ViljaH Skrevet 24. oktober 2013 #4181 Del Skrevet 24. oktober 2013 Mannen setter mini på do med doring hver morgen under morgenstellet. Innimellom tisser han, og en dag bæsjet han! I doen!! Han er relativt stabil og bæsjer nesten etter klokka, ca når man begynner å bli litt sen til bhg og skal kle på to sprellopper, evt på vei til bhg. Deromkring. Superpraktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 25. oktober 2013 #4182 Del Skrevet 25. oktober 2013 Pasjonsblomst: Utrolig at sånne småting som at noen har tisset i potta vekker sånn begeistring, men jeg lo selv godt da jeg leste dette. Det er jo stadig sånne små "månelandinger", syns det nesten er halve moroa med unger. Min bæsjer etter klokka, alltid ti minutter før jeg henter ham i barnehagen. Veldig greit, får unge med helt rein bleie med hjem (og ferdigbæsja, selvsagt). Men kanskje vi burde begynne med potte sånn i det små? Har ikke tenkt så langt ennå, egentlig. Småen tok seg god tid med gåingen, han også. Det tok en måned fra han tok de første to skrittene til at han gikk "jevnt". Og da hadde han to ukers pause. Men som Mohair sin Lillemann, ventet han til han virkelig fikk det til. Har vært lite knall og fall, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 25. oktober 2013 #4183 Del Skrevet 25. oktober 2013 Wow, pottetrening har jeg ikke tenkt på en gang! Men kanskje vi skal kjøpe en i dag? Lillefant sier klart ifra når han har bæsja, da peker han på bleia og lager misfornøyde lyder. Problemet er at han ikke finnes stabil i når han må på do, men det løser seg vel. Vi fikk ikke brukt oppskriften din, Shadenfreude. Han har vært dårlig med høy feber og diare siden onsdag, så det ble ikke noen barnehagecafe, desverre. Men kommer til å lage dem senere God helg til alle sammen, både store og små! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 25. oktober 2013 #4184 Del Skrevet 25. oktober 2013 Åh, nå er JEG lei sykdom og! Småen er blitt kjempeforkjøla, med snørr, slimhoste OG øyekatarr. Har så vondt av den vesle fyren! Det går jo over, men det høres ikke behagelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 25. oktober 2013 #4185 Del Skrevet 25. oktober 2013 Huff, så leit når de små er syke, skulle gjerne byttet og tatt plagene selv. Småen vår er så sutrete, sur og sint om dagen! Han er vanligvis ei solstråle, men har nå begynt å skrike surt hver gang han vil eller ikke vil noe. Gleder meg til han får mer språk og kan si hva han vil og hva som er problemet. Det verste er at jeg synes han er mer blid i barnehagen enn hjemme. Har tenkt at han kanskje ikke tør å være kravstor og grinete der, men tar det ut hjemme? Er det vanlig tro? Han har forresten ei tann på gang også, mulig det forklarer saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 26. oktober 2013 #4186 Del Skrevet 26. oktober 2013 Stinelin: de er jo ganske rå på å lese sosiale settinger, disse små. Tviler ikke på at de har én type oppførsel for hjemmebruk og én for gruppebruk. Men syns det høres veldig ut som tenner, altså.Sånn hhar i hhvert fall Småen oppført seg ved tannfrembrudd. Har alltid tatt litt tid før vi la to og to sammen likevel. Ny soverekord i dag. Småen purka til halv ni!! Kunne sikkert sovet enda lenger, hadde det ikke vært for at både jeg og mannen våknet litt småpaniske og tydeligvis bråket litt. Men han er ikke helt i slaget, så det har nok sammenheng med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #4187 Del Skrevet 26. oktober 2013 Tenner er en rimelig klar kandidat for den typen endringer hos oss også, Stinelin. Har dere begynt å tenke på julegaver? Jeg synes det er fryktelig vanskelig å finne på noe til Snorkfrøken, vi har jo "alt" fra før. Jentene slåss om dukkevogna, men vi kan virkelig ikke ha to vogner her inne... De skal få hvert sitt smykke (med initialer + "birthstone" for sine respektive måneder), men utover det er jeg stuck. Turnerose får nok antakelig iPod Nano + hodetelefoner, men det er ikke noe vits i til Snorkfrøken enda. Hjelp? (Natterangler, ja. Legge meg nå...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. oktober 2013 #4188 Del Skrevet 27. oktober 2013 Småen får løpesykkel av oss og et kosedyr i strømpa. Men veittasøren hva vi skal fortelle folk at han ønsker seg. Syns ungen allerede har enorme mengder leker og når det gjelder klær og utstyr er jeg såpass fin på det at jeg ikke vil sette opp "sko" eller "dress". Samtidig er han ikke stor nok til å ha glede av opplevelsesgave (typ Disney on Ice). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. oktober 2013 #4189 Del Skrevet 27. oktober 2013 Sånne julegaver er ikke lett. L har en del leker, men vi skal bytte ut ti noen med litt mer utfordring. Han er så lei de han har, type "putteleker", stableklosser og div.dyr og kjøretøyer. Rører de nesten ikke lenger. Om noen har forslag så tar jeg imot med takk Har tenkt på togbane, for det er noe de har glede av i mange år. Av andre kommer vi til å ønske oss ulltøy. Sko og dresser er også noe vi vil kjøpe selv så du er ikke så fin på det, Schaden Stinelin: Oppførselen til gutten din høres akkurat ut som sånn L er når det er tenner på vei. Han er også blid som ei sol og en lykkelig liten gutt, men når tennene er på vei er det nesten ingenting som er bra nok for han...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #4190 Del Skrevet 27. oktober 2013 Problemet her er jo mest at vi har så mye etter Turnerose. Duplo så det holder, min gamle togbane med noen nye supplementer (åh, forresten, vi kan ønske henne et batteridrevet lokomotiv!), akebrett, sykler, ski og andre uteleker, lekekjøkken, dukkegreier, biler.... Hun kan jo få ønske seg noen flere "brum-brumer", for ungen elsker alt som går på hjul. Men vi trenger absolutt ikke mer leker. En ting er jo at Turnerose har fått en del, en annen er at mine foreldre har spart på absolutt ALT etter meg og broder'n, så det vi ikke har kjøpt/fått til henne, har vi arvet etter meg, så det er, om noe, mer nødvendig å kvitte seg med leker enn å skaffe flere... Det samme gjelder egentlig for klær, selv om de ikke helt har stemt i størrelsen bestandig. Men det blir enklere jo eldre Snorkfrøken blir, størrelsene varer jo lenger etterhvert. Og i tillegg synes jeg at det de får skal ha omtrent samme verdi, om ikke i kroner og øre, så i glede og "nytte". Puh! Vi sitter og ser på gamle Barne-TV-slagere på Youtube, og jentene synes det er kjempegøy! Mannen og jeg også, gøy å se igjen. Vi har vært innom Portveien, Et puslespill, Labbetuss og den lille origami-anda Quaq-quao. *mimre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. oktober 2013 #4191 Del Skrevet 27. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=y2jW6KPP55Y&feature=share&list=PLD4EDD927EACB0CCD Fra cirka 7.00. Puss puss! Noe sier meg at småttingene våre kommer til å se på oss som de gærningene når de får høre at dette var gjengs underholdning en gang i tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. oktober 2013 #4192 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Vi ønsker oss ullklær, bøker, puslespill, mer lego og togbaneutstyr, og balansesykkel til småen. Og penger, sparing er fint. Edit: Glemte det viktigste, redskap til traktoren hans! Endret 28. oktober 2013 av Stinelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. oktober 2013 #4193 Del Skrevet 28. oktober 2013 Turnerose får nok antakelig iPod Nano + hodetelefoner, men det er ikke noe vits i til Snorkfrøken enda. Hjelp? Supertips! Til T ønsker vi ull, "gutteduplo" (altså ikke helo kitty og bare rosa ), kjøretøy - gjerne store og ellers gutteleker. Her har jo også storesøster mye leker som T leker med. Babylekene er for lengst glemt og det er dukkevogn, kjøkken, duplo og brio-tok for harde livet Kanskje vi skal ønske klær i 92, jeg må bare sjekke garderoben først for jeg aner ikke hva som befinner seg der. Siste mnd rekker vi ikke pakke ut, vaske, brette og pakke ned igjen før det er ny tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 28. oktober 2013 #4194 Del Skrevet 28. oktober 2013 Min leker aller mest med kosten og feiebrettet. Kanskje han skal få sin egen kost til jul Jeg har litt lyst til å pakke vekk babylekene, og overlate plassen til duploen, togbane, klosser og kjøretøy. Dukken vil jeg ikke pakke ut, det er mitt likestillingsprosjekt. Vi skal kle på og bysse og kose enda litt til, eller det er vel helst meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 1. november 2013 #4195 Del Skrevet 1. november 2013 Ah.. Fikk hjem ei frøken med feber fra bhg igår. Tok ikke lange tiden før det kom oppkast i tillegg. Ble noen runder før vi fant senga, mini sov på fanget et par timer først. DET var lenge siden. Ble lite søvn i natt med noen runder til med oppkast, men fikk sovet et par timer etter sambos nattevakt. Nå er det "bank i bordet" noen timer siden sist oppkast, men feberen er på plass. Ikke ofte hu har tid til fangkos lenger, så er på en måte kos også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. november 2013 #4196 Del Skrevet 1. november 2013 Uffda, stakkars mini som er blitt syk, Evileve! Er visst litt av det om dagen, ja... Joda, godt de blir litt roligere når de er syke. Tenk å ha helt hypre og syke og klagete unger på en gang. Her har lille Fløtepusen vært svært forkjøla, hostet og blitt helt hes.. i går fikk hun feber, og var hjemme i går og idag. VELDIG mye bedre idag da, egentlig helt frisk tenker jeg.. I går var det bare gjesp gjesp og bli holdt/sitte på fanget som gjaldt. Og sov i 3.5 timer til lunsj. Selv er jeg konstant småsyk osv... liker IKKE bakterietrykket fra barnehagen!! Jeg finner mange ting vi kan sette på Fløtepusen sin julegaveliste: akebrett sparkesykkel/gåsykkel el.l kasseroller og lekemat dukkeklær badebalje bøker ullklær barnehagesekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 1. november 2013 #4197 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg har vel vært konstant småsyk i over to måneder nå. Litt lei... legen vi var hos med Småen sa at de i gjennomsnitt har en ny infeksjon hver tredje uke de første årene i barnehagen. Men at det skulle gjelde meg også, blææh. Mannen er derimot frisk som en fisk. Småen har gått ned noe i vekt. Matlysten har vært litt så som så når han har vært så forkjøla, i tillegg til at vi har bytta helmelk med ekstra lett etter oppfordring fra helsesøster. Han hadde jo hoppet kurver på både vekt og lengde, og vi ble oppfordret til å la ham styre matinntaket mer selv. Noe han nå gjør (har fått fin kontroll på skjespising nå!) Fikk kommentar fra svigermor om at ungen var blitt tynnere.. og må innrømme at det svir i samvittigheten. Jeg vet jo ikke om det er forkjølelsen eller endrede vaner som ligger til grunn. Vi har i hvert fall ikke aktivt slanket ungen, han verken var eller er for stor. Men jeg tenker jo litt på om han nå får i seg nok. Altså, hovedforskjellen er at vi ikke lenger maser med at han skal spise. Han ordner stort sett opp selv og dersom han har spist lite, tilbyr vi et alternativ. Og nå står altså ikke magen så enormt mye ut etter at han har spist. Mulig det er det svigermor reagerte på? Samtidig sier jo ungen "mehr" når han ikke er forsynt. Innimellom, feks når det kommer til disse spisegreiene, føler jeg meg enormt hønemor.. huff! Men et helt konkret spørsmål, hvor mange måltider spiser deres små? Og får de mellommåltider? Her er det fire måltider (frokost 7.30, lunsj 11, yoghurt/frukt/matpakke 14 og middag 17). Det hender han får en grov kjeks, frukt eller lignende før middag. Flaske melk 18.30 og så i seng. Akkurat det med mellommåltider er jeg litt dårlig på fordi jeg ikke spiser slikt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 1. november 2013 #4198 Del Skrevet 1. november 2013 Hjelpes, det ble langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. november 2013 Forfatter #4199 Del Skrevet 1. november 2013 Snorkfrøken har også blitt tynnere i det siste, Schaden. Jeg har koblet det mot sykdom og MYE aktivitet i bhg... Hun løper hele dagen. Bekymrer meg ikke så mye for det, men jeg aner at det hadde vært annerledes om det hadde vært Turnerose. Vi (voksne) var forøvrig også veldig mye syke det første året Turnerose var i bhg. Forkjølelse etter forkjølelse, flere av dem skikkelig seige. Ble bedre vinter nummer to, og nå virker det som om vi er nokså herdet - vi har "bare" fått omgangssyke fra bhg, selv om Snorkfrøken har vært konstant småforkjøla. Uten at det er noen trøst for deg akkurat nå, antar jeg... Snorkfrøken spiser frokost (ca 8), lunch (ca 11), ettermiddagsmat (ca 15), middag (ca 17.30), kvelds hvis hun vil ha (ca 19). I tillegg pupp på morgenen før hun står opp, noen ganger etter bhg, ved legging og en gang eller to i løpet av natta. Så hun får jo i seg en del kcal den veien. God bedring til syke små og store! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 2. november 2013 #4200 Del Skrevet 2. november 2013 Takk Joyce, både for oppmuntring rundt konstante basillangrep, og påpeking av det åpenbare som jeg bare ikke tenkte på. Ungen løper jo rundt hele dagen Å gå er visst for babyer og treiginger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå