Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Jeg tror bekkenplager er mer vanlig på vinteren, på glatta.

Det er også vanlig å ha ømt bekken når magen begynner å bli stor, uten at det er bekkenløsning. Bekkenet blir løsere pga hormoner, og vekten av barnet presser ned på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har noe tips til gode gravidbukser? Som ikke er altfor dyre, og behagelige å ha på.. :)

Har ikke det store behovet enda, men greit å begynne å titte litt, enten i butikker eller på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har no greie på ringsjal??

Hvilke merker har dere prøvd isåfall..?

Ser de har supre tilbud på http://www.loevebarna.no/?nr=90&idkategori=343&kat_name=B%C6REUTSTYR og lurte på å kjøpe et for å prøve.

Vi har ringslynge som vi bruker mye (fortsatt), men den er hjemmesydd. Dobbel silke, med "Oopa-skulder" (bildet er "the real thing"). Litt usikker på hva de legger i definisjonen ringsjal hos Løvebarna, men... Uansett; den i lin ser ok ut, men selv ville jeg nok heller skaffet meg en (dobbel) silkeslynge. Jeg synes silke er utrolig godt å bære i, og en dobbel kan brukes leeenge - Turnerose er nå rundt 18 kg og bæres fortsatt en del i slynge. Dette er kun basert på personlig preferanse, da.

Om du syr er det superenkelt å sy slynge. Dupionisilke kan kjøpes billig på nett (eBay, fabric.com), og slyngeringer kjøpes billig her. Jeg har brukt aluminiumsringer i L til dobbel silkeslynge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe tips til gode gravidbukser? Som ikke er altfor dyre, og behagelige å ha på.. :)

Har ikke det store behovet enda, men greit å begynne å titte litt, enten i butikker eller på nettet.

Tja, litt vanskelig å gi generelle tips om... Jeg synes f.eks. at passformen på mammabukser fra H&M varierer enormt. Både i lengden (jeg har funnet flere mammabukser der som er lange nok til meg, men tror ikke jeg har funnet én eneste H&M-bukse fra "vanlig" avdeling som er lange nok), og over magen. Størrelsene varierer også fra kolleksjon til kolleksjon. Jeg tror jeg har mammabukser derfra i tre eller fire ulike størrelser...

I forrige svangerskap opplevde jeg også at buksepreferansene endret seg etterhvert som magen vokste og endret seg. Først foretrakk jeg sånne som går under magen, deretter de som går over, og til slutt de som gikk under igjen, fordi "magestykket" på de andre ble for kort. Så jeg tror mitt tips er å gå i butikken og prøve, enkelt og greit... Superhjelpsomt, ja. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra H&M, kjøpt på tilbud på nett, der er forresten mye på tilbud og jeg tror jeg har kjøpt alt. Var jo så billig, så nå har jeg plutselig 3 gravidbukser, 2 tunika/kjoler, og 5 overdeler av ymse :fnise: Men dongeribuksen der i fra er i alle fall god på synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat vite at jeg og typen får 6000 med besteforeldrene hans til jul! :sjokkert: Så vi tengte å legge de pengene i en god barnevogn som er fin! Noen her som har peiling på fine og gode vogner?

Er førstegangs gravid så er GANSKE ny på dette :sjenert::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fire bukser fra HM, både slimfit og bootcut, jeans og lin, høye og lave. Veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet faren min i dag. :tristbla:

Bare timer etterpå var jeg på Ul og fikk se en fin og sprek gutt som sprellet i magen. :babygutt:

Sorg og glede på samme tid, merkelig.

Har jo alltid trodd det var ei jente der inne, så nå er det bare å legge hodene i bløt og finne et fint navn til karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye Stinelin! Håper det går bra med dere!

Samtidig må jeg også få gratulere med gutten :) Det er godt å se på UL at alt er i orden der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet faren min i dag. :tristbla:

Bare timer etterpå var jeg på Ul og fikk se en fin og sprek gutt som sprellet i magen. :babygutt:

Sorg og glede på samme tid, merkelig.

Har jo alltid trodd det var ei jente der inne, så nå er det bare å legge hodene i bløt og finne et fint navn til karen.

Kondolerer så mye med faren din, Stinelin! :troest:

Og gratulerer med flott UL av lillegutt :babygutt:

Kan ikke engang tenke meg så mange følelser du har inni deg nå..

Livet tar og gir, dessverre og heldigvis.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor klem til deg, Stinelin, og kondolerer. :klem:

Når det gjelder å finne navn til poden, kan du jo kikke litt på lista over navn som er brukt fra 2001-2010 her. Er i hvert fall masse navn å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Stinelin! :troest: Surrealistisk å gå fra livets ene ytterpunkt til det andre ytterpunktet så kort tid etter. Men sikkert veldig koselig å få hilse på den lille og vite at det er en gutt :) Vi sliter også med å finne guttenavn hvis det skull vise seg å befinne seg en liten pjokk der inne. Men heldigvis har vi mange måneder på oss ennå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Stinelin :klem: Og gratulerer med gutten!

Synes det er så mange som skal ha gutter! Satse på det er en jente inni her da, så det blir litt mer rosa ;)

Fikk akkurat vite at jeg og typen får 6000 med besteforeldrene hans til jul! :sjokkert: Så vi tengte å legge de pengene i en god barnevogn som er fin! Noen her som har peiling på fine og gode vogner?

Er førstegangs gravid så er GANSKE ny på dette :sjenert::rodmer:

Valg av vogn er kjempevanskelig! De fleste vognene er jo gode, og fine. Dere må nok bare tenkte over hva som er deres behov og ønsker. Vil dere ha 4 eller 3 hjul? Svingbare hjul? Skal vogna brukes til lange trilleturer i skog og mark, by eller kjøpesenter?

Vi (jeg) har endelig bestemt meg for TFK joggster twist. Våre kriterier var: God trille-tur-vogn både på grus, asfalt og snø. Ett pluss om den hadde svinghjul, men ikke noe MÅ ha. Den måtte være lett, for her er det bare oppoverbakker, stor bag og sportsdelen vendt mot meg. Også var stor, lun kalesje og lett å manøvrere på kjøpesenter noe som surret litt i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stinelin: :troest: Det var trist å høre. :tristbla: Håper det ikke er altfor mye arbeid som må gjøres hos dere før jul, men at dere får tid til å slappe av litt og ta vare på hverandre også. Julen blir nok veldig annerledes, men heldigvis fikk du en god nyhet i går også. :klemmer:

Gratulerer med en liten gutt. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Stinelin. For en uendelig trist beskjed å få... Ta godt var på deg selv nå, og så håper jeg at julen kan bli ok likevel. Ta vare på de gode minnene! Samtidig må jeg jo gratulere så mye med en liten gutt i magen! Jeg kan ikke helt forestille meg den blandingen av følelser du må ha nå. Alle gode tanker herfra. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gode ord. Rart hvor godt det er å få støtte fra fremmede mennesker på et forum, men det føles veldig godt at dere bryr dere.

Prøver å glede meg over gutten, og i går kjente jeg faktisk de første bevegelsene :)

Fikk en kjapp titt inn i magen søndag kveld, og rakk å fortelle pappa at det var en gutt før han sovnet inn. Han var bevisstløs, men pleierne mente at han kunne høre oss likevel. Syntes også han ga noen tegn ettersom jeg snakka med han.

I går fikk jeg mer grundig sjekk av den lille. Utrolig takknemlig for at Ullevål skjønte hvor viktig dette var for oss, fikk UL på sparket klokka 22.30 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye Stinelin!

Må være utrolig mange følelser inni deg akkurat nå, livet er rart, går fra det ene ytterpunktet til det andre.

Flott at du fikk fortalt pappan din hvem som bodde i magen din før han sovnet inn.

Håper alt går bra med deg og dere, ta godt vare på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst toxo-negativ, jeg også. Jaja, da får mannen kose seg med tømming av kattedoen et halvt år fremover, da.

Ville bare ønske alle sammen en riktig god jul :) Håper dere får noen fredelige juledager sammen med deres kjære.

Og en ekstra klem til dere som savner noen denne julen. Ta godt vare på hverandre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...