Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Føles snodig å plutselig gå opp i vekt slik!

Går det an å flytte tickeren ei uke tro? Får bare valg om å legge inn termindato og mensdato, og kommer ei uke skeivt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det an å flytte tickeren ei uke tro? Får bare valg om å legge inn termindato og mensdato, og kommer ei uke skeivt ut.

Tror du i såfall du må "jukse" på termindatoen..? Altså skrive en dato som gjør at tickeren matcher de ukene/dagene du er på vei.. Det har hvertfall jeg måttet gjøre når jeg ser på terminkalkulatorer på nett ;) Men jeg skjønner ikke hvorfor det regnes så utrolig forskjellig! En uke er jo litt drøyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har hørt noe om leveringstid på Emmaljungavogner...? Leste på et annet forum at det gjerne var 3 mnd leveringstid på dem. Vi har vært i butikken og funnet den vi vil ha, men ikke kjøpt den enda. De sa ingenting der om leveringstid. :vetikke:

Da vi snakket med butikken, fikk vi høre tre måneders leveringstid. Da har vi jo ennå litt tid igjen, men må vel tenke på saken snart. Egentlig håper jeg på å kunne kjøpe brukt, men vi får se hva det blir til.

Knøttet vårt har tut, det også. Flaks for oss, som alt hadde navnet klart i såtilfelle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

I vår butikk anbefalte de oss å bestille minst 1 mnd før, for alle vogner. Men jeg vet en bekjent måtte vente i 3 mnd på sin emmaljunga, men da var det noe tull som skjedde.

Men sikkert lurt å bestille i god tid visst dere vet hva dere skal ha :)

Da vi snakket med butikken, fikk vi høre tre måneders leveringstid. Da har vi jo ennå litt tid igjen, men må vel tenke på saken snart. Egentlig håper jeg på å kunne kjøpe brukt, men vi får se hva det blir til.

Knøttet vårt har tut, det også. Flaks for oss, som alt hadde navnet klart i såtilfelle. :)

Takk for svar begge to! Da tror jeg ikke vi tar sjansen på å vente stort lenger. Bedre å ha vogna klar 2 mnd før fødsel enn ikke å ha en vogn!

Gratulerer med gutt, Schadenfreude! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinelin: Lilypie-tickerne opererer med 40+0 uker, tror jeg, men da skulle det jo også være mindre feil enn en hel uke :klo:

Vekt, ja.. Trodde nesten jeg kom til å gå opp flere i kg i løpet av disse 20 ukene, men har ligget stabilt på 3-3,5kg de siste to månedene. Det er vel nå vekten begynner å bevege seg oppover for alvor. Og det er sånn det skal være :jepp:

Schadenfreude: Gratulerer med en liten gutt i magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lurt å ha store ting i god tid, delvis fordi de skal helst stå å lufte seg en tid så all produksjonsduft går ut. Og delvis fordi etter hvert blir man stor og orker ikke styre...

Gratulerer med gutt, schadenfreude :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det er en svært så aktiv mageboer her i gården. Nå har bevegelsene gått fra mer "bobling" til dytt, og det er ikke måte på hvor mye det sprelles :rodmer:

Har såvidt begynt å se på klær til den lille i butikkene. Jeg har egentlig tenkt at bodyer med korte ermer må være fint til sommerbabyer, men blir det kanskje for kaldt for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på et veldig kaldt sted, og går for langermede bodyer. Har arvet masse bomull som han kan ha på seg om det skulle bli varmt.

Noen som vet hvor man finner rimelige omslagsbodyer? Helst ull, men bomull kan også være aktuelt i de minste størrelsene.

Har funnet til ca 400kr, det synes jeg er litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man finner rimelige omslagsbodyer? Helst ull, men bomull kan også være aktuelt i de minste størrelsene.

Har funnet til ca 400kr, det synes jeg er litt drøyt.

Ellos har en del i bomull. Er ikke de omslagsbodyene mest praktiske når de er små, floppy kålormer? Tenker som så at innen høsten/vinteren vil det være greit med ordinære bodyer, og de er vel relativt greie å få tak i i ull til en ikke alt for ille pris. Men dette er bare spekulasjoner fra min side, så dere flergangsmammaer må gjerne rette på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Englebarn har disse fra Cosilana (små i størrelsen, visst) til 279 kr, Joha pleier å ha omslagsbodyer i ren ull - mener de også koster rundt 200 kr. De har ikke ull-silke i omslagsvariant, tror jeg. Her har de en fra Joha på tilbud, men den er ganske tykk. (Bestilte derfra før jul, de er danskregistrerte og du må betale moms om du går over 200 kr, bare så du er obs på det.) De har også den naturfargede jeg tenkte på.

Janus har så vidt jeg vet ikke omslagsbodyer, Nøstebarn er jo rimelig dyrt. Mulig du kan slumpe til å finne noe på f.eks. Lindex, de har hatt ullkolleksjon i vinter, men jeg har ikke sett nærmere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har alltid hatt litt angst for å kle på små babyer, særlig å trekke ting over hodet. Omslagsbody får bli løsningen her i starten ;)

Nå har jeg fått tante til å strikke bunadsnikkers og jakke, og svigermor syr vest.

Vi får ønske oss bunadssølv i dåpsgave, og onkel ville lage mini bunadskniv. :)

Gutten blir en kopi av faren, håper han blir like snill og rolig også :rodmer:

Gleder, gleder, gleder meg til bryllup og navnefest!! :danser:

Gosj, jeg var på mor og barn-trening i går, og er helt ødelagt i alle muskler i dag. Ikke visste jeg at nybakte mødre var så spreke! :hakeslepp:

Håper jeg klarer å opprettholde formen både gjennom svangerskapet og etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dyne bør man kjøpe til sommerbaby? Gåsedundyne? Fiberdyne? Sommerdundyne? Og hvor lenge er 65 x 80cm lang nok for babyen?

Var en tur og kikket i diverse klesbutikker i dag, og selv om jeg så mye fint, så blir jeg nesten litt paralysert. Hvor skal jeg begynne, hvor mange trenger man av ditt og av datt, og hvor mange i str. ditt og str. datt? Og kommr ut av butikkene uten et eneste plagg.. Håpløs! :roll::fnise:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en tur og kikket i diverse klesbutikker i dag, og selv om jeg så mye fint, så blir jeg nesten litt paralysert. Hvor skal jeg begynne, hvor mange trenger man av ditt og av datt, og hvor mange i str. ditt og str. datt? Og kommr ut av butikkene uten et eneste plagg.. Håpløs! :roll::fnise:

Høres ut som meg når jeg må ha noe, ja. Har såvidt kjøpt et par plagg på salg (det ser ut til å konke ut fornuften, gitt), men ellers har det blitt lite kjøp.

Er egentlig veldig fornøyd med en sommerbaby. Ser for meg at det er greiere å sørge for at de er passelig kledd på sommeren enn på vinteren.

Hvor mye våken skal mini egentlig være nå? Syns det er så mye leven der inne hele tiden, så med mindre knøttet sover mens jeg sover, kan det neppe bli mye søvn på ham. Litt bekymret for at det fortsetter når han er på utsiden :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hva slags dyne bør man kjøpe til sommerbaby? Gåsedundyne? Fiberdyne? Sommerdundyne? Og hvor lenge er 65 x 80cm lang nok for babyen?

Jeg synes å huske at vi brukte den minste str. dyne en stund jeg, men mulig jeg husker helt feil! Vi har i alle fall 2 av den minste str. De er av typen fiberdyne og den ene ble brukt ca 1/2 år i vogn/vugge, mens den i sengen ble byttet til ett hakk større gåsedundyne etter ca 3-4 mnd (vinter).

Hvor mye en trenger av alt er vanskelig å beregne, selv om jeg liksom skulle ha hatt litt erfaringer :)

Hvor mye våken skal mini egentlig være nå? Syns det er så mye leven der inne hele tiden, så med mindre knøttet sover mens jeg sover, kan det neppe bli mye søvn på ham. Litt bekymret for at det fortsetter når han er på utsiden :natti:

Samme her, nyter mine siste uker med søvn tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. I dag er alt bare dritt, og jeg er bare lei meg og svimmel. Ligger på sofaen og har dårlig samvittighet for å spise smågodt. Skulle ønske mannen kom hjem fra jobb snart :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: til Dorey!

Kos deg med smågodt, jeg misunner deg! Har i bilen, og skal snart kjøre på jobb, gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...