Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Stinelin: :troest: Har ikke så mange kloke ord til deg, annet enn at du må ta tiden til hjelp, men det må være ekstra tøft midt i en graviditet. :klemmer: Håper det hjelper litt på med aktivitetene du har meldt deg på, det å komme seg ut kan hjelpe på så mangt!

Ellers er det litt rart å se hvordan plagene kommer krypende etterhvert som vi stadig kommer lengre i svangerskapet. ;) Ikke at det er noe gøy med vondter og halsbrann og denslags, altså, men det er jo en del av graviditeten for mange, tross alt... Og mange av oss er jo et stykke over halvveis alt! Tiden går fort!

Jeg er ganske sikker på én ting, og det er at dette er min siste graviditet. Jeg trives ikke særlig godt med å være gravid, sånn utover at det å kjøpe bevegelse og sånt er rimelig magisk. :hjerte: Men langvarig kvalme/oppkast, bekkenløsning og diverse annet er ikke noe jeg trives særlig godt med, for å si det sånn. Og denne sykehusskrekken min, som er i ferd med å ta helt overhånd, synes jeg. :sukk: Godt jeg skal til psykologen min igjen til uka, det er på tide, tror jeg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Som flere andre her så trives jeg ikke spesielt godt med å være gravid... Kvalmen skal jeg ikke klage over, den gikk jo over når jeg spiste, og var ferdig i uke 12 omtrent. Trøttheten er grusom, og den er fortsatt merkbar. Bekkenet var vært vondt i mange uker allerede, om enn ikke hele tiden nå. Hodeverken jeg hadde fra uke 13 og utover er endelig mer en 1-gang-i-uka-greie. Halsbrann har jeg også, men den er ganske mild enda.

Jeg er veldig, veldig glad jeg ikke har ønsket meg en stor barneflokk ;)

Jeg har begynt å kjenne litt liv om jeg ligger på ryggen og klemmer litt på magen. Kjenner det mest på sidene, men det kommer vel etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt godt å høre at det er flere som ikke er "super-lykkelig-gravid". Jeg gleder meg faktisk til å "få tilbake" kroppen min, selv om jeg ikke har noen verre plager enn litt vondt i halebeinet når jeg har gått/stått mye, at jeg er litt trøttere enn vanlig og jeg innimellom kan føle meg helt full i magen (spsielt på kvelden), på en måte, sånn at det er ubehagelig uansett hvordan jeg ligger eller sitter. Er vel ikke så mye å klage på, men jeg gleder meg til å bli meg igjen. For 10 uker siden (Oi!) når uvelheten og trøttheten var som verst fikk Mannen beskjed om at neste gang er det hans tur :ler: Men det har ikke tatt skrekken fra meg, så det blir ihvertfall ett, hvis ikke to søsken med tid og stunder.

Ingen tvil om at kroppen er et fasinerende verk ihvertfall :jepp:

..og forøvrig syns jeg puppene kan vokse litt snart (typisk jente-med-liten-cup-ønske?) :sjenert: De har nok forandret seg bittelitt, men ikke såpass at jeg må opp i størrelse enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg e super-duper-lykkelig hele tiden. Men vi kan ikke ha bare klaging i denne tråden, da blir det ikke noe morro å innom. Mange trives ikke som gravide, d ha mange plager me kvalme og bekken og halsbrann. Og andre liker ikke at de blir rundere i kroppen, det er viktig for lykken at de har smal midje. Atter andre igjen får fett hår, uren hud, og blir pløsete i ansktet, som de ikke føler seg helt topp av. Men man må fokusere litt på det som er bra også.

Jeg går på medisin mot svangerskapsforgiftning, jeg krangler litt med gubben, hovedsaklig fordi jeg ikke har trivdes på jobb de siste par ukene fordi det er noen sure folk der som ødelegger humøret mitt. Jeg har egentlig et jevnt godt humør, men når man kommer på jobb og møter sure kommentarer bare fordi noen synes det er morsomt å være syrlig, da blir jeg irritert. Skulket jobb fredag faktisk fordi jeg var så lei. Så - vi må huske å ta med det gode også her, ikke bare det som ikke er helt topp.

Jeg koser meg med å svinse rundt i gravidklær, og synes magen begynner å få mer gravidform. Spesielt navlen. Og jeg koser meg med den skjønne sønnen min, og prøver å forestille meg hvordan det er å være så heldig å ha to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos pupper. Du kan gjerne få litt av meg. Har 70J nå... Fatter ikke det er mulig.

Haha, av meg også! Mine vokser takk og lov lite ifbm graviditet og amming, men jeg har nå en 70HH i UK-størrelse, som tilsynelatende tilsvarer 70L! i norske størrelser? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glenfarclas

Jeg koser meg med å svinse rundt i gravidklær, og synes magen begynner å få mer gravidform. Spesielt navlen. Og jeg koser meg med den skjønne sønnen min, og prøver å forestille meg hvordan det er å være så heldig å ha to barn.

Så koselig! Her har vi ingen fra før, men det må være fint å kunne involvere flere i det å glede seg. :)

Jeg feirer at jeg endelig har begynt å legge på meg etter å ha spydd av meg fem kilo. Nå er jeg bare fire kilo i minus, og på rett vei! Er litt mer opplagt om dagene også, og jeg har kjøpt verdens fineste stelleveske. :) Man tar de gledene man får! Og resten kjøper man? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det mye som er fint med å være gravid også! Er både glad for og stolt over å vise magen i fine mammaklær :)

Og jeg gleder meg masse til å se hvordan den lille egentlig er, og å følge han fremover. Han han blir like kjekk og snill som pappan sin :rodmer:

Lett for at det blir litt klaging når man "er sammen med" likesinnede slik som her. Vi har jo stor forståelse for hva vi alle går igjennom. Jeg prøver så langt jeg kan å ikke klage overfor andre, men mannen min får vel kanskje merke det litt av og til. :sjenert:

Kan være godt å få det ut her innimellom, skulle kanskje hatt en egen klagetråd, som kunne fungert som søppelkasse? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, av meg også! Mine vokser takk og lov lite ifbm graviditet og amming, men jeg har nå en 70HH i UK-størrelse, som tilsynelatende tilsvarer 70L! i norske størrelser? :klo:

Jøss, ja det litt større enn mine 70a/b... ;)

Jeg går rundt og gleder meg til voksende mage! Merker at navlen har begynt å poppe litt ut alt da.. Haha :P

Og så virker det som evigheter til juni og fødsel! Og så er jeg SÅ spent på kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man skal glede seg over det som er bra, og det tror jeg også de fleste gjør, for det er jo noe helt fantastisk som skjer! :rodmer: Men av og til har man også behov for litt utlufting og å se at man ikke er alene om ting som kanskje føles litt kjipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fint vi kan sutre litt, jeg. Særlig hvis det betyr at vi sutrer litt mindre til partner og venninner ;) Det blir kanskje litt mye sutring over vondter her og der innimellom.

Samtidig er det fint å høre at ikke bare alt er fælt heller.

Om jeg egentlig trives som gravid, vil jeg forresten avvente noen måneder med å avgjøre. Jeg trivdes ikke spesielt frem til uke 10 i hvert fall, men mellom da og nå, sett bort fra bekkenplagene, har jeg egentlig hatt det ganske greit. Hvordan det blir når magen blir gedigen, er jeg ganske spent på. Men i det minste håper jeg at humøret holder seg såpass jevnt som nå fremover også. For et PMS-troll som meg er det utrolig deilig å være så avbalansert hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at dere som har bekkenplager og plages med sure oppstøt klager jeg! Få det ut :)

Jeg synes det er kjempekoselig å være gravid, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt lei. Går og sikler på alle de nye lekre vårklærne i butikken og det bare klør i fingrene etter å kjøpe :fnise:

Men humøret mitt er helt forferdelig, jeg bare griner og er konstant sliten. Jaja, sånn skal det vel være. Legen i morgen.

I dag våknet jeg at skikkelig romstering i magen, han har en rar døgnrytme så er spent på hvordan dette skal gå :fnise:

Ha en fin dag jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

For å være litt positiv (til en forandring), så kan jeg meddele at jeg har hatt en fin helg, mye familietid og avslapping :) Vi har fått bestillt gulv, vegger og tak til soverommet vi pusser opp, så snart (kanskje) er vi ferdig med det også.

Og jeg lurer på om jeg virkelig er hele 25 uker på vei? :sjokkert: Vekten i dagtidlig er vel enig at magen vokser fort, får håpe det bare er magen som veier mer...Men er vel en liten fare for at alt godteriet i jula (og etterpå) begynner å sette sine spor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Jeg synes det er digg å være gravid, jeg! Men disse kynnerne kunne godt kommet litt senere, altså! Hadde holdt om de dukket opp i uke 35 isteden for 15. Er sikker på at livmora likevel ville fått trent nok til fødsel! :fnise:

Ellers har jeg vært driiitstolt av at jeg nå har 65G i BH-strl, men ser her at det ikke er noe å skryte av. J og L?? :ler: Blir spennende å se hvem som kommer lengst bakover i alfabetet! :ler:

Har forresten tenkt meg ut på litt gravidshopping i dag. Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt behagelige BHer i riktig størrelse, aller helst bomull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Haha, jeg vinner ikke konkurransen om å komme lengst ut i alfabetet :ler: Mine pupper har gått fra en liten d til en stor :ler: Har lagt på meg litt og måtte opp i omkrets, så litt har det kanskje blitt ;)

Nå er jeg faktisk halvveis! :duskedame: Det betyr at det bare er 4 mnd igjen til permisjonen skal starte jo! Håper formen min holder seg sånn som nå så jeg kan jobbe litt i det minste, da går tiden så mye fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp fra 75F til 75H. Jeg håper de går tilbake til der de var, for nå synes jeg de er alt for store.

Nå må jeg klage litt, for ryggen min er kjempevond i dag. Har gått til fysio og akupunktur en stund,og de har syntes det har vært kjemperart at jeg ikke har merket noe til de (ifølge dem) svært stramme musklene i setet og korsryggen. Men nå merker jeg det skikkelig. Og mannen er ikke hjemme, og jeg er overlesset med skolearbeid, har null energi og bare gråter om dagen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorey :klemmer:

Så slitsomt å ha det slik! Når jeg har det fælt pleier jeg å tenke at det er for en periode, det kommer til å gå over. Må bare sette det ene beinet foran det andre, så går det fremover.

Når jeg tenker slik blir jeg sterkere og ved bedre mot, og holder ut.

Snart er skoleåret unnagjort, og du har studiepoeng og god samvittighet "i lomma". Så blir det våren og både sol, varme og den store premien kommer! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorey :klemmer:

Så slitsomt å ha det slik! Når jeg har det fælt pleier jeg å tenke at det er for en periode, det kommer til å gå over. Må bare sette det ene beinet foran det andre, så går det fremover.

Når jeg tenker slik blir jeg sterkere og ved bedre mot, og holder ut.

Snart er skoleåret unnagjort, og du har studiepoeng og god samvittighet "i lomma". Så blir det våren og både sol, varme og den store premien kommer! :smilyblomst:

:klemmer:

Tusen takk for oppmuntrende ord! Dette klarer vi alle sammen, ikke så lenge igjen nå til småttisene våre kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp i bh-størrelse fra A/B til C fant jeg ut! :danse: Da kan det se ut til at det blir litt melk på lillebaby allikevel da ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...