*Joyce* Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #661 Del Skrevet 11. januar 2012 Uff, det høres utrolig slitsomt ut, Stinelin! Jeg hadde god hjelp av Link mot slutten sist, det var det eneste jeg ikke ble kvalm av. Lovehearts gjorde saken verre, og selv om melk nok hjelper her også, så liker jeg ikke å drikke det, så da var jeg like langt. Men det var aldri så ille som det du beskriver... Begynner å merke det litt nå, men mer som sure oppstøt, og det kan jeg leve med. Men jeg spiser også mindre av gangen, som jeg gjorde sist. Har til gjengjeld følelsen av å spise hele tiden. Ellers - jeg har fått sjekket jern to ganger allerede, og greit nok at målingene kanskje oppfører seg annerledes etter graviditet, men jernlager på 4 etter fødsel er uansett ikke å anbefale... Jeg er av typen som "mister" jern brått ifbm graviditet. Hadde to sånne runder i forrige svangerskap, den siste trolig rett før fødsel og den ble ikke fanget opp. Det har jeg tenkt å unngå denne gangen, så jeg ber om å få stukket meg i fingeren på hver kontroll fremover, tenker jeg... Her har begeistringen vært stor i dag over at vi fikk kjøpt en brukt Natures Sway slyngevugge til en fin pris. Gleder meg til å få den i hus, og ikke minst til å putte en liten baby oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 11. januar 2012 #662 Del Skrevet 11. januar 2012 Lovehearts må prøves, de er jo så gode! Jeg spiser Gaviscon, det har gått noen pakker til nå. Men i det siste heller halsbrannen mer mot oppkast, og det tar den ikke knekken på. Tror muligens løsningen kan være å spise lite og ofte, og prøve å finne ut hvilken mat som er verst. Tomatsuppe var virkelig ille i går Trøster meg med at det finnes råd som demper det meste av plagene vi har nå, og at vi bare må glede oss til belønningen som kommer til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. januar 2012 #663 Del Skrevet 12. januar 2012 Stinelin: Uff, det høres veldig lite hyggelig ut. Fastlegen min anbefalte også Gaviscon, og sa at det var den eneste typen som var helt trygg for gravide. Selv syns jeg uansett den har hatt større effekt enn Link'en. Sleit med magesyreproblemer FØR jeg ble gravid, og prøvde en del før jeg fant noe som funka. Kaffe og krydret mat bør man være forsiktig med. Jeg måtte kutte kaffen totalt en periode selv (og så kom bolla i ovnen, og da smakte kaffe dritt uansett). Uten at jeg har noe grunnlag for det, lurer jeg på om smaksforsterkere (glutamat = E-621) kan være litt uheldig. For noen kan det hjelpe å drikke noe melkeholdig. Selv drakk jeg et glass med biola hver morgen. Samtidig kan dette gjøre problemet verre for andre, men det gjaldt forsåvidt folk som har overproduksjon av melkesyre, ikke sånne som får problemer på grunn av mageboer. Jeg ville kanskje vurdert å teste yoghurt/syrnet melk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 12. januar 2012 #664 Del Skrevet 12. januar 2012 Stinelin: Uff, det høres veldig lite hyggelig ut. Kaffe og krydret mat bør man være forsiktig med. Jeg måtte kutte kaffen totalt en periode selv (og så kom bolla i ovnen, og da smakte kaffe dritt uansett). Uten at jeg har noe grunnlag for det, lurer jeg på om smaksforsterkere (glutamat = E-621) kan være litt uheldig. Kaffe er det slutt på her også, frister ikke. Aha! E-621 kan faktisk stemme! Troor det er litt bedre når jeg spiser helt ren og hjemmelaget mat. Tomatsuppe fra pose er jo både litt sterkt og inneholder smaksforsterker vil jeg tro. Takk for tipset, skal legge mer merke til om det er det jeg reagerer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. januar 2012 #665 Del Skrevet 12. januar 2012 Kaffe er det slutt på her også, frister ikke. Aha! E-621 kan faktisk stemme! Troor det er litt bedre når jeg spiser helt ren og hjemmelaget mat. Tomatsuppe fra pose er jo både litt sterkt og inneholder smaksforsterker vil jeg tro. Takk for tipset, skal legge mer merke til om det er det jeg reagerer på. Litt varierende hva man finner via google (mye svada!), men smaksforsterker går igjen, gitt. Ellers nevnes syrlige grønnsaker og frukter (blant annet tomat, appelsin, sitron), rå løk, sjokolade og drikke med bobler. Håper du føler deg bedre snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 12. januar 2012 #666 Del Skrevet 12. januar 2012 Litt varierende hva man finner via google (mye svada!), men smaksforsterker går igjen, gitt. Ellers nevnes syrlige grønnsaker og frukter (blant annet tomat, appelsin, sitron), rå løk, sjokolade og drikke med bobler. Håper du føler deg bedre snart. Hadde mat laget helt fra bunnen i dag også, og det går fint, selv med en marsipangris til dessert Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 12. januar 2012 #667 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg kan nesten ikke spise noe med tomat i, iallefall ikke tomatsaus og suppe etc, får super halsbrann av det, samme forrige svangerskap. Vært hos legen idag og hørt på hjertet til vesla <3 Og fått rekvisisjon til fysioterapi, gleder meg til å få litt orden på bekkenet om det funekr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. januar 2012 #668 Del Skrevet 13. januar 2012 Var hos jordmor en tur idag, var sånn møte for dem som har samme termin-måned. Og etterpå ba jeg henne sjekke hjertelyden med doppler, som er et apparat hvor man setter en mikrofon mot magen, og apparatet spiller ut lyden. Og hun fant hjertelyd, sa babyen ligger langt bak og ned. Jeg var litt småbekymret, så det var fint. Det meste var kjent stoff, men fikk påminnelse om at Alle har bekkenløsning, ellers klarer man ikke å føde. Men noen får bekkenløsnings-plager, altså at bekkenløsningen gjør vondt. Koser meg med hemmelig gjest i magen fortsatt, bare familie som vet. Har ingen plager denne gangen heller, annet enn mer sliten enn vanlig. Jeg har heldigvis super gravid-kropp Har super føde-kropp også, så egentlig burde jeg hatt maaange barn som livsoppgave Og ikke minst, får nydelige, smarte, blide, trygge, gode barn. Mulig jeg forskutterer litt nå, da jeg ikke vet hvordan neste fødsel eller barn blir, hehe. Men det ligger an til å bli bra basert på historikken iallefall. Ja, jeg er ekstra glad og fornøyd idag :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. januar 2012 #669 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Vilja: Det høres bra ut! Må egentlig selv si at jeg er overrasket over hvor greit det går foreløpig med en mageboer ombord. Her har bekkenplagene vært ikkeeksisterende den siste uka, etter at jeg begynte å roe ned litt. Regner jo med at det kan snu på et blunk, men enn så lenge er jeg veldig avslappet med det hele. Føler meg egentlig stort sett helt super. Humøret er jevnt og stabilt (man kan jo spørre seg om hvordan det var før graviditeten når jeg er så rolig og avbalansert nå...), kvalmen har dratt sin vei og jeg koser meg med å kjenne den lille romstere rundt i magen. Må også nevnes at jeg nå begynner å få litt babymage, selv om det fremdeles bare kjennes ut som bolledeig. Dvs, den er litt strammere enn den var, og "kulen" sitter høyere opp enn den vanlige bilringen. Det er faktisk litt kos. Føler ikke nødvendigvis at folk tror jeg har spist for mye i jula lenger... Endret 13. januar 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 13. januar 2012 #670 Del Skrevet 13. januar 2012 Og jeg venter fremdeles på magen.. Og håper det vil komme noen livstegn også snart! God helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 13. januar 2012 #671 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg har absolutt ikke noen kropp som liker å være gravid. Litt negativ i dag, siden det er vond-og-sliten-dag, var mye mer positiv i går! Er litt slitsomt når det svinger så voldsomt. Men jeg er vel litt skyld i det selv, hadde jeg slappet av i går når jeg hadde en god dag, så kanskje jeg ikke hadde hatt vondter i dag. Men jeg bare måtte få unna litt husarbeid og baket mye og koste meg igrunn Også har jeg vært full dag på jobb, hjelper ikke på det akkurat.. Men jeg føler likevel at jeg ikke har like vondt som andre som har bekkenvondt, kanskje jeg er litt pingle? Her er baby svært aktiv. Spørs om h*n blir en utfordring ang. soving når h*n kommer ut. Nå føler jeg der er liv og bevegelser nesten hele tiden. Spesielt kveld og natt, men også veldig mye formiddag. Stakkars blæren får gjennomgå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 13. januar 2012 #672 Del Skrevet 13. januar 2012 Her er baby svært aktiv. Spørs om h*n blir en utfordring ang. soving når h*n kommer ut. Nå føler jeg der er liv og bevegelser nesten hele tiden. Spesielt kveld og natt, men også veldig mye formiddag. Stakkars blæren får gjennomgå Sånn er det her også. Er veldig spent om han følger det samme mønsteret når han kommer, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 13. januar 2012 #673 Del Skrevet 13. januar 2012 Alle kynnerne ødelegger den ellers fine formen min. :gjeiper: Det startet forsiktig i uke 15 og har økt på siden da. Er støl i magen hele tiden, vondt i korsryggen, sover dårlig, har blitt kvalm på de verste dagene og får en ganske begrenset hverdag. Det er jobb eller sofa, liksom.. Prøver jeg meg på noe mer, blir jeg straffet hardt!! Det hjelper litt på humøret at lillemann stadig sparker og romsterer i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 15. januar 2012 #674 Del Skrevet 15. januar 2012 Har bytta ut kaffe med litt te jeg, smaker bedre Har morkaka foran, så det har tatt litt tid før jeg har kjent liv denne gangen, men nå kjenner jeg det hver dag Ang bekken så er jeg tjue prosent sykemeldt så jeg får litt fri midt på dagen hver dag. Er lærer så jeg går dagen lang. Får også fysio en gang i uka. Håper jeg kan henge med på jobb lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 15. januar 2012 #675 Del Skrevet 15. januar 2012 Og jeg venter gutt nr to forresten. Var ikke tvil om at det var en tut der :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 15. januar 2012 #676 Del Skrevet 15. januar 2012 Blæh, jeg har så mye kynnere om dagen på jobb, slitsomt... Glemte å nevne det da jeg var hos legen, men er vel lite å gjøre bortsett fra å prøve å ta det med ro. Håper dere har en flott helg jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 15. januar 2012 #677 Del Skrevet 15. januar 2012 Igår morges og imorges kjente jeg bevegelse flere ganger, deilig at det har begynt. Koseligere å være gravid når man får daglige statusrapporter Er ikke sikkert jeg får hver dag riktig enda. Men tidligere enn forrige gang, foranliggende morkake begge ganger. Kjenner det når jeg ligger i senga om morgenen med full blære så det er litt kunstig trangt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 15. januar 2012 #678 Del Skrevet 15. januar 2012 Fant dette på matportalen.no om halsbrann: "Noen blir verre av kaffe, sterkt krydret/saltet mat, stekt mat og fet mat." Kjenner meg igjen her, ja. Kylling kokt i suppe går for eksempel bra, men stekt kylling merker jeg fort. Ellers skal jeg på ultralyd i morgen, er spent! Har litt magefølelse på gutt, men de to gangene jeg har drømt om babyen er det ei jente. Våken-meg og sove-meg er ikke enige, med andre ord. Nydelig er h*n nok uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 15. januar 2012 #679 Del Skrevet 15. januar 2012 I går spydde jeg og var svimmel igjen. Men i dag har jeg vært på 60 min spinningtime, så skal ikke klage Vi driver og rydder kontoret for å lage barnerom, det er så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 15. januar 2012 #680 Del Skrevet 15. januar 2012 Æsj, skikkelig dårlig dag! Jeg blir sprø av denne halsbrannen og magesyren :frown: På grensen til å kaste opp hele tiden, og hele spiserøret er sårt og vondt av magesyren som ligger der. Å ligge er helt forferdelig, da "kommer magen opp", og jeg må bygge opp under hodet for at det ikke bare skal renne opp i munnen. Akkurat som det ikke er noen sperre mellom mage og munn. :frown: I tillegg har jeg isjiassmerter i ene halvdelen av rumpa og nedover låret, lurer på om det har noe med graviditeten å gjøre? Har legetime 30.jan, får ta det opp da. Nå når hverdagen er her begynner det å synke inn at jeg virkelig har mista faren min. Synes de rundt meg ser ut til å ha glemt det, mens jeg tenker på det mer og mer ettersom det synker inn. "Sikkert godt å komme i jobb igjen, og tenke på noe annet" Nei, det er ikke godt å jobbe når du helst vil ligge under dyna og grine! Jobben er rett og slett bare dritt om dagen. Har verdens beste mann, trygg økonomi og alt på stell. Likevel klarer jeg ikke glede med over livet for tiden, og er for det meste bare uengasjert. Klarer heldigvis å holde på den gode tonen med mannen, og vi har det fint sammen. Men jeg føler ikke at han forstår hvordan jeg har det, og hvordan skal han det, når jeg ikke sier så mye om det... Eneste gangen jeg har følt glede på veldig lenge var på tirsdag, etter en veldig fin ridetime. Lenge siden sist, og det ga meg så utrolig mye! Nå har jeg meldt meg på mor/barn-trening, pilates og en ridetime i uka. Håper dette skal få meg ut av huset og at jeg kanskje vil føle meg bedre. Sånn, det var dagens klaging. Håper dere andre har ei fin helg, og at kropper og mageboere spiller på lag med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå