Schadenfreude Skrevet 10. oktober 2013 #4121 Skrevet 10. oktober 2013 Småen er ikke så liten lenger. Han har hoppet en kurve både på vekt og lengde. 85cm og nesten 12kg nå. Skal tilbake om noen måneder for å følge opp vekta litt, men det virket som det var mest fordi jeg var usikker. Fikk i hvert fall beskjed om at den lengde+vekt-kurven var helt perfekt og det var visst den de så på. Ellers fikk vi råd om å gi lettmelk kontra hel. Han drikker under 2dl melk om dagen, men går jo selvfølgelig an å bytte. Er bare jeg som synes lettmelk smaker pju. Fint å høre fra deg, Dorey! Grattis med jobb Mon tro om jeg må teste ABBA på ungen? Åh, her om dagen gikk Småen bort til kompisen i bhg og ga ham en skikkelig kos da han skulle hjem. Jeg sa vel egentlig bare at han måtte si hadet, men de var nå ganske søte.
Schadenfreude Skrevet 10. oktober 2013 #4122 Skrevet 10. oktober 2013 Åh, apropos en matglad liten en. Det ble utemiddag på oss i dag, hvor det mest barnevennlige (og rimelige - ikke i over hundre kroners-klassen) var to grillpølser og pommes frites (fra barnemenyen). Gjett hvem som STØVSUGDE tallerken sin? Komisk nok hadde vi glemt smekke og det kom ikke en DRÅPE med ketsjup på klærne. Hvordan har jeg fått en unge som ELSKER sånn skjitmat? Det vil si, han elsker jo så å si ALL mat, så det er kanskje ikke så rart, men han blir virkelig strålende fornøyd hvis han får pommes frites. Har i hvert fall blitt det de tre gangene han har fått det Jaja. Får kompensere med fisk i morgen eller no. 2
*Joyce* Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #4123 Skrevet 10. oktober 2013 Så koselig å se deg, Dorey! Og gratulerer med jobb! Var jobben din utlyst i sommer? Jeg lurer på om jeg vurderte å søke, men så fikk jeg jo jobb, jeg også. Skulle i grunnen ønske jeg hadde hatt 50%, jeg også. Mye dansing her også. Er så morsomt å se på! Og utrolig artig når hun prøver å imitere oss eller Turnerose. Favoritten nå om dagen tror jeg er Blurred Lines (Robin Thicke m.fl.) + musikken fra Karsten og Petra-filmen/TV-serien. Jakkenekt er et kjent fenomen her også, Pasjonsblomst. Det kan føre til fullstendig sammenbrudd å ta på jakke, faktisk. Men sko, det er HELT i orden! Hun elsker skoene sine! Her var det feber 12-13 dager etter vaksinen, men jeg tror egentlig at det aller mest var grunnet tenner. Så ikke noe utslett.
Gjest Dorey Skrevet 11. oktober 2013 #4124 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Tusen takk for alle jobbgratulasjoner! Jobben var utlyst i begynnelsen av august, så du kan jo ha sett den? Godt du ikke søkte, *Joyce* for da hadde jeg vært sjangseløs Shaden: Vi har også en liten ketchupelsker. Nå skal ha ha det på ALT! Ellers fyker maten veggimellom. Huff, vi har vært litt slakke den uka, for jeg har jobbet 100 % pga ferie, så alt med middag o.l har gått litt i en fei. Men må nesten ta den ketchup-kampen snart. *sukk* Noen som har noen tips ang alt for tidlige morgener forresten? Vi hadde en kjempebra periode fra juni-september hvor han aldri våknet før kl 6, men de fire siste ukene har det alltid vært nærmere kl 5 I dag var det tilogmed 0445! Han er lys våken og roper "mamma mamma mamma" på babycallen, og det er ikke sjangs å legge ham ned igjen heller. Det står mange steder at man skal igonere de om de våkner for tidlig, men det vil jeg ikke. Føler det er helt feil :frown: Vi legger ham mellom 18.30 og 19.00 og han sover 2-3 timer i bhg. Da vi prøvde å kutte dagsoving ble alt bare værre. Noen som har samme problemet? :sleeping: Endret 11. oktober 2013 av Dorey
Mohair Skrevet 11. oktober 2013 #4125 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Vi har samme problem med soving, Dorey. Bare at jeg har klusset det veldig til selv. Han hadde en periode hvor han våknet mellom fire og fem og virket trøtt, men ville ikke sove mer. Til slutt måtte jeg bare amme for at vi skulle få sove, for ingen av oss tre virket interessert i å stå opp, og så har det f... meg sklidd ut med ammingen og han har begynt å våkne sånn rundt 02-03 i tillegg. Gir seg selvsagt ikke uten pupp og jeg orker ikke ta opp kampen mot nattammingen for tredje gang. Må samle litt krefter først og finne ut hvordan vi skal gjøre med alt fremover. Enten må jeg og mannen flytte ut av soverommet og lillemann ligge alene, ellers må jeg flytte ut. Eller vi må finne oss i at det blir dårlig med søvn helt frem til vi skal flytte til sommeren.. Jeg tror det lureste er å stå opp når de våkner, men det er lettere sagt enn gjort. Kan tenke meg at det blir enda verre jo mørkere det blir ute. Forresten er lillemann er skikkelig puppegutt på dagtid også. Begynner å bli skikkelig lei av å amme, men han digger det jo, så vet ikke helt om jeg bør slutte eller ikke, og hvordan jeg isåfall gjør det mest mulig skånsomt. Ellers er det full fart her også. Han har mistet en tann allerede. Edit: Og grattis med jobb, Dorey! Endret 11. oktober 2013 av Mohair
Haley Skrevet 11. oktober 2013 #4126 Skrevet 11. oktober 2013 Gratulerer med jobb, Dorey! Med "what does the fox say" på radioen (og annen musikk forsåvidt) så står frøkna og danser og shower som bare det. Vi får oss noen gode latterstunder av sjarmisen vår. Og hun har tydeligvis sjarmert gutta i barnehagen for på onsdag kunne de fortelle at hun først ble kysset på kinnet av en (men han så hun morskt på og gikk sin vei) og så kom det en annen og ga henne et stort kyss på munnen og så leide de hender en liten stund Tidlig krøkes, var det det de sa? Og så skal vi bli en familie på fire i juni :rodmer: 3
Schadenfreude Skrevet 11. oktober 2013 #4130 Skrevet 11. oktober 2013 Så morsomme nyheter, Haley! Dorey: Vi måtte ignorere det når Småen våknet så tidlig. Vel å merke så lenge han ikke gråt. Men han kan fint ligge 15-20 min og småpludre før han sovner igjen. 1
Gjest Dorey Skrevet 12. oktober 2013 #4131 Skrevet 12. oktober 2013 Så hyggelig, Haley! Her har junior reagert på vaksinen han fikk på tirsdag, høy feber, veldig slapp og masse utslett. Stakars lille klumpen min
ara Skrevet 12. oktober 2013 #4133 Skrevet 12. oktober 2013 Vi har også reaksjon på vaksine nå tror jeg, men kun feber. Ingen utslett så langt..
Pasjonsblomst Skrevet 12. oktober 2013 #4134 Skrevet 12. oktober 2013 Tror vi har fått hånd-fot og munnsyken i hus... synes det er vondt å se så mye prikker på kroppen hennes, hun har masse i skrittet også. (trodde først det var bleieutslett - men så spredde det seg).
Gjest Dorey Skrevet 13. oktober 2013 #4135 Skrevet 13. oktober 2013 Huff da, Pasjonsblomst! Er hun veldig dårlig, stakars? God bedring! Lillegutt er heldigvis bedre i dag, gårsdagen var helt fryktelig og han hadde 40 i feber ved sengetid Var litt bedre i dag heldigvis, og jeg får være hjemme med han i morgen også.
Pasjonsblomst Skrevet 13. oktober 2013 #4136 Skrevet 13. oktober 2013 Huff da, Pasjonsblomst! Er hun veldig dårlig, stakars? God bedring! Lillegutt er heldigvis bedre i dag, gårsdagen var helt fryktelig og han hadde 40 i feber ved sengetid Var litt bedre i dag heldigvis, og jeg får være hjemme med han i morgen også. Hun er ikke veldig dårlig, kommet seg nå. Og prikkene/sårene ser ikke ut til å plage henne nevneverdig. Men hun har vært litt daff/grinete og klengete noen dager, men vi voksne var mer syke enn henne. (Vi har ikke prikker altså!) Nå har prikkene begynt å tørke ut i skrittet, og løs hud faller av. Passe vemmelig opplevelse med et bleieskift og bæsj som liksom hang fast i "såret"... jeg tenkte bare : stakkars stakkars deg... men hun stod så fint og ga ikke ei mine, tror ikke det er så sårt som det så ut da. Fikk henne ren og fin og spraya godt med en sink/havrespray vi fikk tak i på apoteket. Oj, det var høy feber på lillemann! Ønsker ham masse god bedring! )
Haley Skrevet 13. oktober 2013 #4137 Skrevet 13. oktober 2013 Tusen takk, alle sammen! Masse god bedring til de små syke! Frøkna reagerte kun med litt nedsatt matlyst, klenging og litt forkjølelsessymptomer (snørr først og fremst), men ingen feber eller utslett. Dersom frøkna vå våkner tidlig lar vi henne sutre litt, og så gir det seg som regel etter alt fra 10 sek til 2-3 minutter før hun finner roen og sover videre. Fortsetter skrikinga så går vi inn og gir litt vann/smokk/kos, og så sover hun videre. Men hvis klokka har passert 06:30-07 er det liten sjanse for at hun sover videre (men i dag var vi faktisk så heldige å få sove til kl. 08 ), ihvertfall ikke så mye mer enn 20-30 minutter.
*Joyce* Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #4138 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Kjempekoselig, Haley - gratulerer her også! Mange sjuklinger! Her sitter jeg og hører på noe som høres mistenkelig ut som begynnende falsk krupp, så vi får se hvordan natta blir. Det kan jo bli med litt "rar" hoste, har opplevd det med Turnerose. Håper på det beste. Vi har jo sånne litt uvanlige (har jeg skjønt) B-mennesker av noen barn, så det med tidlige morgener er rett og slett ikke et problem her. Det er sjeldent at de våkner av seg selv før kl 8, og særlig Turnerose er glad i å sove på morgenen, hun kan gjerne ligge til 9.30 i helgene. Men dermed har vi jo til gjengjeld lange kvelder, og jeg vet ikke helt hva som er å foretrekke. Turnerose sovner som regel rundt kl 21, samme hva vi gjør/ikke gjør rundt legging og når hun står opp, og Snorkfrøken sovner et sted mellom 19.45 og 20.15. Det perfekte finnes kanskje et sted midt i mellom? God bedring til alle syke små (og store)! Endret 13. oktober 2013 av *Joyce* 1
Gjest Dorey Skrevet 15. oktober 2013 #4139 Skrevet 15. oktober 2013 Takk for tips Det går bedre med soving nå *bank i bordet*. Det går litt i perioder. Nå er det utbrudd av munn- fot- og håndsyke på avd til junior også. Sykedagene flyr...
Gjest Unknown Skrevet 15. oktober 2013 #4140 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg skulle ha sykedag med meg selv i dag. En halvtime etter at ungene var levert av mannen i bhg ringer de og T spyr Så lite pleie på meg. Heldigvis bare litt "gulp" som har kommet opp her hjemme, håper det gir seg med det Men ja, sykedagene flyr. Heldigvis var jeg hjemme i dag, så jeg har spart en Men må jo være hjemme i 2 dager til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå