Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Jeg også tror jeg skimter ett strekkmerke. Er ikke enkelt å se, for det er liksom midt under magen! Magen er helt enormt stor, ser ut som om den skal sprekke når som helst og det er en mnd igjen. Ikke rart om det kommer flere strekkmerker akkurat :fnise:

Jeg gikk opp 4 bh-str med M, 1 str under graviditeten og 3 når melka kom. Ble redusert 1 str etterhvert som melkeproduksjonen ble stabil og puppene mye slappere :sukk: Håper ikke det blir så mye denne gangen. Jeg er rikelig stor nok fra før nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på omm jeg kan skimte en cm på magen som ikke har strekkmerker på seg jeg :gjeiper:

Kanskje ikke fullt sååå ille, men har en god drøss med strekkmerker fra før, nesten alle fra før jeg ble gravid første gang..

Men så langt jeg kan se så er det ennå ingen nye som er på vei, men får se, ennå fire uker igjen til termin :gjeiper:

Endret av evil eve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har fått strekkmerker på lår og hofter...Syntes jeg i sted kunne skimte noe som er på tur under magen også...Huff og æsj..

Men det er jo verdt det når "premien" kommer til verden!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg shava meg igår..

Og det er litt av et prosjekt om dagen altså..

Fant ut at det lureste var å ta med seg ladyshaveren inn i dusjen og håpe på det beste, ikke så lett å få oversikta med gigamagen i veien ;)

Blei et par turer til speilet for å sjekke om det så noenlunde greit ut hehe..

Sånn ellers så har påska vært en skikkelig matfest her huset..

Føler jeg bare har spist og spist..

Brokkolipai, taco, grillmat, skinkestek, lapskaus av restene fra steika, for å ikke snakke om påskeegget..

*triller rundt*

Enda godt det ikke er mer enn fire uker igjen til termin, maks 6 uker ca :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg shava meg igår..

Og det er litt av et prosjekt om dagen altså..

Fant ut at det lureste var å ta med seg ladyshaveren inn i dusjen og håpe på det beste, ikke så lett å få oversikta med gigamagen i veien ;)

Blei et par turer til speilet for å sjekke om det så noenlunde greit ut hehe..

Sånn ellers så har påska vært en skikkelig matfest her huset..

Føler jeg bare har spist og spist..

Brokkolipai, taco, grillmat, skinkestek, lapskaus av restene fra steika, for å ikke snakke om påskeegget..

*triller rundt*

Enda godt det ikke er mer enn fire uker igjen til termin, maks 6 uker ca :P

:fnise:

Shaving er ikke akkurat lett nå om dagen nei. Jeg tror bare jeg skal la det gro til fødselen er ferdig og jeg kan se ordenlig igjen jeg...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Lurt med et sted som er enkelt ifht offentlig transport, ja. Tenkte å foreslå Bare Jazz, men der er det ikke sofaer sånn som på Kjøkken&Bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er et sted i sentrum som ikke blir alt for fullt og som samtidig serverer en liten matbit er jeg fornøyd :fnise:

Dagen i dag skal forøvrig brukes til å planlegge permisjonstiden, samt skrive en siste "dette trenger vi"-handleliste. Vi begynner langsomt å ha det meste i hus, men det er et par småting som mangler.

Tenkte også å ta meg en tur innom butikken til Bæreverden (eller hva den heter, i Oslo) en dag snart, for å se på de ulike bærealternativene. Jeg har prøvd å bli klokere på nett, men tror jeg må teste og tafse på de ulike formene for å finne ut hva jeg foretrekker.

Har dere planer for sommerferien? Hvis jeg går over tiden, risikerer jeg jo at mini kommer midt i juli, og den første tiden med smått i hus er det vel likevel ganske unntakstilstand. Vi har derfor ikke planlagt noen ferie, men jeg har egentlig skikkelig reisefeber og fabulerer om den ene ferieturen etter den andre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkken & Bar har sofaer, ja! Fin ting om dagen. :ler:

Om du vil kan jeg godt ta med litt bærestæsj på fredag, Schadenfreude. Har litt forskjellig liggende. Riktignok ikke så mye kjøpt, har i stor grad sydd selv, men man kan jo få inntrykk av hvordan ting fungerer og sånt av det også. :) Ellers er det ikke så langt fra Kjøkken & Bar til Bæreglede, heller.

Strekkmerker, ja... Jeg fikk enormt med det sist. Har kommet noen nye nå, også, men ikke SÅ mange. De fra sist har bleknet veldig, men de synes jo likevel. :roll: Men bare på magen, i det minste. Er ikke så glad i å vise frem den uansett, jeg.

Jeg har pupper som ikke vokser så voldsomt hverken ifbm graviditet eller amming, noe som er helt greit siden jeg normalt sett er en 70HH i UK-størrelse - er det 70K i norsk, mon tro? Husker aldri. Jeg gikk vel opp en cupstørrelse da melken kom, men gikk relativt raskt ned igjen. Dog har jeg inntrykk av at jeg tilhører unntaket heller enn regelen på akkurat det området.

Her er jo termin såpass tidlig i mai at sommeren vel blir som vi tenker. Men har ingen store planer - håper å få et par uker på familiehytta, samt at vi skal prøve å få til en tur til svigers på Vestlandet. Men sistnevnte sees litt an ifht hvordan babyen er, orker ikke lang kjøretur med baby som ikke liker bilen. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkken & Bar har sofaer, ja! Fin ting om dagen. :ler:

Om du vil kan jeg godt ta med litt bærestæsj på fredag, Schadenfreude. Har litt forskjellig liggende. Riktignok ikke så mye kjøpt, har i stor grad sydd selv, men man kan jo få inntrykk av hvordan ting fungerer og sånt av det også. :) Ellers er det ikke så langt fra Kjøkken & Bar til Bæreglede, heller.

Syns sofaer høres veldig bra ut. Innimellom må jeg innrømme at jeg føler meg litt som en åttiåring om dagen. Okker meg over hofta, orker ikke sitte på vanlig stol i mer enn en time, må rulles ut av senga... :fnise:

Hvis du har lyst til å ta med og vise frem bæretøy, sier jeg ikke nei takk :) Men hvis det blir for mye pes, er det ikke så farlig, jeg kan like gjerne plage de ansatte på butikken. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke tenkt noe spesielt på sommerferie i år. Vi var jo en uke i Spania i begynnelsen av mars, og har ikke lyst til å reise så langt med Lille baby, så vi legger ingen spesielle planer. Om det blir noe ser jeg for meg en biltur til slekt og venner på østlandet. Og ellers håper jeg naturligvis på fint sommervær så vi kan dra på små times/dagsturer i nærområdet, på hytta til svigers o.l. :sol:

Veldig klar for sommer kjenner jeg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok også hjemmesommer.. Har egentlig forestilt meg at det blir litt unntakstilstand, hvor man ikke får gjort noen ting. Aner jo ikke hvordan det er å ha baby i hus.. Men hvis hun er snill (dere skjønner hva jeg mener) så blir det kanskje en tur på hytta :) dvs, hvis vi klarer å finne en god rytme på ting, og frøkna ikke har kolikk eller andre problemer som kanskje gjør det best for henne å være hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Hjemmesommer her også :) Har bestilt masse fint vær hele sommeren, så vi kan dra mye på stranda ;) Vi skal en tur til trønderlagen og mannens foreldre da, forutsatt at vi har fått ting under kontroll med bebisen. Da blir det biltur med overnattinger, det blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi har heller ingen konkrete planer for sommeren. Er en del som skal gjøres rundt huset i alle fall. Men jeg håper vi får til en liten ferietur, om så bare en helg. M har ikke vært på noen ferie ennå, og jeg kjenner at jeg vil vi skal få et "avbrekk fra hverdagen" med kanskje en badestrand, sol og en lekeplass :fnise: Jeg skal ikke være så veldig kravstor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmesommer, og det passer meg ypperlig!! ;) Har bare lyst å være hjemme og nyte late dager på terrrasen, i vannkanten osv.. ;) gå turer og ha det bra. Satser alt på lekkert sommervær hele sommeren!

Håper på en liten utflukt nærmere våren, august/september kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til bruk av lammeskinn i seng:

man har først laken på madrass, så lammeskinn over der som babyen ligger rett oppå?

Tenkte å bestille et "bed protector"http://www.lilleprinsen.no/product/482532/Hippychick_Bed-Protector-75-x-100-cm.html, men behøver jeg dette ved bruk av skinnet?

Kanskje greit å ha i barnevogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det setersommer, med kumelking og det som hører med. Gleder meg til rolige dager på fjellet!

Ja, så er det jo et bryllup og en navnefest som må dras i land, det blir stas. :bryllup::babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal vi ut og kjøpe alt det siste på listen vår. Det blir tripp-trapp med nyfødtsete, laken til vogna og litt sånt. Godt å få alt i hus :)

Jeg er så utrolig fomlete om dagen, akkurat som jeg alltid er før jeg skal ha mens. Synes alt bare glipper mellom hendene på meg. I natt skulle jeg drikke melk, men mistet kartongen så den sprakk og en hel liter melk rant utover gulvet. :daane:

Gleder meg til fredag :) Blir det Kjøkken & Bar kl 14 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkken & Bar kl 14 høres bra ut for min del. Sofaene gjorde utslaget :fnise:

Jeg er ikke så fomlete selv ennå, har *bankibordet* ikke begynt å bli kamel ennå (hamstre vann i kroppen)... Men balansen er ikke helt hva den vanligvis er. Rett som det er så tar jeg litt for mye i og vipper nesten overende :sukk: Magemusklene fungerer jo nesten ikke lenger, så jeg må kompensere ved å bruke hele resten av kroppen. Men enn så lenge har jeg heldigvis ikke snørra. Bare nesten..

Tanken på hjemmesommer gjør meg egentlig litt frustrert om dagen, men jeg antar at når den tid kommer har jeg mer enn nok å holde på med. Hvis det går relativt greit med babyen så har vi et par alternativer vi kan slenge oss på, men hvis ikke så skal det vel gå på et vis, det også. Om ikke annet betyr det at vi i såfall kan fikse et eller annet hjemme isteden. Med et gammelt hus er det alltid et prosjekt eller fjorten man egentlig må gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til bruk av lammeskinn i seng:

man har først laken på madrass, så lammeskinn over der som babyen ligger rett oppå?

Tenkte å bestille et "bed protector"http://www.lilleprinsen.no/product/482532/Hippychick_Bed-Protector-75-x-100-cm.html, men behøver jeg dette ved bruk av skinnet?

Kanskje greit å ha i barnevogna?

Jeppjepp. Lammeskinnet fungerer på sett og vis som tisselaken, så vi har ikke brukt sistnevnte i det hele tatt. Men så har vi da heller ikke hatt noen tisselekkasjer, så... :ler:

Vi har hatt lammeskinn i vogna også, vi. ;)

---

Kjøkken&Bar kl 14 på fredag høres bra ut for meg - veldig med på de sofaene, jeg også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...