Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Gratulerer, Stinelin! :rodmer: Herlig at dere har fått lillebror på utsiden!

Jeg syntes også at det var en tøff overgang i forhold til den "store", og det har ikke vært bare-bare for Turnerose, heller. Men det går seg til, og på mange måter tror jeg kanskje det kan være enklere å få søsken så tidlig - han er liten nok til at han trolig nokså raskt vil glemme at han i det hele tatt har vært enebarn, vil jeg tro. Håper det går seg raskt til for dere! :klemmer:

Nyt tiden! :strix:

Endret av *Joyce*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, Stinelin! :) Lykke til og kos dere masse videre!

Skrevet

Gratulerer Stinelin :) Holdt han seg i riktig posisjon etter snuing?

Skrevet

Takk alle sammen! :)

Gratulerer Stinelin :) Holdt han seg i riktig posisjon etter snuing?

Han lå riktig i ei uke, før han snudde seg til seteleie. Men etter et par dager der kom han tilbake til hodeleie igjen, og ble der til jeg ble i gangsatt like før termin. Jeg trodde ikke han skulle ha plass til så mye turning på den tiden, men min livmor er nok mer som et hoppeslott for de små. ;)

Skrevet

Hurra for lillebror, Stinelin! Og storebror venner seg nok til situasjonen ganske snart, men det er sikkert litt av en overgang, både for han og dere.

Skrevet

Gratulerer med ny baby! Så fint at du koser deg. Håper det går bra med både lillebror og storebror. Veldig rart for ham å ikke være alene om oppmerksomheten. :hug:

Skrevet

Takk alle sammen! Det er helt utrolig, men jeg tror faktisk vi har fått en sovebaby denne gangen! :danse:

Han sover og sover, men har ei våkenperiode på kvelden, etter at storebror har lagt seg. Perfekt! :)

Stakkar storebror bryr seg ikke så veldig mye om babyen tror jeg, men han sliter nok med at det har vært ustabilt rundt han en stund. Barnehagestart og ny baby var maks dårlig timing, og idag fikk vi telefon fra barnehagen om at han var utilpass og lei seg. Stakkar lille gutten, det river i mammahjertet når han har det slik, og jeg føler jeg ikke kan gjøre noe med det. Det eneste er å håpe på at det går seg til fort nå som hele familien er samlet hjemme igjen, og ta vare på tiden når han er ikke er i barnehagen.

Har mest lyst til å bare la han være hjemme, men vil jo gjerne at barnehage skal fungere, siden det er veldig godt å ha mulighet til å samle krefter på dagen når minstemann sover. :frown:

Skrevet

Uff, det er ikke noe hyggelig Stinelin :klem: Men det går seg til skal du se. Noen trenger bare litt mer tid og selvsagt er det jo sikkert en omveltning for han å ha fått noen i hus som han må dele oppmerksomheten med..

Deilig med sovebaby i alle fall :danse:

Skrevet

Så herlig med en sovebaby, Stinelin! (Det drømmer vi også om når den tid kommer :fnise: )

Er det noen som har begynt å tenke på julegaver ennå? Vi har fått spm fra noen om hva Frøken Fryd ønsker seg til jul, men vi vet jo ikke selv hva vi skal kjøpe til henne en gang. Vi har liksom ikke rukket å tenke noe på julen ennå. Sommeren har jo bare så vidt dratt sin vei :Nikke:

Skrevet

Jeg har tenkt julegaver lenge allerede, men det er mest fordi jeg kommer til å være høygravid etterhvert og helst vil være ferdig med innkjøpene innen den tid :)

Av andre skal vi ønske oss litt nye bøker og sånn som kan utfordre språket. Og klær vil vi ønske oss. Gode deilige ullklær, aller helst :) Også vil jeg selv kjøpe togbane, for han er så veldig glad i å kjøre ting rundt og sette sammen ting, sånn som pusslespill og sånn. Han gjør det jo helt feil, men jeg vet han vil ha så glede av det :nigo:

Skrevet

Bøker er poppis her, og slites egentlig helt ut før du får sagt ABC. Regner med at vi ønsker oss noen sånne pappbøker. Denne serien er veldig fin, den liker han å bla i og skyve klaffene frem og tilbake.

Syns ungen har en gedigen haug med leker allerede, jeg... Men vi kommer nok til å ønske oss strikkede plagg.

Tar gjerne i mot tips, vi og :D

Skrevet

Lillemann ønsker seg anleggsmaskiner og det meste innen kjøretøy. Akkurat nå er motorsykler veldig poppis, og lykken var fullkommen da vi i dag så 20 (!!!) politimotorsykler samlet ute på tur!! :daane:

Ellers kanskje han kan ønske seg akebrett?

Skrevet

Åja, traktor eller Bbb funker her og. Sistnevnte er da enten bil, bok eller banan, så det finnes noe i alle prisklasser. .. :ler:

Skrevet

Åja, traktor eller Bbb funker her og. Sistnevnte er da enten bil, bok eller banan, så det finnes noe i alle prisklasser. .. :ler:

Er "bbb" banan? Her i huset heter det "mamam". :fnise:

Skrevet

Er "bbb" banan? Her i huset heter det "mamam". :fnise:

Han bruker en tydelig b-lyd til mye. Noen ganger med antydning til påfølgende vokal, bi, ba, bo.

Mye skravling om dagen :)

Mamam. Hihi. Han er inne på noe.

Skrevet

Haha! Når vi er inne på språk, sier barna deres mange ord nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...