Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper alle små er friske igjen!

Jeg har fått en skravlekopp i hus, nesten fra en dag til neste. Dvs, han har jo bablet som en foss, men nå er det mening i lydene. Og forståelse er plutselig mye større.

I går nektet han å gå opp trappa for å legge seg. Gikk istedenfor ned og LUKKA grinda. Til trappa han vanligvis er helt oppslukt av, altså.

Han bruker også både "pus" og navnet på pusen plutselig. Jeg er kjempefascinert!

Men venter på eventuell reaksjon på vaksinen nå. Håper ikke det blir så ille. Trenger egentlig en rolig og stille helg nå :fnise:

Skrevet

Så moro at det løsner med snakkinga Schaden! Gleder meg til ordene kommer her. Vi forstår hva han mener, men for andre er det rimelig uforståelig.

Vår pode har blitt mye mer bestemt, og prøver oss ut. Vi blir stadig utfordret, og tar kampene etterhvert som de kommer. SKAL ha banan til middag osv.

Og nå har han f.eks lært å spise av pålegget på brødskiva, tror det er noe han har sett i barnehagen. ;)

Skrevet

De lærer mye i barnehagen... vår insisterer på å drikke av kopp nå og det er ikke alltid like enkelt. Mye søl!

Men ja, det blir mange kamper fremover nå. Jeg prøver å velge hva som er viktig, men skal si at han vet å si i fra når han er uenig. :fnise:

Ellers må jeg ut og kjøpe ny vinterdress. Småen har vokst mer enn jeg regnet med...

Skrevet

Her er vi frisk som en fisk igjen :) *bank i bordet*

Vi hadde en skikkelig skrikekveld for et par dager siden. Det tok litt tid før jeg tenkte jeg kanskje skulle smøre gommene hans med Dentinox i tilfelle han kanskje klødde...Og jammen var det skarpe tagger over alt i hele munnen hans. Alle tennene kommer på en gang, så ikke rart han var lei seg, stakkars.

Hva slags vinterdresser har/skal dere skaffe? Jeg er så usikker på hva jeg skal kjøpe.. Bruker parkdress enda med ull under i barnehagen, men nå begynner minusgradene og komme og det er kanskje snart på tide med litt varmere dress... :klo:

Skrevet

Vi har Reimadress i str.80, virker som den fungerer fint. (Fra 86 heter de visst Reimatec, ettersom jeg skjønte.)

Hvordan går det med deg Ara, begynner du å bli spent på tobarnsmor-tilværelsen? Håper du er frisk og rask. :)

Skrevet

Vi har Reimadress i str.80, virker som den fungerer fint. (Fra 86 heter de visst Reimatec, ettersom jeg skjønte.)

Hvordan går det med deg Ara, begynner du å bli spent på tobarnsmor-tilværelsen? Håper du er frisk og rask. :)

Ok. Hvordan synes du dressen er i størrelse?

Jo, alt bra, takk som spør :) Hvis man ser bort i fra bekkenet så er jeg i kjempeform :)

Jeg gleder meg til å få babyen på utsiden og til å starte på en helt ny hverdag. Blir nok både flott og utfordrende på samme gang :)

Skrevet

Reima og Reimatec har ulik slitestyrke,men begge finnes i alle størrelser. Det finnes også Reimatec+ eller noe sånt,som skal tåle enda mer juling. Reima tåler merkbart mindre enn Reimatec, men i de minste str har det neppe allverdens å si. Vi har ellers vært fornøyde med Ticket 2 Heaven, PoP (men har ikke prøvd vinterdressene deres,bare tynne) og Reflex. Jeg liker veldig godt fasongen på de mindre str av Reima/-tec (opp til str 98, tror jeg) og T2H. Ellers har vi hatt en super boblebukse fra HH til Turnerose,så jeg gjetter at dressene derfra også er gode. Vi har også hatt en reservedress fra Color Kids (billigmerke fra Babyshop) som jeg var ordentlig imponert over mtp at jeg betalte 250 kr for den.

Ellers mye skravling hos oss om dagen. Hun hermer etter alt vi sier, og kommer med stadig lengre kombinasjoner. Kjempegøy!

Skrevet

vi kjøpte ticket to heaven dress i str 86.. svært romslig i str. enn så lenge for å si det slik... Bruker derfor høstdressen fra Reima i 80 med dobbelt ull-lag enn så lenge... til gradene synker og pusen vokser ytterligere ;) Må også ha vintersko etterhvert, og kjenner at jeg IKKE skal bruke 750 kr... *på jakt etter kupp*

Skrevet

Ok. Hvordan synes du dressen er i størrelse?

Jo, alt bra, takk som spør :) Hvis man ser bort i fra bekkenet så er jeg i kjempeform :)

Jeg gleder meg til å få babyen på utsiden og til å starte på en helt ny hverdag. Blir nok både flott og utfordrende på samme gang :)

Småen vår er ganske liten, og jeg har jobbet litt med å finne dress som ikke er altfor stor, men denne passet fint. Mindre enn adre merker i samme størrelse synes jeg.

Så fint at formen er bra! Pass på å sove mens du kan, jeg begynner å kjenne på søvnmangelen nå... :sovne:

Skrevet

Vi har også Viking-skoene! Kjempefornøyde :)

I dag var det fryktelig snøføyk da vi gikk til barnehagen, det var visst veldig morro! :fnise:

Skrevet

Evileve: Tusen takk for Viking-tips... ;) Vi har jo viking goretex høstsko som vi er kjempefornøyde med, så jeg tror absolutt jeg må ta turen innom GMAX eller lignende snart.

Synes som sagt 750-799 fullpris for Ecco er noget dyrt.. i og med at man ikke vet om de holder mer enn noen mnd.

Ikke snø her enda... bruker ikke komme før desember/januar, men man vet jo aldri. Har vel størst behov for støvler tenker jeg. Noen som har tips til noen forede sølesko til de minste? Har sett sånn dock-boots, cherrox osv.. kan noe slikt passe til små føtter?

Skrevet

Ellos har tidvis rabattkoder som kan brukes på merkevarer - jeg har ofte brukt dem på sko fra Kavat til jentene. Det er nok vårt favorittmerke for barnesko. Viking kommer på en god andreplass.

Vi er helt frelst på Dockboots - mykere og lettere på foten enn vanlige slagstøvler, og mye varmere. Turnerose rapporterer også at de er mindre glatte (til hennes store misnøye, hehe, hun vil gjerne skli! ;)). Godt fornøyd med kopien fra Skofus også. Når det er skikkelig kaldt har vi vært superfornøyde med Kavat Extreme fremfor Cherrox-aktige ting, men jeg tror ikke Extreme finnes i de minste str.

Skrevet

Hjelp!

Internasjonal Cafè i bhg på torsdag og vi skal ta med en matrett fra landet vårt. Jeg er helt blank. Noen som har et forslag? Tenkte på eplekake kanskje? :klo:

Skrevet

Hvis de får lov til å spise kake, da? Røkelaks med eggerøre?

Skrevet

Rømmegrøt? Men blir kanskje grisete og dyrt... Lefse funker sånn sett kanskje bedre. Du kan få nordlandslefseoppskrift av meg hvis du vil. Slå to fluer i én smekk, lage såpass at du har til jul også ;)

Skrevet

Ja takk, Shaden! Sender du meg på PM? :) De er for øvrig veldig kakeliberale i bhg, hehe.

Skrevet

Min gutter snakker mye, men det går mest i kinesisk. Han må være en gluping, ingen av oss kan kinesisk ;)

Skrevet

Her løsner det endelig språkmessig! Nå er mamma og til dels pappa forståelig, og nå har han begynt med en "fyyyyh", hovedsakelig om fly og biler. Og så sier han oioi når han ser gravemaskiner :fnise:

Vi ser ned på en byggeplass fra gangvinduet, der står han mye og studerer :)

Matlaging er også stort her for tiden. Han skal se alt, helst stå på stol og følge med. Aller helst røre i gryter, men vi venter litt til med det ;)

Skrevet

Lillemann er også med på matlaging. Blir mye gris, men han synes det er veldig spennende. Og jeg synes det er fint å få tid til å lage litt mat.

Mange ord her også, og han blir så stolt når han sier et nytt ord. :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...