Stinelin Skrevet 3. november 2012 #2601 Skrevet 3. november 2012 Fant forresten denne. Fantastisk morsomme tøybleier! Men hvor praktiske de er, det vet jeg ikke... Vi skal på legevakten med L etterpå. Han er på 3 dagen med feber...Ligger 38,5-39 grader hver gang jeg tar tempen. Han har fått stikkpiller og da går feberen ned en liten stund før den raser opp igjen. Greit å få sjekket ut. Isjda, god bedring til lille L!
Stinelin Skrevet 3. november 2012 #2602 Skrevet 3. november 2012 Her går det fremover med vann på natta, og lengre soveperioder! Deilig! I dag har lillemann vært med i fjøset igjen. Da halvligger han på bestefars fjøsfrakk oppi en haug med høy. Studerer kyr og kalver, og følger med på hva jeg gjør. Trivelig selskap
Schadenfreude Skrevet 3. november 2012 #2603 Skrevet 3. november 2012 Ara: god bedring til lille L! Småen skulle egentlig bare få et par skjeer grøt i dag, men der ble det hylende protester når jeg tok bort maten., gitt. Da ble det like gjerne et par skjeer til.
Gjest Alabama Skrevet 3. november 2012 #2604 Skrevet 3. november 2012 God bedring til gutten din, Ara! Stinelin: høres ut som koselige dager! Schaden: Kanskje det blir litt soving i natt?
Haley Skrevet 3. november 2012 #2605 Skrevet 3. november 2012 God bedring til lille L, Ara! Vi har begynt å prøve oss på tøybleier denne uka, og jeg liker det veldig godt! Mannen er litt mer skeptisk, men det er jo i de aller fleste tilfeller jeg som skifter på henne, og jeg som vasker klær etc her i huset, så han har ikke så mye han skulle ha sagt Må gå til innkjøp av flere bleier så vi slipper vask annenhver dag. De vi har nå er lommebleier fra ebay og jeg synes de fungerer fint, så jeg legger ikke noen store summer i det. Og det er veldig lite skummelt/vanskelig med tøybleier
ara Skrevet 3. november 2012 #2606 Skrevet 3. november 2012 (endret) Tusen takk alle sammen! Legen kunne ikke finne noe galt med lillemann, så da får vi bare vente å se.. Håper virkelig feberen går over snart..Stakkars liten, han bare sover og sover og sover... Også smiler han tappert når mamma`n kommer for å ta han opp når han er våken. Får så vondt av han. Fikk beskjed fra legen at de små ikke skal ha stikkpiller/febernedsettende fordi de ikke helt vet virkningen av det på lang sikt. Immunforsvaret skal jo styrkes på naturlig måte. Logisk når man tenker over det. Så gøy at småen din er så gira på grøt, Schaden! Håper økingen på grøtmengde vil gi litt bedre søvn etterhvert! Haley: Kanskje jeg prøver meg på tøybleier etterhvert. Eller kanskje på nestemann..Vi får se Jeg er liksom ikke heeelt overbevist! :-P Endret 3. november 2012 av ara
Gjest Dorey Skrevet 4. november 2012 #2607 Skrevet 4. november 2012 Håper lille L snart blir frisk ara! Det er grusomt når de er syke
Nektarin Skrevet 4. november 2012 #2608 Skrevet 4. november 2012 Håper gutten din blir frisk fort, ara Angående tøybleier, så har vi brukt det i noen uker nå, og er mer og mer fornøyde. Har vært mye mindre lekkasjer enn med engangs og de gangene det har vært har det vært vi som ikke har lukka godt nok. Skifter ikke oftere enn jeg pleide med engangs heller. Jeg vasker ca hver tredje dag, og med det jeg vasker mindre av tøy med bæsjelekkasjer så går det opp i opp 1
ara Skrevet 4. november 2012 #2609 Skrevet 4. november 2012 Veldig mange positive sider med tøybleier altså I dag er L så og si feberfri! Han var i strålende humør og han har funnet ut at det er kjempegøy å si: "Babababababababab...babab...babababababababababab" 1
Schadenfreude Skrevet 4. november 2012 #2610 Skrevet 4. november 2012 Så bra det går bedre med den lille skravlekoppen, Ara! Det er ikke moro når de er syke.. Tanta er tilbake her i gården, argh! Helt snodig, men melkeproduksjonen stuper av det.. Har lest at det kan ha en liten effekt, men det er mer enn liten her. Får satse på at det går fort over og at jeg får jobbet opp produksjonen igjen.
Mohair Skrevet 4. november 2012 #2611 Skrevet 4. november 2012 Hei. Da er jeg tilbake i ny drakt. (Hilsen Alabama)
Stinelin Skrevet 4. november 2012 #2614 Skrevet 4. november 2012 Hei. Da er jeg tilbake i ny drakt. (Hilsen Alabama) Og jeg som var så spent på hva denne Mohair hadde å gjøre i "vår" tråd..!
Nektarin Skrevet 4. november 2012 #2615 Skrevet 4. november 2012 Er det ikke godt med en bli-ny-dag, Mohair? Er deres barn skeptiske til fremmede nå? Min er ikke, eller han er skeptisk i omtrent 5 min og så har han ting opp for alle. Trodde liksom alle barn var kjemperedde for alle de ikke ser daglig fra 2-3 mnds alder...
Mohair Skrevet 4. november 2012 #2616 Skrevet 4. november 2012 Jo, deilig å "bli ny". Ble litt motivert av deg, Nekarin. Lillemann er skeptisk til noen mennesker enkelte ganger, men det kommer litt an på dagsformen. Tror det er rundt 7-8 mnd de blir virkelig skeptiske.
Schadenfreude Skrevet 4. november 2012 #2617 Skrevet 4. november 2012 Øh.. hvordan tar man det pent med smaksprøver når ungen oppfører seg som den ikke har fått mat på tre uker? Altså, småen tar helt av når jeg kommer med skjea! Jeg får tydeligvis ikke skyfla maten fort nok inn for ham... Blir småstressa av at det over alt gjentas at fullamming anbefales til 6 mnd, for det vet jeg faktisk ikke om jeg får til. Med ett fast føde -måltid på kvelden bør det derimot gå greit. Men ungen oppfører seg jo som den utsulta fugleungen at jeg føler meg skikkelig slem, som om jeg har nekta'n skikkelig mat... rare, rare ungen. Men morsomt at han liker mat da!
ViljaH Skrevet 4. november 2012 #2618 Skrevet 4. november 2012 Det er norsk anbefaling det med fullamming. Se på anbefalingene i Sverige eller danmark da, likedanne unger de også. Morsmelk ER sunt og du bør gi det lengst mulig. Trenger du tillegg, så gir du det, uten å grave deg ned i all slags tanker av den grunn. Bruk noen få dager til å la magen hans venne seg på ny næring, se om han tåler det, så la han få. Det er så mye regler man skal følge slavisk, jeg blir helt oppgitt. Er det nok med amming, flott. Trenger ungen mer, gi ham mat. Er ikke mer komplisert enn det. 3
Nektarin Skrevet 4. november 2012 #2619 Skrevet 4. november 2012 Det er norsk anbefaling det med fullamming. Se på anbefalingene i Sverige eller danmark da, likedanne unger de også. Morsmelk ER sunt og du bør gi det lengst mulig. Trenger du tillegg, så gir du det, uten å grave deg ned i all slags tanker av den grunn. Bruk noen få dager til å la magen hans venne seg på ny næring, se om han tåler det, så la han få. Det er så mye regler man skal følge slavisk, jeg blir helt oppgitt. Er det nok med amming, flott. Trenger ungen mer, gi ham mat. Er ikke mer komplisert enn det. Jeg har sett på anbefalingene i Danmark, Sverige og Storbritannia, og Norge er faktisk de som åpner mest for fast føde før 6 mnd i anbefalingene sine. Resten er veldig klare på at mm og mme er mer enn nok til 6 mnd, og at det ikke er nødvendig å kjøre på så kjapt som mulig. ...bare et sidespor...
Stinelin Skrevet 4. november 2012 #2620 Skrevet 4. november 2012 Jeg har jo delamma hele veien. Fikk beskjed av helsesøster at fra 4mnd gjelder det at om man ikke har nok morsmelk, skal man gradvis erstatte MME med mat. Her går det i MME og mat nå, småen nekter å få pupp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå