Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Måtte bare dele, i dag gjorde Småen noe ekstra søtt. Jeg satt baki bilen sammen med ham for at han ikke skulle sovne på vei hjem. "Mamma!" sa han, etterfulgt av "sååå sa" (så glad) mens han løftet hendende opp over hodet. :rodmer:

Vi spør stadig hvor glad han er i både pappa, mamma og pus (hvis vi glemmer pus, sier han i fra), men han har aldri sagt det uoppfordret før. Ikke at jeg tror han har så mye begrep om hva det betyr å være glad i, men jeg smeltet jo fullstendig likevel.

Ellers har han endelig lært seg å sovne på egenhånd på kvelden. Nå kan vi stort sett bare legge ham i senga og så koser han litt på bamsen før han sovner.

Kjenner at jeg virkelig koser meg med Småen nå. Det er ikke slitsomt lenger, bare kos.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare dele, i dag gjorde Småen noe ekstra søtt. Jeg satt baki bilen sammen med ham for at han ikke skulle sovne på vei hjem. "Mamma!" sa han, etterfulgt av "sååå sa" (så glad) mens han løftet hendende opp over hodet. :rodmer:

Vi spør stadig hvor glad han er i både pappa, mamma og pus (hvis vi glemmer pus, sier han i fra), men han har aldri sagt det uoppfordret før. Ikke at jeg tror han har så mye begrep om hva det betyr å være glad i, men jeg smeltet jo fullstendig likevel.

Ellers har han endelig lært seg å sovne på egenhånd på kvelden. Nå kan vi stort sett bare legge ham i senga og så koser han litt på bamsen før han sovner.

Kjenner at jeg virkelig koser meg med Småen nå. Det er ikke slitsomt lenger, bare kos.

Åååh, herlig Schaden :rodmer:

De er inne i en fantastisk alder nå. Utrolig morsom tid. Jeg blir aldri lei av å observere den lille aktive krabaten som er høyt og lavt hele tiden!

Eneste som er et silt her om dagen er leggingen..Usikker på hvorfor han plutselig har snudd helt. Han som alltid har vært så lett å legge. Nå må vi sitte hos han til han sovner. Prøver vi å forlate rommet før det så skal jeg love deg at vi får klar beskjed :fnise: Det er jo typisk at han skal holde på slik nå som det snart kommer en unge til.

Men det er jo en trøst at man vet at det går over. Man vet bare ikke når.

Jaja, nok klaging.

Håper dere har hatt en fin helg, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt han er Shaden! :fnise:

Ja, jeg er enig i at det er fantastisk morsomt akkurat nå. Det er prating, klatring og hopping, og ikke minst har vi en ekstremt viljesterk og bestemt sønn...

Fremdeles ikke noe bedring ift soving her heller, ara. Vi har de samme problemene. Med en gang vi har lagt ham i senga, peker han på stolen som s¨tår ved siden av. Vær så god og sitt, liksom. Jaja, det går vel over.

Ellers liiiiiite fremgang på jobbfronten. Blir ikke kalt inn på intervju en gang :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:Dorey! Går dårlig på jobbfronten her også. Altså, har jo jobb og det skal jeg jo være glad for, men hadde vært fint å bli kalt inn til intervju på en av de etterhvert ganske mange stillingene jeg har søkt på. Fortrinnsvis et sted de ikke ser på det som en hemsko at man har et lite barn... Vanskelig, det der.

Mannen og jeg snakket om en mulig oppfølger her om dagen. Jeg driver jo og slanker meg og det går egentlig sånn passe greit (er fire kg under førgravidvekt! hurra!), og har planer om å gå ned noen kilo til før jeg i det hele tatt vurderer å bli gravid igjen.

Uansett, mannen kom med et lite gullkorn. Det var visst uaktuelt å "smelle meg på tjukka" med det første, fordi jeg skulle få "nyte kroppen min" nå som jeg først er på vei ned i vekt :fnise: Joa.. takk for omtanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget sannsynlig snart jobbsøkende igjen jeg også, jeg har klart å rote meg inn i en organisasjon der det plutselig er ansettelsesstopp og mulige kutt. Heh.

Haha, herlig kommentar fra mannen, Schaden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den var jo fin, Shaden! Mannfolk ;)

Tror vi skulle utdannet oss til noe annet, *Joyce*. Triste greier.

Vi har også lyst på en oppfølger, men det går ikke uten en inntekt til. Dum situasjon dette her.

Men en ting som er positivt er at endelig trives lillegutt i barnehagen! :danse: Nå bare løper han lykkelig inn hver morgen, utrolig deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen her skal visst ha pepperkaker hengende i vinduet i hele desember. Lykke til med den! Har ett stykk småtroll som blir RABIAT hvis han ser kjeks.

Svigermor syns det er morsomt, jeg syns det er direkte pinlig. :rodme:

(Sånn apropos trives i barnehagen, altså)

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn er min også! Nå banner jeg i KG-kirken, men han har fått smake både brus og sjokolade :sjokkert:

Hihi. Så drastisk til verks har vi ikke gått, men ungen har spist marsipankake til den store gullmedaljen. Gompet i seg en halv marsipanfigur også.. Dumme mammaen trodde at ungen skulle LEKE med den, men Småen er da mer oppvakt enn som så. Stappet hele skjiten i kjeften før jeg egentlig registrerte noe som helst.

Nei, jeg er ikke så veldig streng lenger. Er vi i selskap får han jo smake (bare ikke sjokolade, det har jeg overbevist familien om at er farlig :ler: ).

En favoritt nå om dagen er forresten små esker med rosiner. Det er "lørdagsgodt". :fnise:

(Da han var syk for en tid tilbake, var det eneste vi fikk i ham en dag sånne superchips... da var jeg så lettet over at han spiste NOE at jeg bare måkte på)

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært snakk om en bamsemoms og en slurk brus ;) Jeg er ingen brusdrikker selv, men vi hadde besøk og alle de andre drakk brus og da ville han absolutt smake. Men drøyer i det lengste før han får igjen. :)

Argh, der kom det enda en mail om at "stillingen er besatt". Sorry, nok sutring for i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nok det, Dorey!

Hehe, rimelig håpløst å holde Snorkfrøken unna godteri når Turnerose får. (Oppskrift på ett stykk sint ettåring, om noen skulle lure.) Så hun får noen sånne Maoam, og vips, så er hun fornøyd. Evt litt 70%-sjokolade - rare ungen. :ler: Men brus vil hun IKKE ha, makan til ekle greier! (Hun har fått smake Farris... Det er brus hjemme hos oss. ;))

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Kjeks-rabiat her også :ler: Slitsomt. Han får kjeks av besteforeldrene, så akkurat dèt vet han hva er!

Er ikke så streng på søtsaker lenger jeg heller, men vil gjerne begrense så mye som mulig. Han måå ikke ha brus fordi andre drikker det og besteforeldrene MÅ ikke servere han søtsaker hver gang vi er der. Frukt, rosiner, og annen sunn snacks er like populært når de ikke får tilbud om noe annet :) Lillegutt her elsker tørket aprikos! :)

Kjedelig med dere som ikke får jobber :( Gruer meg til jeg må begynne å søke igjen om noen måneder. Lenge siden jeg ikke har hatt jobb...

Jaja, den tid den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært snakk om en bamsemoms og en slurk brus ;) Jeg er ingen brusdrikker selv, men vi hadde besøk og alle de andre drakk brus og da ville han absolutt smake. Men drøyer i det lengste før han får igjen.

Hihi. Jeg antok ikke noe annet.En liten smak er ingen krise, tenker jeg. Småen har satt en seigmann til livs. Og fått pepperkake i butikken. Men brus har vi faktisk ikke i hus, utenom farris.

Kjøpte forresten den synnøve-eplejuicen laget på pink lady, DEN var god. Syntes både Småen og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke så strenge på søtsaker vi heller lenger, men prøver å unngå situasjoner der det blir aktuelt heller. Heldigvis har både mine foreldre og svigers slutta med desserter og kaker hver helg :)

Brus har han fått smake, og synes det var ekkelt :fnise: samme med kaffe. Han fikk smake bittelitt på kald kaffe, og siden har han sagt æsj hver gang han får se kaffe i koppen ;)

Her er det ingen planer om nestemann enda. Jeg har 3,5 år igjen av utdannelsen, og mannen har 2,5... Må nesten vente til han er ferdig ihvertfall, så vi kan flytte til et sted med plass til 2 barn.

Det er litt synd, for nå kjenner jeg litt på lysten på et barn til :(

Lykke til til dere som må ha nye jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er hjemme, så kjøper vi aldri inn noe snop til frøkna, men hun har fått smake litt saltstenger/gullfisk, en slurk eller to med brus (Farris), liten bit av is på pinne hvis vi har det (en gang i skuddåret omtrent) og muffins/bolle hvis vi baker (annet snop er det ingenting av for tiden, takket være graviditeten som har gjort at jeg har mistet lysten på sånt, og Mannen kjøper sjelden), men når vi er hos besteforeldrene eller andre steder og det står kaker på bordet, så nekter vi henne ikke det, men hun får aldri store mengder. Hun har smakt en liten sjokoladebit, noen PEZ og noen gelepastiller hos den jevngamle kompisen sin, og med besteforeldrene får hun smake et par slurker Fanta, Mozell osv, men å gi henne et eget glass med brus er helt uaktuelt.

Hun er mer enn fornøyd med rosiner og annen tørket frukt, en smoothie-pose, en yoghurt eller en Kornmo-kjeks, så da ser jeg ingen vits i å begynne å introdusere andre søtsaker, spesielt ikke én fast dag i uka. Det kommer helt sikkert tidsnok uansett, og med nestemann blir vi sikkert enda mer liberale for da får sikkert storesøster snop :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her spiser T godteri til den store gullmedalje. Han har absolutt skjønt hva som er godt og ikke! Men han har jo en storesøster som lærer han det også. Og besteforeldre som øser på...Altså det er ikke store mengder, men han vet hva som er brus så når vi har må han få. Sånn til lørdagspizzaen f.eks. Også er det lørdagsgodt. Men jeg tenker at så lenge det er i helgene og at vi ikke fråtser hver dag, så får det være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann fikk smake cola en gang tidligere i høst, for jeg trodde han ikke kom til å like det og at han da skulle slutte å spørre. :klaske: Heheheh.. Men jeg har klart å holde han unna det siden. Ellers har han fått is og kake, men foretrekker faktisk bær fremfor kake. Sjokolade og annet godis har han ikke fått smake på enda. Han får smake på farris hvis vi har det, synes ikke det er så farlig. Prøver å være liberal og la han få smake på det som vi andre får.

Edit: Så kjedelig med jobbsøking og evt oppsigelser. Jeg ser meg om etter noe annet selv, men enn så lenge må jeg holde på den jobben jeg har. Er i ulønnet perm, men jobber ekstra, men vet at de ikke kommer til å tilrettelegge så godt for meg når lillemann begynner i barnehage og det gruer jeg meg til.. :( Håper mannens arbeidsplass er litt snillere.

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også slakket litt av ifht. godsaker, men er nok av de mest tilbakeholdne etter hva jeg har skjønt. Småen har aldri smakt sjokolade eller andre typiske godter, men har nå smakt kake og is noen ganger, Han synes det er helt greit, men bær, tørket og fersk frukt og fullkornskjeks er like godt. Selv om mange synes vi er ekstreme får han i seg sukker i form av yoghurt, biola, litt kjeks osv., så vi er ikke helt hysteriske. Det sklir tidsnok ut, og så lenge han ikke har eldre søsken er det enkelt å begrense det enn så lenge.

Jeg drømmer om barn nr.3, hehe! Jeg tør ikke snakke så mye om det, men vil gjerne ha en til om noen år. Vil gjerne at gutta skal bli mer selvgående først, men ikke vente altfor lenge heller. Så får vi se om det par år, om vi har overskudd til flere. Vi har stort hus, stor bil og trygge jobber, og jeg tenker at når man først har barn kan man like gjerne ha flere. Har ofte savnet flere søsken, og har lyst på stor familie.

Mannen har mer enn nok med halvannetåring og baby akkurat nå, så jeg maser ikke, men det blir jo bedre, ikke sant..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du har lyst på en til da, Stinelin! Sprekt etter to så tette ;) Jeg har ikke vært klar for nr to før nå...

Jeg har insett at det ikke er sjangs for jobb, så jeg blir student igjen. Blir vel enkeltfag nå på våren, og så tar en en årsenhet i arkivfag til høsten. Får vel plass til en baby der et sted også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...