Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer Ara!

Vi hadde ikke adventskalender for storebror når han var på denne alderen. Men lillebror ser jo at storebror får...så det har vi løst med at lillebror også får pakke, gjerne brettet inn i glanset papir rett før... idag fikk han en mandarin og en duplo løve han hadde fra før. Han var kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har kjøpt nye vintersko til jenta vår idag: disse fra superfit

Men så sier sambo at han synes de virker så lite varme, og at hun kanskje vil fryse.

Det er en ganske lett modell, men er "lett varmforet" heter det.

Noen erfaring med disse? Leser jo på nett at de fleste er fornøyd med superfit, at de er lette og gode og holder beina stort sett tørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Ara!

Vi hadde ikke adventskalender for storebror når han var på denne alderen. Men lillebror ser jo at storebror får...så det har vi løst med at lillebror også får pakke, gjerne brettet inn i glanset papir rett før... idag fikk han en mandarin og en duplo løve han hadde fra før. Han var kjempefornøyd :)

Her har vi adventskalender til storebror. Han elsker å hente ting opp fra lommer som henger på veggen, og er strålende fornøyd hver gang han får plukke opp noe, nesten hva som helst. SingSang-kort og litt julepynt som uansett skulle hentes frem til jul har vært stor stas hittil. :)

Hei

Vi har kjøpt nye vintersko til jenta vår idag: disse fra superfit

Men så sier sambo at han synes de virker så lite varme, og at hun kanskje vil fryse.

Det er en ganske lett modell, men er "lett varmforet" heter det.

Noen erfaring med disse? Leser jo på nett at de fleste er fornøyd med superfit, at de er lette og gode og holder beina stort sett tørre...

Vi har samme sko tror jeg, med borrelås. Har ikke noe godt svar til deg, for vi har bare såvidt prøvd dem. Blir spennende å se hvor godt de holder på varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte lignende superfit til min. Skobutikkdamen overbeviste meg, sa superfit var skoen hun absolutt ville anbefale til de aller minste, over viking og ecco. Viking er tung og klumpete, ecco litt høy for stuttjukke legger og noen småbarn får kalde ben i ecco (veldig bra for litt eldre mer aktive barn). Superfit var varm og lett, med pustende såle inni. Hun sa vi burde spraye den med impr innimellom, hvis de trekker vann etterhvert så blir vannet liggende inni skoen og gjør den tung, selv om goretex'en hindrer foten i å bli våt.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på 15-mndskontroll i dag. E var 18 mnd i går, littegrann på etterskudd med kontroller her... E har gått ned 100 g i vekt siden 12 mnd, og strukket seg 6 cm. Ikke rart vi bare bytter ut buksene :ler:

Nytt matspørsmål i dag: hva spiser deres barn til middag nå? Vil de ha noe i det hele tatt? E spiser bare fiskekaker, pølser og blomkålmos med ost...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den evige middagen... Det er ikke mye knerten her spiser egentlig med mindre det er pizza, spaghettii eller pølser. Men sånn mat han kan sitte og plukke pleier å gå greit (taco, kylling og grønnsaker, wok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den evige middagen... Det er ikke mye knerten her spiser egentlig med mindre det er pizza, spaghettii eller pølser. Men sånn mat han kan sitte og plukke pleier å gå greit (taco, kylling og grønnsaker, wok).

Samme her. Mat på glass går stort sett ned de gangene han får det, så grønnsaker og slikt spises dersom det er helt mosa og han ikke har sett hva det opprinnelig har vært. Her om dagen spiste han blomkålsuppe til den store gullmedaljen, men spyttet ut de små blomkålbukettene som var oppi feks.

Pizza, pølser og spaghetti er bankers hver gang. Det irriterer meg egentlig litt, men samtidig skjønner jeg det jo. Det ER godt. :fnise:

Fisk ser også ut til å være populært. Lager blant annet laks og spinat i creme fraiche, med tagliatelle til. Det pleier å funke bra. Fiskeboller og fiskekaker er også akseptabelt.

Her om dagen fikk han taco for første gang. Rullet opp en tortilla med litt kjøtt, ost og grønnsaker, og ungen spiste nesten hele, inkludert salaten! Paprika og agurk er visst veldig nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er sant, laks og fiskeboller/kaker er også bankers. Ungen er vill etter rømme...

Vi pleier egentlig å være litt kjipe med tacoen, vi spiser den stort sett fredag kveld etter at knerten er i seng. Litt dårlig samvittighet, men det er så deilig med ett måltid hvor maten ikke må inntas i turbofart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco og pizza er ikke interessant her. Ikke kylling eller laks heller, eller enhver ting med saus (unntak: brokkoli med fløtesaus!). Kjøttkaker og karbonader er ikke noe han vil ha. Han spiser ingen former for grønnsaker unntatt blomkål med ost og brokkoli med fløte, og ingen potet eller ris. Pasta spiser vi ikke så det vet jeg ingenting om han ville spist.

Kremete supper kan han ha, og hvis det er blomkål/brokkoli så spiser han litt hele biter hvis han er sulten.

Men godt at deres barn ikke er altendende for tiden de heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er sant, laks og fiskeboller/kaker er også bankers. Ungen er vill etter rømme...

Vi pleier egentlig å være litt kjipe med tacoen, vi spiser den stort sett fredag kveld etter at knerten er i seng. Litt dårlig samvittighet, men det er så deilig med ett måltid hvor maten ikke må inntas i turbofart.

Rømme, der sier du noe! Småen blir helt vill om han får sleike av skjea. Noe han ikke får lenger, siden han blir helt vill...

Det blir lite taco her om dagen. Vi ukeshandler og lager ukesmenyer, og da er det lettere å planlegge litt mer variert. Og siden jeg er litt sånn halvveis på slankern, planlegger jeg middagene deretter. Så lite taco, pizza og annen ferdigmat som mulig, liksom. Ikke at det aldri glipper (lørdagen endte vi på peppes, etter en litt dårlig planlagt utflukt ut i julekaoset..). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men taco er ikke ferdigmat her i gården! Vi lager tilogmed lefsene selv ;)

Sikkert mye bedre og! Nei, det er jeg for lat til.. Kan strekke meg til hjemmelaget krydderblanding og guacamole.

(Taco er mannens guitly pleasure. Min er pizza.. om nom nom)

*ferdig med matlagingskonkurransen nå* ;)

(Men hvis du gidder, kunne du sikkert slengt over oppskrift på lefsene på PM. Kan være jeg for ånden over meg.)

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det var ikke ment som et skryteinnlegg, men ser at det ser sånn ut. Sorry! (Det er kjempelett å lage alt, ellers hadde vi ikke gjort det, hehe).

Anyways, Knerten er helt vill etter å gjøre rent om dagen. Vaske tripptrappen, tørke støv med klut, støvsuge og vaske gulvet med våtservietter. Det har aldri vært så rent hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var ikke ment som et skryteinnlegg, men ser at det ser sånn ut. Sorry! (Det er kjempelett å lage alt, ellers hadde vi ikke gjort det, hehe).

Anyways, Knerten er helt vill etter å gjøre rent om dagen. Vaske tripptrappen, tørke støv med klut, støvsuge og vaske gulvet med våtservietter. Det har aldri vært så rent hjemme :fnise:

Jeg syns det skled ut i litt skryting fra meg selv også. "Bare sunne middager her", jadda. :ler: (Og jeg har slettes ikke spist halve pakka med kindersjokolade i dag i trøstespising over at jeg ikke har hørt fra noen av de ørti stedene jeg har sendt søknad til :rodme: )

Vi har en liten rydder. Veldig greit, særlig med tanke på at det gjerne er den samme lille rydderen som lager alt rotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det skled ut i litt skryting fra meg selv også. "Bare sunne middager her", jadda. :ler: (Og jeg har slettes ikke spist halve pakka med kindersjokolade i dag i trøstespising over at jeg ikke har hørt fra noen av de ørti stedene jeg har sendt søknad til :rodme: )

Vi har en liten rydder. Veldig greit, særlig med tanke på at det gjerne er den samme lille rydderen som lager alt rotet.

Å, skulle ønske min også ryddet! Han bare roter, tømmer lekekasser og kaster bøker rundt ;)

Det har blitt trøstespising her også gitt. Buu, ingen steder vil ansette meg (eller engang ha meg på intervju) OG mannen er i Trondhjem på kurs hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, skulle ønske min også ryddet! Han bare roter, tømmer lekekasser og kaster bøker rundt ;)

Det har blitt trøstespising her også gitt. Buu, ingen steder vil ansette meg (eller engang ha meg på intervju) OG mannen er i Trondhjem på kurs hele uka.

:hug:

(Og der var resten av pakka borte.. eff og. Hvorfor lager de så små pakker? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...