Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Ellers har jeg også lest litt om snuing, og har vel i grunnen landet på at jeg vil motsette meg det om det skulle bli aktuelt. Men der må man jo gjøre seg opp en mening selv. Jeg har vel etterhvert også skjønt at det neppe vil bli aktuelt her uansett, siden jeg har morkaka på fremre vegg, men jeg synes ikke det høres veldig kult ut på noe vis, hverken mtp mulige komplikasjoner, stress for barnet og i det hele tatt. Vil råde deg til å lese litt om det og finne ut hva du tenker.

---

Ellers - jeg tenker mye på Alabama i dag - håper alt er bra med henne og lillemann...

Takk for dine erfaringer *Joyce*!

Ups, har ikke tenkt over at snuing kan være betenkelig. Har også morkaka foran. Jeg prøvde å lese litt om keisersnitt, men ble uvel og måtte gi meg. Noen ganger er jeg bare så pysete. Operasjoner på dyr er interessant, men jeg blir uvel så fort jeg ser meg selv i situasjonen.

Nå har jeg gått glipp av noe, hva skjer med Alabama? :(

Trist å tenke på at jeg egentlig skulle vært i denne gruppa...med termin 1 juni :(

Dere er så heldige..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for dine erfaringer *Joyce*!

Ups, har ikke tenkt over at snuing kan være betenkelig. Har også morkaka foran. Jeg prøvde å lese litt om keisersnitt, men ble uvel og måtte gi meg. Noen ganger er jeg bare så pysete. Operasjoner på dyr er interessant, men jeg blir uvel så fort jeg ser meg selv i situasjonen.

Nå har jeg gått glipp av noe, hva skjer med Alabama? :(

Hehe, ja, det er noe litt annet når det er ens eget legeme som skal ligge på operasjonsbordet, kan jeg tenke meg! Men så vidt jeg har skjønt (og det kan godt være jeg har misforstått) prøver de ikke snuing når morkaka er foran, fordi det da er fare for morkakeløsning og denslags.

Alabama mistenkte svangerskapsforgiftning (i dagboka si), skulle på kontroll i går, og siden har det ikke kommet noen oppdateringer i boka hennes. Så jeg er litt bekymret for henne... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg måtte velge mellom setefødsel/keisersnitt tror jeg jeg hadde gått for keisersnitt.. Ingen drømmesituasjon, men jeg er forberedt på å få en stor baby, så da tror jeg ikke jeg hadde turt setefødsel. Men aller helst vil jeg jo føde vaginalt, så håper frøkna legger seg i hodeleie når den tid kommer :jepp:

Jeg snakker ikke mye til magen, men mannen brummer litt inn i magen innimellom :fnise: Håper ikke vesla blir skremt..

Tenker også mye på Alabama i dag.. Håper alt er i orden der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliine: :klemmer:

Ara: visst p**er gjorde det vondt, var vel derfor jeg var lettere panisk da jeg våknet (smertefri, heldigvis). :popcorn: Har generelt mye rare greier på natta for tiden.. her om dagen hadde jeg tydeligvis pustet med åpen munn og blitt veldig tørr (og sikkert dratt tømmer til den store gullmedaljen, stakkars mannen..) Da drømte jeg at jeg panisk lette etter noe å drikke, fordi jeg ikke klarte å snakke. Ekkelt!

Stinelin: ikke bekymre deg for et eventuelt keisersnitt fordi det er en operasjon. Klart, kan man unngå det er det jo selvsagt det beste, men operasjoner her til lands er veldig trygge. Ville heller vært mer bekymret for tiden ETTERPÅ enn selve operasjonen.

(Skal sies at jeg var skjitnervøs før jeg måtte opereres første gang, men etterpå syns jeg narkosen hadde vært helt fantastisk og det var veldig lite skummelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker til mini innimellom, forresten. I hvert fall når det bare er mannen og meg tilstede :fnise: Føler meg litt smådust, men sier ting som at "når du blir stor kan du være med å jakte på påskeegg" og andre daglige greier.

Og så synger jeg for'n, for det er tidvis inmari spennende. Det blir veldig til liv der inne! Det blir det forsåvidt når katta mjauer og jeg mjauer tilbake også... så tror ikke mini har så mye gehør helt ennå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinelin: ikke bekymre deg for et eventuelt keisersnitt fordi det er en operasjon. Klart, kan man unngå det er det jo selvsagt det beste, men operasjoner her til lands er veldig trygge. Ville heller vært mer bekymret for tiden ETTERPÅ enn selve operasjonen.

Jeg er nervøs for alt; Setting av epidural, katerer, oppskjæring, sying, og ikke minst tida etterpå. Fysj!

Samtidig ser jeg verdien i å slippe å trykke han gjennom underlivet, er jo livredd for revning. *Grøss*

Er så innmari pysete! :murvegg:

Nå har jeg lest om snuing også. Jeg vil ikke ha snuing, ikke keisersnitt og ikke vaginal fødsel! :sjokkert: Jeg angrer, vil ikke! :fnise:

Neida, mitt store håp er å snu han ved hjelp av nåler og moxa. Er utdannet akupunktør, men det er lenge siden jeg jobbet med det. Nå skal utstyret frem, så får vi se.

Så ekkelt med Alabama, håper det går greit. Varme tanker sendes :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra med dere Stinelin! :klemmer:

Og med Alabama! Krysser det som krysses kan

Her ligger gutten med rumpa godt opp i ribbena mine, er veldig spent på om hodet er festet. Skal til jordmor i morgen, så da får vi se. Jeg mistenker det, for jeg synes magen har sunket og at det er lettere å puste. Ikke har jeg halsbrann lengre heller :)

I dag har vi vært på kurs på Ahus. Det var veldig fint og spennende! Greit å se hvordan det ser ut, hvor man parkerer og alt det praktiske. Og ikke minst å snakke om smertelindring og å se på fødestuene! Nå er jeg helt utrolig fødeklar, har pakket bagen og alt. Men han får vel ligge tiden ut.

Jeg har så mye vann i fingrene at det er vondt. Og det er vanskelig å treffe riktige taster på telefonen min. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nervøs for alt; Setting av epidural, katerer, oppskjæring, sying, og ikke minst tida etterpå. Fysj!

Samtidig ser jeg verdien i å slippe å trykke han gjennom underlivet, er jo livredd for revning. *Grøss*

Er så innmari pysete! :murvegg:

Hehe, det skal ikke være enkelt.

Nei, helt ærlig tror jeg noen har stikki av med hjernen min og putta inn en robot eller noe. For jeg er ikke bekymret. Og for en som er litt Nasse Nøff til vanlig, er det veldig uvant, men også veldig deilig.

Jeg ser for meg at hvis jeg først faktisk ønsker epidural, kommer jeg til å ha det så hinsides vondt at de like gjerne kunne brukt en kjevle mot bakhodet som en epiduralnål. Resten får man bare holde ut på et vis. Trøsten er at de passer godt på oss, og belønningen man får :rodmer:

Tanken på å få hilse på mini for første gang er det som beroliger meg. Gleder meg så utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg ikke til fødselen, men har rimelig lav smerteterskel, så er spent på hvordan jeg takler det! Jeg er ikke vant til å ha vondt noe som helst sted, så frykter jeg kommer til å trygle om epidural etter 10 min.. Men vil jo helst føde uten! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Spennende at så mange har kommet så langt allerede - godt at noen kan danne fortropp og sjekke forholdene, hehe. Hvordan er det når hodet fester seg/babyen "synker" i magen? Kjenner man det? Blir man enda oftere tissetrengt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Er så rart at vi snakker om fødselen som snart skal skje, og sånne "siste-liten" plager som kommer i slutten av svangerskapet!

Håper det går bra med Alabama :blomst: Ho blir nok tatt vare på så godt de kan om det er noe galt.

Og Stinelin: her snudde baby på seg senest forrige uke, ikke helt opp ned, men i alle fall noen grader rundt!

Jeg håper på å snike til meg en ekstra UL når jeg skal til legen neste uke. Legen er ny og har ifølge jm lite erfaringer med gravide, så jeg tenker jeg må utnytte dette og få finne ut hvor stor baby er. Jm kommenterer hver gang at dette blir en stor baby, og jeg kan jo ikke annet enn å bekymre meg. M var 4 kg da ho ble født før termin, og denne gangen er både jeg og magen enda større!

Og Glenfarclas: jeg må i alle fall tisse enda oftere, omtrent hver gang jeg reiser meg opp og når baby romsterer inni der. Sånn ca 4 ganger i timer føler jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom babyen ble estimert til 3,5kg pluss/minus, så ville jeg prøvd på setefødsel, men om den var opp mot 4kg pluss, så ville jeg nok ønsket KS.

Synes at blæra har fått gjennomgå ganske jevnt og trutt i det siste, og det er litt tyngre å puste til tider, så akkurat det gleder jeg meg til å bli ferdig med.

Gruer meg ikke til fødsel (selv om jeg har fått høre både den ene og den andre fødselshistorien til velmenende kolleger og kjente) og det kjennes ut som en betryggelse i seg selv. Jeg vet at det kommer til å gjøre vondt, kanskje trekker det ut i tid og slett ikke blir slik som man forestiller seg, men jeg gleder meg så utrolig til å møte prinsessa vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere treff-jenter - det er godt mulig jeg ikke får det til i morgen likevel, da jeg skal få time for å sjekke leie på sykehuset. Vet ikke når det blir enda, men legen anslo i morgen eller mandag. Og kanskje blir det også litt rart å møtes når vi ikke helt vet hvordan det er med Alabama? :vetikke:

Jeg er utrolig lettet over å skulle få den sjekken, siden det ble som det ble sist. Håper de også gjør en rask størrelsesestimering, Turnerose var jo stor og jeg tror vel ikke akkurat at denne babyen er noe mindre, sånn utfra SF-mål og sånt. Det blir spennende å se når jeg får time, legen kom ikke gjennom mens jeg satt der, men skulle få bestilt time til meg i løpet av dagen og gi meg beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, *Joyce*. Det blir litt rart i forhold til Alabama, Vi kan jo prøve igjen senere :)

Var hos jordmor i dag, hodet er ikke festet men det skjer hvert øyeblikk mente hun. Også målte hun størrelsen på lillegutt, han blir forholdsvis stor, rundt 4 kg til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce og Dorey: høres ut som vi bør ta treffet senere, ja.

Håper Alabama og småen har det bra og at de passes godt på! :kose:

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også på leiesjekk..

Var hos legen igår, og da hadde frøkna funnet ut at det var visst lurt å snu litt på seg..

Hodet er ikke lenger nedi bekkenet, dessverre. Fant ikke hodet hverken innvendig eller utvendig, så dette blir jo spennende..

Litt kjedelig siden hu lå og hikka langt nedi utgangen dagen før, så slike nattlige snuoperasjoner er jeg lite imponert over :gjeiper: Håper hu snur seg tilbake igjen..

Fått time på tirsdag iallefall.. Så krysser fingrene for snuoperasjon før den tid..

Så lenge det ikke er tverrleie så håper jeg på vanlig fødsel, er estimert til ca samme str som storesøster, 3,5 kg, men regner med at de sjekker det på ul'en på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje vi (de som vil) skal velge sladriser snart? Ting kan jo skje så plutselig nå som vi har kommet så langt (selv om jeg er blant de siste, og det føles ut som en liten evighet til frøkna skal ut :gjeiper: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke time for leiesjekk før onsdag, men av ulike grunner kjenner jeg at det er lurt å droppe treff i morgen, uansett. Jeg er skikkelig kaputt, rett og slett. Og Alabama er på sykehuset.

Jeg har skaffet meg sladris for en stund siden, Tusle og jeg har visst blitt sladre-buddies for hverandre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utslitt i dag jeg også, har tross alt vasket over vasken og klosettet må vite. Gleder meg til å få igjen energien!

Ellers er fødebagen ganske pakket og jeg har skrevet fødebrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når leverer man egentlig fødebrev? Når man kommer inn på sykehuset?

Jeg håper å kunne bruke badekar, men vet ikke om det er tilgjengelig for alle på Ullevål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...