Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Her i huset har det vært guttenavn som har vært "umulig". :ler: Nå ser det jo ut til at vi ikke trenger guttenavn denne gangen heller, da, men det er der vi har slitt! Jeg fikk meg forøvrig en god latter her om dagen, for guttealternativet vi nå har landet på (sånn i tilfelle), er faktisk det samme som lillebroren til karakteren ved Turneroses navn i "Peppa Pig". Ihvertfall i engelsk versjon, har ikke lagt merke til om de heter det samme på norsk... Har overhodet ikke lagt merke til det tidligere, så det er jo ikke der vi har hentet navnent fra! Peppa-kjennere kan jo komme til å tro at vi har oppkalt barna våre etter dem, hvis det nå skulle være seg at det ikke er en lillesøster likevel. :lol:

Så bra det funker med trening, Stinelin! :jepp: Her blir bekkenet vondt bare jeg humper bort til barnehagen (som bokstavelig talt ligger rett over veien), så enhver form for kondisjonstrening utgår, dessverre... Men jeg gjør mye yoga om dagen, og det er så godt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Jeg trodde guttenavn skulle bli vanskelig, men det var ikke det i det hele tatt! Vi var enige om at vi ville ha et nordisk navn, at det ikke skulle være for langt og at det skulle være greit å uttale på engelsk. Det kunne bare bli ett navn fant vi ut :jepp:

Vi har også 2 alternativer til jentenavn, både i tilfelle de så feil på ul og med tanke på neste barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som går for dobbeltnavn? Jeg, og mine søsken har dobbeltnavn, og fordi vi også har to etternavn så er jeg en smule lei av å ha så langt navn :fnise: så lille gullet i magen får et enkeltnavn, men med tre stavelser.

Litt usikker på etternavnet (bortsett fra at hun ihvertfall skal ha Mannens etternavn) foreløpig fordi jeg ikke helt vet hva jeg vil gjøre når vi skal gifte oss. Skal ta hans etternavn, men spørsmålet er om jeg skal kutte ut begge etternavnene mine eller om jeg skal beholde et av dem i tillegg til Mannens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her blir det et fornavn ( uten så alt for mange stavelser?) og begge etternavnene. Jentenavnlista har vi klar, men guttenavnene mangler i stor grad!

Nå skal jeg i posten og hente vuggen som har komt! Jeg har nesten lyst til å henge den opp med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg som blir litt overivrig på å gjøre klart til babyen, Unknown. :ler:

Her blir det ett fornavn og ett etternavn til Maiblomsten også - det er mannens kjeppehest, det der. Han har relativt kort og greit fornavn og ett etternavn, og synes det er helt knall. Jeg har ett fornavn og to etternavn, og merker at jeg stadig oftere kutter ut mellomnavnet for enkelhets skyld. Lillejenta har dermed kun mitt siste etternavn, siden det bare er vår familie som har det, og ikke mange som kan ta det videre. Hun har navn med tre stavelser, om det stemmer at det er en jente i magen blir det et navn med to stavelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hamstret masse til mini kommer. Har vogn, bilsete, seng, dyne, sengetøy, en hel kommode full av klær, tøybleier, stellebord og mine favoritt barnebøker :sjenert: Vi må bare male barnerommet (selv om han ikke skal sove der det første året) så er alt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke ute etter norrønt navn spesielt, mer klassisk smak jeg. Jeg synes f.eks Magnus er veldig fint, men kan ikke bruke det selv. Det blir nok fornavn, mellomnavn, og minst ett etternavn her. Det er vanlig med et mellomnavn som ikke er i daglig bruk i våre familier, gjerne oppkalt etter besteforeldre eller oldeforeldre. Sønnen vår har tre navn, hvor mellomnavnet ikke brukes daglig også, altså ikke noe dobbeltnavn pr bindestrek. Jeg synes jentenavn er mye lettere enn guttenavn, har mange kjempefine på listen min. Som sist så strever jeg med guttenavn. Det ble veldig bra til sist da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både gutte- og jentenavn klart for ti år siden, men begge ble tatt av nær familie før jeg fikk satt igang produksjonen :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også begynne å få ting på plass til babyen kommer, men Mannen er litt mer tilbakeholden foreløpig :roll:

Jentenavnet hadde vi klart en stund før vi begynte å prøve, så jeg tenkte nesten at vi kom til å få en gutt bare fordi vi ikke hadde funnet noe vi begge likte :tongue:

Glenfarclas: Så bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti dager uten å kaste opp! :danse:

:5:

Her har jeg plutselig spydd to dager denne uken. Kommer og går litt, men stort sett lenge mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg som blir litt overivrig på å gjøre klart til babyen, Unknown. :ler:

Føler meg igrunn ikke så overivrig, eller kanskje bittelitt :fnise: Men jeg gleder meg til å se hvordan den blir "ferdig" (gjerne med baby i) :)

Også er det deilig at jeg nå bare har 5 ting som MÅ i hus før mai!

Jeg hadde både gutte- og jentenavn klart for ti år siden, men begge ble tatt av nær familie før jeg fikk satt igang produksjonen :kjefte:

Her også. Den gangen Noah var i Home&Away (for de som følgte med) bestemte jeg meg for at en Noah skulle jeg ha. Nå heter plutselig alle det. Guttenavnet jeg hadde denne gang har også akkurat blitt "tatt". :sukk:

Ti dager uten å kaste opp! :danse:

:duskedame:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Vi mangler bare vogn og bilsete som må i hus før mai er over. Seng og stellebord er kjøpt, men ikke gjort klart :) Mangler badebalje, en kommode og har enda ikke begynt å kjøpe klær heller, men det haster ikke.

Er det noen her som har hørt noe om leveringstid på Emmaljungavogner...? Leste på et annet forum at det gjerne var 3 mnd leveringstid på dem. Vi har vært i butikken og funnet den vi vil ha, men ikke kjøpt den enda. De sa ingenting der om leveringstid. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Er det noen her som har hørt noe om leveringstid på Emmaljungavogner...? Leste på et annet forum at det gjerne var 3 mnd leveringstid på dem. Vi har vært i butikken og funnet den vi vil ha, men ikke kjøpt den enda. De sa ingenting der om leveringstid. :vetikke:

I vår butikk anbefalte de oss å bestille minst 1 mnd før, for alle vogner. Men jeg vet en bekjent måtte vente i 3 mnd på sin emmaljunga, men da var det noe tull som skjedde.

Men sikkert lurt å bestille i god tid visst dere vet hva dere skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært og kost med 18 dager gammel babynevø idag <3

Klarer ikke å forstå at vesla har vært enda mindre enn han, lord, var plutselig veldig klønete å bytte bleie på så liten baby :gjeiper:

Har endelig fått rumpa i gir og bestilt fysiotime, 7 februar var det første de hadde, får håpe bekkenet holder fram til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble aldri dritgod på å skifte på nyfødt baby. Eller å holde. Det ble alltid litt småklumsete når jeg skulle skifte stilling og støtte alle de lealøse delene samtidig. Det ble mye søl på stellebordet i starten pga dårlig teknikk. Husker vi tenkte vi ikke brydde oss med å kjøpe babyhåndklær men tenkte vi skulle bruke de vi hadde. Joda, etter to dager hjemme var ALLE håndklærne våre skitne, og vi måtte ut å kjøpe en haug. Heldigvis var det salg på princess da.. Jeg forventer ikkeå være noen ekspert nå heller. Men teknikken er bra nok til at vi klarer oss, til babyen blir fastere i kroppen og enklere å stelle ;)

Gleder meg til å ligge med hodet tett inntil babyen og bare lukte og kose og nusse.. De er utrolig deilig å ha et sovende spedbarn på brystet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til kontroll hos legen i dag. Hørte fosterlyd og målte magen. Ligger godt over kurven, enda jeg ikke har ekstra på magen enn babyen. Mange kommenterer at magen er stor, og nå begynner jeg å se for meg hvordan det blir å føde en kjempebaby.. :haar:

Har lagt på meg 8kg på ca 25uker.

Skjønner ingenting av uker, dager og termindato. Tickern min sier jeg er 23+6, lege og jordmor sier 24+6. Begge opererer utfra samme siste mens- og termindato. Stoler jo mest på lege og jordmor, men klarer ikke å endre tickeren, så da får den være ei uke etter.

Legen ville henvise meg til fysioterapeut pga isjias, og magesmertene visste hun ikke hva kom av, men mente det var normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har lagt på meg 5 kg hittil. 1,5 kg frem til uke 12, hoppet litt opp og ned noen uker, men hadde lagt på meg 3 kg i uke 20. Nå har jeg plutselig gått opp to kg på tre uker! :hakeslepp: Magen ser mye større ut nå enn da jeg la inn bilde her for et par uker siden. :fnise:

Apropos utregning av uker og sånn; jeg tenker at jeg er 40+2 på termin og så regner jeg bare bakover. Selv om tickeren sier at jeg er 23 i dag, så tenker jeg selv at jeg er 23+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...