, ikke utover det normale i hvert fall. Selv om vinduene virkelig ikke ser ut... Får se hvor desperat jeg blir etterhvert, kanskje de får seg en omgang likevel Jeg har jo fremdeles en del uker igjen, men jeg sliter med ligamentsmerter om dagen ja. Det sitter i nedre del av magen, og gjør at jeg egentlig aldri vet om det er trygt å legge ut på tur. Strekker og er au.. Har vel vært sånn i en måned nå, og ser ikke ut til å endre seg, verken ene veien eller andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 25. april 2012 #1340 Del Skrevet 25. april 2012 Ingen ligamentsmerter, men veldig vonde strekk liksom foran i underlivet I tillegg har jeg veldig mye kynnere, og en god del av dem er ganske vonde. Jeg skal i allefall pusse vinduer, for det trengs! Mulig jeg vasker ned også, like greit å få det gjort. I tillegg bor jeg i 4 etg uten heis, så trappeløping blir det nok av. Er det bare jeg som hamstrer mat om dagen? Jeg lager enorme middagsmengder, så jeg kan fryse ned. Innbiller meg at vi er så slitne i barseltiden at det blir godt å bare kunne ta ut lasagne/pai/whatever av frysen og bare lage en salat ved siden av. I tillegg har jeg bakt kjeks, for å ha til barsebesøk, selv om mange av dem har forsvunnet alt... Nå baker jeg kanelboller til bestemors bursdag, og har like gjerne laget dobbelt porsjon med tanke på frysen... Er jo rene ekornet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå