Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hakeslepp:

Hvis jeg skal finne gress må jeg nok lete under en halvmeter med snø :sur:

Ikke litt misunnelig.. Neida! :sjenert:

Har hatt gress en stund vi altså, føler jeg graver min egen grav nå :gjeiper:

Forrige uke hadde vi rundt 20 grader, men ikke så varmt nå altså hehe..

Videoannonse
Annonse
Gjest Dorey
Skrevet (endret)

Ja til kafé! Onsdag eller fredag formiddag neste uke?

Kafé hørtes kjempekoselig ut! Neste uke skal jeg på omvisning på Ahus onsdag og på kontroll på torsdag, men fredag passer kjempefint :)

Endret av Dorey
Skrevet

Har hatt gress en stund vi altså, føler jeg graver min egen grav nå :gjeiper:

Forrige uke hadde vi rundt 20 grader, men ikke så varmt nå altså hehe..

Det var vår her også før helgen, og det har vært en vinter med lit snø, men plutselig har noen bestemt seg for at vi må få litt mer vinter før våren slår til for fullt. Men heldigvis er det nok ikke så lenge til snøen forsvinner igjen :Nikke:

Bare å nyte våren den som har den :sol:

---

Tar dere med klær i både str. 50 og 56 på sykehuset? Er jo ikke så mye man trenger og plaggene er jo så små at de ikke tar så mye plass, så jeg ser for meg at jeg kommer til å pakke litt av begge deler i og med at vi ikke vet hvor stor frøkna er.

Skrevet

Ja til kafé! Onsdag eller fredag formiddag neste uke?

Fredag passer best for min del. Men hva tenker du på med "ettermiddag"? Per definisjon er vel dette egentlig etter tolv.. :sjenert: For min del ville i hvert fall klokka to og utover passet best.

Noe helt annet: jeg blir litt i stuss over dynestørrelser. Vi har kjøpt den minste dyna (65x80), men den blir kanskje litt liten for senga? Eventuelt vurderer vi å kjøpe en dyne til, i neste størrelse opp, sånn at vi kan ha en dyne i vogna og en i senga til å begynne med. Men er det i utgangspunktet lurt å ha to dyner, i tilfelle den ene må vaskes?

Skrevet

Jeg kjøper mine dundyner fra Princess, der har de merket Andungen som er svanemerket. Jeg liker selv dundyne mye bedre enn fiberdyne, derfor valgte jeg det. De dynene er også merket allergi-vennlige.

Jeg har bare en liten dyne (65x80) og en stor (80x100), og ser ikke behov for flere. Jeg har aldri opplevd å få tiss eller basj på dynene. Nå var ikke min en gulper, så vet ikke om det forandrer noe (han gulpet vel 2 ganger hele babyperioden). Jeg vasker mine i vaskemaskin (allergivaskemiddel uten tøymykner) og tørker dem i tørketrommel med noen tennisballer. Da blir ikke dunen klumpete.

Jeg synes begge dynene kan brukes i senga, men den største er litt stor for vogna. I senga vil man gjerne bruke sammenrullede pledd eller håndduker for å gjøre senga liten og trygg, bygge et lite rede som ligger tett rundt babyen. Husk babyen er vant til å kjenne sine omgivelser fysisk fra magen, og opplever det nok litt skremmende med "øppna landskap". Så i et slikt rede kan man bruke den lille dyna, eller den store dyna bare brette fotbrett nederst. Det viktigste er å passe på at babyen ikke klarer å ake seg ned under dyna, de klarer jo ikke å koste bort dyna hvis den havner over nese/munn. Og de beveger seg faktisk veldig mye, selv om de ser ut som at de blir liggende der man legger dem fra seg! Husker jeg ble fascinert av dette - babyen lå ved siden av meg i senga, og ville ligge helt inntil med nesa borti meg. Hvis jeg flyttet meg litt for å gi ham plass, gikk det ikke lang tid før han hadde akt seg bort til meg igjen :)

Forøvrig, hvis dyna blir skitten og må vaskes, kan man da bare ta et annet teppe over i den tiden det tar å vaske. Ikke så big deal det der.

Jeg kommer til å ta med klær i str 50 til sykehuset, fordi jeg har kjøpt inn litt mer enn sist i den minste størrelsen. Og jeg vet at mine barn ikke er så fryktelig store, forrige var 49 cm, og denne ligger an i samme løypa. Det er uvisst hvor lenge man blir, standard er vel 72 timer for førstegangs og 48 timer for flergangs. Men jeg var 6 dager sist.

Joyce - lengden på ungen har ikke noe å si under fødselen, når skuldrene er ute så glir bare resten ut som en fisk. Men hodestørrelsen, den vil nok gjøre litt forskjell ;)

Skrevet

Jeg kommer til å ta med klær i str 50 til sykehuset, fordi jeg har kjøpt inn litt mer enn sist i den minste størrelsen. Og jeg vet at mine barn ikke er så fryktelig store, forrige var 49 cm, og denne ligger an i samme løypa. Det er uvisst hvor lenge man blir, standard er vel 72 timer for førstegangs og 48 timer for flergangs. Men jeg var 6 dager sist.

Nå måtte jeg le litt av meg selv. Av en eller annen snodig grunn har jeg faktisk ikke tenkt over at babyen trenger tøy, den og. :sjenert: På sykehuset, altså, sånn generelt har vi jo selvsagt tøy til småen...

Av uviss grunn har jeg altså egentlig bare tenkt at småen trenger et antrekk til å reise hjem i... Men okå, da skal man pakke ned en liten håndfull antrekk til mini.

Herlighet. Enda godt jeg har noen uker på meg på å få med meg alt.

Gjest Dorey
Skrevet

Tar bare med str 50 på sykehuset :) Vil ikke ha de utslitte, gamle sykehusklærne på ham når jeg har kjøpt så mye fint ;)

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg kommer ikke til å kjøpe inn noe i str 50 engang. Ikke ett barn født til termin i min familie har passet det til nå, og jeg ser ingen grunn til at min baby skal være et unntak.

På sykehuset her har de ikke babytøy til utlån, vi må ta med selv uansett.

Gjest Unknown
Skrevet

Jeg tror jeg skal ta med mest i str 50, men også et sett i 56. M var over 50cm, men brukte likevel str 50 første mnd.

Dere som har barn fra før: bruker dere om igjen madrass og dyner? Jeg hadde bare tenkt å vaske alt, og bruke det til baby, men jeg leser så mange steder at det ikke er bra? Gjelder det når de er så lite brukt også? Føler liksom ikke at det er oppbrukt helt ennå.

Skrevet

Jeg tror jeg skal ta med mest i str 50, men også et sett i 56. M var over 50cm, men brukte likevel str 50 første mnd.

Dere som har barn fra før: bruker dere om igjen madrass og dyner? Jeg hadde bare tenkt å vaske alt, og bruke det til baby, men jeg leser så mange steder at det ikke er bra? Gjelder det når de er så lite brukt også? Føler liksom ikke at det er oppbrukt helt ennå.

Hehe, her passet aldri str 50, så jeg har ikke giddet å fiske frem det lille vi har fra Turneroses kasse med dukkeklær. :fnise: Får heller gjøre det hvis denne ungen er mindre. ;)

Vi bruker om igjen, ja. Den studien som LUB henviser til viser at det er mindre risiko ved arv fra søsken. Vi har dessuten ullmadrass til sprinkelsenga, det har aldri (bank i bordet!) vært hverken lekkasjer eller oppkast på den, den kan vaskes i sin helhet (uten at jeg har vasket ullplatene inni), i tillegg til at den er fint lite brukt, så her ble vi raskt enige om at det var uproblematisk å bruke den om igjen. Alt annet sovestæsj (dyner, ammemadrass, etterhvert puter) kan jo vaskes på 60 eller 95 grader og jeg tenker dermed at det er helt uproblematisk. Jeg har vel heller aldri sett noe om at dyner og sånt ikke kan brukes igjen? :klo:

Skrevet

Ang. treff: Fredag til uka passer fint for meg også. Må bare avklare med mannen at han kan ta henting i bhg og sånt, hvis vi møtes i type 2-tiden tviler jeg på at rekker opp igjen til det.

Skrevet

Det høres fornuftig ut! :jepp: Så kan Mannen ta med mer i str. 56 hvis vi får en lang/stor baby, eller hvis vi blir liggende lenger enn 2-3 døgn.

Skrevet

Tipser om supersalg på en del ammeklær hos Milker.dk! Jeg har akkurat bestilt meg denne. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_tommelsmil.gif' alt=':tommelsmil:'> Jeg elsket ammeklær med den typen åpning sist (i motsetning til ting med den typen åpning de har hos f.eks. H&M), og en kjole i 50/50 ull/viskose til 420 DKK inkl frakt er jo nesten latterlig billig for denslags. Synes Milker og Boob funker bra, begge deler. (De trekker fra dansk moms, og så kommer jo norsk moms i tillegg, men likevel!)Ser jeg snappet den siste i L i akkurat den modellen, da.

Gjest Alabama
Skrevet

Fredag kl to passer bra. :Nikke:

God påske til alle sammen. :klemmer:

Gjest Dorey
Skrevet

Fredag kl 14 it is :) Noen som har forslag til sted?

Glad påsk :tommelsmil:

Skrevet (endret)

Så bra at vi er enige om tid! :tommelsmil: Hvem er det som har meldt seg - Alabama, Dorey, Schadenfreude, meg? Noen jeg ikke har fått med meg? :)

Jeg er så sjelden på kafé i sentrum etterhvert at jeg egentlig bare kjenner til mine gamle stamsteder - jeg havner veldig ofte på Kjøkken&Bar i Møllergata eller Ett Glass i Rosenkrantzgate. :ler: Begge er veldig greie å komme til fra kollektivtrafikk, men ligger ikke sånn at de er helt nedrent av turister og denslags... Barnevognmafiaen er dog hjertelig tilstede på Kjøkken&Bar, men det bør vi vel kanskje tåle? :fnise: Så det får være mine forslag, da. ;)

God påske, ja! :klemmer:

Endret av *Joyce*
Gjest Glenfarclas
Skrevet

Tipser om supersalg på en del ammeklær hos Milker.dk!

Takker for tips! Jeg visste ikke om butikken, men har nå ordnet meg en kjole og to gensere på salg som jeg håper passer fint. :)

Skrevet

Ah, skulle gjerne vært med på treff neste fredag, men sambo jobber kveld så jeg må hente i bhg selv.. :/

Ellers så har jeg vaska alt jeg hadde av str 50 og 56 idag, og selvom klærne er små så tar de plass når de skal henges opp allikevel :gjeiper:

Klarer ikke å skjønne at frøkna på utsiden har vært sååå liten.. Og at frøkna inni magen kommer til å passe de bittesmå klærne, helt uvirkelig..

Har tenkt til å kjøpe ny skumgummi madrass til vogga, koster jo ingenting.. Men når sprinkelsenga skal i bruk så kommer vi til å bruke samme madrass som storesøster har brukt :)

Gjest Dorey
Skrevet

Skulle ikke snakket så høyt om de ikke-eksisterende strekkmerkene gitt... :glare: I tillegg har magen vokst ut av de resterende mammatoppene jeg hadde igjen, så nå går jeg rundt med en flott gløppe på magen. (Heldigvis mener jeg å ha hørt at det trendy med crop-tops igjen ;) )

Dere som har født før; hvordan blir puppene etter fødsel? Blir de enda større, og i såfall, fortsetter de å være megastore mens man ammer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...