Gjest Unknown Skrevet 6. desember 2013 #4361 Del Skrevet 6. desember 2013 T og M har pakkekalender der de åpner hver sin dag. T hadde nok blitt sint om bare M hadde fått Skikkelig sinnatagg har vi fått oss, og det er litt morsomt, for når han ble fødd lo vi av at han lignet på sinnataggen T spiser så forskjellig, en dag er noe godt, en annen dag nekter han å røre det. Men han spiser oftest kjøttet eller fisken og lar grønnsaker ligge igjen. Mais er godterier! Men pølse, pasta og pizza er poppis. Kylling, karbonader, fiskekaker, kjøttkaker/-boller går det mye av. Lite med saus, da må det i alle fall være en pastarett. Og taco, det har både M og T synes vært helt topp siden de fikk smake Så mannen er i himmelen for han har fått to barn som er like glad i kjøttdeig- og pastaretter som han selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 9. desember 2013 #4362 Del Skrevet 9. desember 2013 Vi har et skikkelig matvrak som sluker det meste, men ris vil hun ikke ha. Vært ute og lekt i snøen idag etter middag. Ble noen turer og og ned innkjørselen på akebrett både med mini og storesøster. Og vi gikk en liten tur bortover gangveien. Mini traska avgårde, snudde da vi kom ca 200 m borti gata. Ikke lange biten, men langt nok for mini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 10. desember 2013 #4363 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg fikk hjem en unge med bitemerker på i dag. Et helt perfekt merke etter et sett tenner, størrelse liten gærning, på armen til Småen. De ga beskjed da jeg henta ham, men hadde ingen forklaring på hvor eller når det hadde skjedd, for han hadde ikke grått i løpet av dagen. Helt ærlig? Jeg måtte egentlig bare le. Vurderte å foreslå at de kunne la ungene få bite i litt trolldeig, sånn at vi kan avsløre synderen ved hjelp av tannsettet, men nøyde meg med å spørre om de ikke matet ungene nok. Småen og jeg har lekt ute i snøen. Det har tatt ham noen dager å akseptere de hvite greiene, det var visst veldig skummelt, men i dag så gikk det greit. Fikk ham ikke med meg inn igjen... Enda både ungen og jeg var blitt kalde. Måtte til slutte hive ham under armen og marsjere inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 10. desember 2013 #4364 Del Skrevet 10. desember 2013 Lillemann er fascinert av snøen, men liker den best på avstand. Han vil ikke gå selv ute i snøen og det er helt forferdelig å sitte på akebrettet! Vi får "trene" litt ute vi også. Hvis vi rekker det før alt regner bort igjen.. Uff, bitemerke uten at noen har fått det med seg? Kanskje det var bestevennen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. desember 2013 #4365 Del Skrevet 11. desember 2013 Stemmer for tannavtrykk i trolldeig, Shaden! Knerten ELSKER snø! Vi var ute kl 8 på søndag i nysnøen og akte i noen (ser jeg i ettertid) litt for bratte bakker. Ungen hvinte av fryd, og det var umulig å få ham med inn igjen. Men han eter snø og, namnam... Ellers løper han til kalenderen (pakkekalender full av Duplo fra farmor) hver morgen. "Pakkeeeee!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #4366 Del Skrevet 11. desember 2013 Ler godt av tannavtrykk i trolldeig-ideen jeg også! Her har snøen slått godt an. Jeg dro jentene på akebrett på søndag, og Snorkfrøken virkelig hvinte av fryd - helt til de ramlet av og hun plantet hele ansiktet godt nedi det hvite, det var ikke så pop. Men hun ville "meh!" etterpå, så det stakk visst ikke så dypt. Veldig gøy, Turnerose var superskeptisk til snø i starten, og skjønte virkelig ikke vitsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. desember 2013 #4367 Del Skrevet 11. desember 2013 Hei alle... Ligger syk med omgangssyka, og klarer verken spise, drikke eller bevege neg særlig fra sofaen uten at det kommer opp igjen.. Gleder meg til vesla og far kommer hjem- jeg har bedt ham handle vannis!! Såååå lyst på... Hilsen ei som eratt og kvalm og kjeder seg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. desember 2013 #4368 Del Skrevet 11. desember 2013 Usja, Blomst! Ønsker deg god bedring! Det er no skikkelig drit, men pleier jo heldigvis å være fort over. Lollipop er det eneste jeg får ned når jeg er sånn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. desember 2013 #4369 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Dagens nye ord: "møma" En virtuell cookie til den som klarer å gjette hva Småen mener. (Virtuell cookie til Haley! ) Endret 11. desember 2013 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. desember 2013 #4370 Del Skrevet 11. desember 2013 Snømann, kanskje, Schaden? Frøken Fryd er veldig glad i snø og vil gjerne smake på. Og den gråsvarte snøen i gata utenfor er mest spennende *grøss* Vi har heldigvis alltid rukket å komme til unnsetning. Når jeg hentet henne i barnehagen i går så lå hun og badet i en passe stor sølepytt av smeltet snø Jeg vil heller ha et par minusgrader og snø enn 8+ og slaps/regn på denne tiden av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 11. desember 2013 #4371 Del Skrevet 11. desember 2013 Småen elsker snø! Vant snow racer på basar, og den er virkelig pop! "Meh, meh, meh...!", hylskrik når vi må avslutte. Og minisnøskuffe er veldig artig. "Mamma 'te - ka! - pi, pi, pi!!- pa... - meh meh meh!" (Mamma sitte på - klar! - jippi jippi jippi! - stoppa... - mer mer mer!) De er nå gode Så sier han "Titt tei!" til lillebror og stryker han på hodet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. desember 2013 #4372 Del Skrevet 13. desember 2013 Luciafeiring i barnehagen i dag. De store barna gikk rundt på avdelingene og sang, og det ble servert (litt snodig formede) lussekatter og varm saft. Småen var ikke så interessert i luciatoget, men jeg tror mora syns det var greit at han ikke gikk i det selv. De var så søte der de sang, jeg ble skikkelig rørt. Hadde Småen vært blant dem, hadde jeg sikkert stortuta! (Hvor noen for to år siden hadde sagt at jeg kom til å bli rørt til tårer av noen små bøllefrø som synger "Sankta Lucia" skjærende falsk, hadde jeg antagelig kikket litt rart på dem) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 13. desember 2013 #4373 Del Skrevet 13. desember 2013 Så koselig! Jeg styra fælt med å få sydd stjerneguttdrakt til småtten (selv om jeg var syk med halsbetennelse), også blir han selvsagt syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. desember 2013 #4374 Del Skrevet 13. desember 2013 Ikke egentlig meningen å le, men det er jo litt typisk da Åh, svigermor er litt interessant om dagen igjen. Hun er ganske fornærma over at vi ikke lenger er med på hele rotteracet det har pleid å være i jula. Den familien har et opplegg HVER eneste dag fra lille julaften til 2. juledag. Tidligere har vi også vært med på det, men alltid sutret litt om det bak ryggen deres fordi det er egentlig litt i overkant pesete å spise store julemiddager fire-fem dager på rad. Men nå som vi har Småen, er det lettere å si at "nei, nå må vi gjøre sånn og sånn". Blant annet fordele dagene litt bedre mellom min og mannens familie. Så nå er hun altså fornærmet og kommer stadig med små stikk om at vi ikke har tid til dem lengre.. /rant Flere som gleder seg til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 13. desember 2013 #4375 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg måtte le selv, det er veldig typisk! Heldigvis bør den passe neste år også, håper jeg. Urk, det julestyret hørtes ikke gøy ut! Bra dere har sagt ifra, men sånne små drypp kjenner jeg selv at er ganske provoserende og slitsomt. Vi har heldigvis ikke så tett program, og nå har takk og lov kalkunmiddagen i romjula blitt avlyst. Så nå har vi bare hyggelige planer julaften og 1.dag, og det er helt fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 13. desember 2013 #4376 Del Skrevet 13. desember 2013 Vi har også satt grenser, og jobber sakte men sikkert mot bedre julefeiringer! Familiene er sikkert litt snurte, men de begynner å bli vant til at vi gjør som vi vil. Som en familie på fire føler jeg at vi begynner å få litt tyngde i diskusjonene også. Vi får fortsatt julebesøk av mannens familie, det er nok ikke så lett å slippe unna. Koselig det altså, men å ha en familie på fem boende hos seg ei uke er litt heftig når vi har to veldig små selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 13. desember 2013 #4377 Del Skrevet 13. desember 2013 Vi får fortsatt julebesøk av mannens familie, det er nok ikke så lett å slippe unna. Koselig det altså, men å ha en familie på fem boende hos seg ei uke er litt heftig når vi har to veldig små selv... Da tror jeg jeg hadde blitt helt sprø. Det er i slike tilfeller det er supert med en tre-roms. Ingen plass til gjester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. desember 2013 #4378 Del Skrevet 13. desember 2013 Familien til kjære feirer ikke jul så vi slipper mas fra den siden. Ganske kjekt Har ikke noe tett program i jula. Skal feire jul hos mine foreldre også skal vi på familiemiddag 4.dag. Ellers skal vi bare slappe av og koooose oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 13. desember 2013 #4379 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvordan er livet som tobarnsmor Ara, har du rukket å kjenne på det? Håper alt er bra med dere, og at storebror takler overgangen bra. Da tror jeg jeg hadde blitt helt sprø. Det er i slike tilfeller det er supert med en tre-roms. Ingen plass til gjester! Godt poeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. desember 2013 #4380 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvordan er livet som tobarnsmor Ara, har du rukket å kjenne på det? Håper alt er bra med dere, og at storebror takler overgangen bra. Godt poeng! Jeg kjenner allerede på søvnmangelen i hvertfall Men du så koselig det er med baby igjen! Magisk tid, selv om det er slitsomt.. Denne jenta vet hva hun vil. Skriker av full hals uten forvarsel når bleia er full og magen er tom! Storebror takler det fint. Litt sjalu innimellom men jeg prøver å inkludere han mest mulig sånn at han føler seg stolt og nyttig. Herlighet, hadde jeg hatt stort nok hus og enda bedre råd, kunne jeg tenkt meg i hvertfall 2 unger til. Og om fødslene er like fine så er det jo bare en fryd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå