Stinelin Skrevet 13. desember 2013 #4381 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg kjenner allerede på søvnmangelen i hvertfall Men du så koselig det er med baby igjen! Magisk tid, selv om det er slitsomt.. Denne jenta vet hva hun vil. Skriker av full hals uten forvarsel når bleia er full og magen er tom! Storebror takler det fint. Litt sjalu innimellom men jeg prøver å inkludere han mest mulig sånn at han føler seg stolt og nyttig. Herlighet, hadde jeg hatt stort nok hus og enda bedre råd, kunne jeg tenkt meg i hvertfall 2 unger til. Og om fødslene er like fine så er det jo bare en fryd!! Så deilig når det er slik, og så rett etter fødsel! Jeg koser meg enda mer som tobarnsmor enn med bare en, og satser på en til når (om) de begynner å sove (mer) om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. desember 2013 #4382 Del Skrevet 13. desember 2013 Så deilig når det er slik, og så rett etter fødsel! Jeg koser meg enda mer som tobarnsmor enn med bare en, og satser på en til når (om) de begynner å sove (mer) om natta. Haha, er det jeg har hatt i tankene også. Selv om jeg tror vi egentlig er ferdige nå. L har jo hatt dårige netter i snart 2 mnd nå, og med fersk baby i hus så blir det jammen meg slitsomt. Men hvis begge etterhvert vil sove stort sett natten igjennom så kan det jo tenkes at vi vil ha en til Man glemmer jo fort hvor sliten man egentlig blir. Enig i det du sier om at 2 er bedre enn 1. Jeg bare gleder meg til L blir litt mer vant til illesøster. Noen ganger når jeg sitter å ammer henne så ser han på meg med et forferdelig fortvila blikk. Da får jeg såå vondt inni meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. desember 2013 #4383 Del Skrevet 13. desember 2013 Så deilig når det er slik, og så rett etter fødsel! Jeg koser meg enda mer som tobarnsmor enn med bare en, og satser på en til når (om) de begynner å sove (mer) om natta. Jeg vet ikke helt, jeg... Nå har vi hatt en periode hvor vi har fått sove godt på natta, alle tre. Hvis vi nå har en våkenatt, føles det helt GRUSOMT og jeg er helt ødelagt dagen etterpå. Så kanskje det er like greit å bare kjøre på mens man likevel er vant med det, mye hardere å gyve løs på sånt når man har blitt så godt vant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 13. desember 2013 #4384 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg vet ikke helt, jeg... Nå har vi hatt en periode hvor vi har fått sove godt på natta, alle tre. Hvis vi nå har en våkenatt, føles det helt GRUSOMT og jeg er helt ødelagt dagen etterpå. Så kanskje det er like greit å bare kjøre på mens man likevel er vant med det, mye hardere å gyve løs på sånt når man har blitt så godt vant. Signerer! I Natt sov jeg 8 timer og fikk bruk slumrekanppen for første gang siden Knerten ble født. Frister ikke veldig å begynne fra scratch igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 13. desember 2013 #4385 Del Skrevet 13. desember 2013 Vi har ikke kommet dit at vi har blitt vant med å sove igjen, så for vår del burde det vel ikke bli noen stor overgang, men jeg kjenner at jeg ikke er så gira på mindre søvn! Vi skal feire jul med min familie i år, siden vi var hos samboers familie i fjor. Jeg tror ikke det blir stress og mas om noe som helst, og om det blir det så er det kort vei hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. desember 2013 #4386 Del Skrevet 14. desember 2013 Denne uka har jeg vært på jobbreise og tilbrakt en natt på hotell. Måtte opp tidlig for å være klar 8:50. Men du så uthvilt jeg følte meg kl 7 etter å ha sovet seks timer i strekk! Våknet før vekkerklokken jeg. Og jeg er normalt B-menneske. Dusje lenge før frokost, ta på jobbkjole og hæler, begge uten matflekker eller snørrflekker.. det er fint å dra bort en liten tur! Og fint å kommehjem 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 14. desember 2013 #4387 Del Skrevet 14. desember 2013 Vi er ikke vant til å sove, så det har jeg sluttet å tenke på. Men om alle tre våkner om natta trenger jeg en ekstra mann, vi er jo bare to voksne og da tre unger. Lillegutt får ikke bæsjet og har ikke sovet ordentlig på tre netter, og ikke i det hele tatt om dagene. Skikkelig dritt altså, synes så synd på han. Ara: Jeg ammer ofte på gulvet når jeg er alene med begge ungene. Da kan jeg lese en bok med storebror, eller se på leker, legge puslespill med en hånd osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. desember 2013 #4388 Del Skrevet 16. desember 2013 Stinelin: går det bedre med lillegutt nå? Småen og jeg bakte pepperkaker. Det var visst VELDIG stas (og en gedigen deigklump forsvant i gapet på den lille krokodillen med én gang), men han ble ilsint da jeg tok "kjeksene" bort for å legge på stekebrettet. Det var visst skrekkelig dårlig gjort, han skulle jo bare spise deig og krønsje utstikkerne nedi deigen. Ellers gikk det opp et lys for meg her om dagen. Ungen våkner nå konsekvent og roper "pappa". Trodde han plutselig var blitt veldig pappadalt, men mest sannsynlig er det "pakke" han roper etter. Tror 1. juledag blir hard for'n, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. desember 2013 #4389 Del Skrevet 16. desember 2013 Stinelin: går det bedre med lillegutt nå? Småen og jeg bakte pepperkaker. Det var visst VELDIG stas (og en gedigen deigklump forsvant i gapet på den lille krokodillen med én gang), men han ble ilsint da jeg tok "kjeksene" bort for å legge på stekebrettet. Det var visst skrekkelig dårlig gjort, han skulle jo bare spise deig og krønsje utstikkerne nedi deigen. Ellers gikk det opp et lys for meg her om dagen. Ungen våkner nå konsekvent og roper "pappa". Trodde han plutselig var blitt veldig pappadalt, men mest sannsynlig er det "pakke" han roper etter. Tror 1. juledag blir hard for'n, ja... I dag kom det litt bæsj, og han er mer tilfreds. Jeg forberedte meg på en kjempeleveranse, og ble nesten litt skuffa.. Haha, pappa/pakke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 17. desember 2013 #4390 Del Skrevet 17. desember 2013 Ellers gikk det opp et lys for meg her om dagen. Ungen våkner nå konsekvent og roper "pappa". Trodde han plutselig var blitt veldig pappadalt, men mest sannsynlig er det "pakke" han roper etter. Tror 1. juledag blir hard for'n, ja... Knerten gjør akkurat det samme! "Pakkeeeee" og så piler han bort til kalenderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 17. desember 2013 #4391 Del Skrevet 17. desember 2013 Flytte stol? Check. Plassere stol foran vasken? Check. Klatre på stol? Check. Skru på vannet? Check. Og som han koste seg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 17. desember 2013 #4392 Del Skrevet 17. desember 2013 Flytte stol? Check. Plassere stol foran vasken? Check. Klatre på stol? Check. Skru på vannet? Check. Og som han koste seg! De er så søte og stolte når de får til ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 19. desember 2013 #4393 Del Skrevet 19. desember 2013 Hjemmelagede julegaver er ikke så enkelt... I hvert fall ikke når den lufttørkende leiren er ekkel å ta på for husets minstemann, som derfor nekter plent å lage flere enn ett håndavtrykk. Selv ikke lovnader om pepperkaker hjalp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. desember 2013 #4394 Del Skrevet 19. desember 2013 Hjemmelagede julegaver er ikke så enkelt... I hvert fall ikke når den lufttørkende leiren er ekkel å ta på for husets minstemann, som derfor nekter plent å lage flere enn ett håndavtrykk. Selv ikke lovnader om pepperkaker hjalp *** Her er ALT "nei" om dagen.... Det er 3.verdenskrig ved hvert bleie/klesskift og når vi skal spise. Eller når vi skal ut og inn av bilen, eller ut og inn av huset og barnehagen, eller butikken eller what ever! Artig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 19. desember 2013 #4395 Del Skrevet 19. desember 2013 *** Her er ALT "nei" om dagen.... Det er 3.verdenskrig ved hvert bleie/klesskift og når vi skal spise. Eller når vi skal ut og inn av bilen, eller ut og inn av huset og barnehagen, eller butikken eller what ever! Artig! Kan det være at han reagerer på å bli storebror? (Eller er de bare slik kanskje?) Vår hadde en periode med mye rar oppførsel etter at minsten ble født. F.eks tusen oppvåkninger om nettene og total separasjonsangst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 19. desember 2013 #4396 Del Skrevet 19. desember 2013 Hei Da gikk jeg tom for tålmodighet gitt... og tissa og testa. 2 røde streker! Hehe... kjenner det føles ganske annerledes nå enn første gang. Har ikke hatt særlig til symptomer, men fikk rødt utslett på magen rundt IKM, og har vært kjempetørr og sår på leppene mine i det siste. Pluss noen ganske rare, drømmefylte netter. Og idag da Fløtepusen satt på magen min/hoftene mine, så følte jeg liksom at jeg kunne kjenne en øm og litt fast livmor nedi der... (før jeg testet altså)... hehe. Men egentlig kjenner jeg meg ganske som normalt enn så lenge. Er 4 uker og 5 dager idag. Dette ser dårlig ut for mye av julematen og litt godt i glasset gitt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #4397 Del Skrevet 19. desember 2013 Åh! Gratulerer så mye, søte du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. desember 2013 #4398 Del Skrevet 20. desember 2013 *** Her er ALT "nei" om dagen.... Det er 3.verdenskrig ved hvert bleie/klesskift og når vi skal spise. Eller når vi skal ut og inn av bilen, eller ut og inn av huset og barnehagen, eller butikken eller what ever! Artig! Vi er ikke HELT der, men det er en del som er "Nei!" med høye kneløft og hornmusikk til, ja. Jeg tenker at det har sammenheng med at han oppdager at han kan "bestemme" ting selv. Blir sikkert litt ekstra tydelig når man har en lillesøster å konkurrere med, tenker jeg. Pasjonsblomst: Gratulerer så mye! Kjempemorsom "julegave", eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. desember 2013 #4399 Del Skrevet 20. desember 2013 Åh, gratulerer så mye, Pasjonsblomst! Kjempefin julegave! --- Et litt "delikat" spørsmål, damer... Noen i barnehagen påpekte her en dag at Frøken Fryd har en del løs avføring (ikke type diaré, men altså ikke veldig fast) og lurte på om hun kanskje ikke tåler melk, gluten eller noe sånt. Så hvordan er avføring til deres små? Verken Mannen eller jeg har noen form for intoleranser eller allergier, men svigermor tåler knapt sukker, gjær og melk (får elveblest, tilkommet de siste årene). Frøkna drikker melk (h-melk, lettmelk eller ekstra lett), og spiser yoghurt (en sprett-yoghurt) hver dag og er glad i brødmat, og spiser det til frokost og lunsj i barnehagen, og ofte til kvelds. Ser for meg at vi må begynne å luke ut én og én matvare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. desember 2013 #4400 Del Skrevet 20. desember 2013 Håhå, bæsjeprat! Jeg er med Småen har en tendens til å være litt treig i magen, så her har vi motsatt problem. Må være restriktiv på banan, passe på at han får nok fiber og drikke osv.. Hva med å høre med fastlegen? Laktoseting kan de vel finne ut av der? Vi har både melkeallergikere og cøliaki-folk i familien, og sistnevnte får enormt med mageknip av gluten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå