Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Farsdag er andre søndag i november, altså ikke førstkommende men neste :nikker:

Her blir det kakebaking, men vi har funnet ut at vi hopper over gaver.

Videoannonse
Annonse
Gjest Unknown
Skrevet

Nå synes jeg at jeg har plukket hår til den store gullmedaljen i snart to månder. Når gir hårtapet seg? Blir ikke noe igjen på hodet hvis det skal holde på sånn i lang tid :vetikke:

Jeg håper det er snart... :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Hårtapet varer par-tre måneder. Så vokser alt ut igjen samtidig, som gir fancy pannelugger og diverse :)

Skrevet

Så ingen bråhast med kake og gave mao . Det var enda godt.

Gjest Unknown
Skrevet

Hårtapet varer par-tre måneder. Så vokser alt ut igjen samtidig, som gir fancy pannelugger og diverse :)

Her har det gått over 3 mnd nå, så bør snart være over! :) Jeg fikk store viker etter jeg gikk gravid med M, de holder på å vokse ut nå, faktisk. Hadde gitt opp, og trodde jeg kom til å være sånn for alltid. Småhår er lekkert :jepp:

Skrevet

Håper det stemmer for meg, jeg er også lei av hår overalt. Har vurdert å klippe meg kort, bare for å slippe alle de lange hårene overalt ;)
Skrevet

Usj.... jeg har egentlig langt og fyldig hår, men nå er det visst langt og pistrete og tynnere.

har mistet uendelig masse hår i iallfall 3 mnd nå, og det merkes. Men det har begynt å vokse litt ut igjen også, har småhår langs ansiktet som bare ser rart ut!! *misfornøyd*

Håper frisøren får gjort noe fint med det..

Skrevet

Jeg røyter også noe helt vanvittig, har gjort det et halvår nå. Har egentlig langt og fyldig hår, men klippet det til rett nedenfor skuldrene slik at det ble mindre laange hår rundt omkring.

Håper det gir seg snart, ellers risikerer jeg å bli snau. :haar:

Gjest Alabama
Skrevet

Her virker det som om røytingen har avtatt noe. Heldigvis!

Lillemann har fått rødspette med potet og vann til middag i dag. :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Etter klokkestilling og sykdom er dagsovinga litt på tur igjen her. I dag stod mannen opp med han rundt 7, så sov han 45 min i 8-tiden, halvannen time fra 10.30-12, og så bare 20 min rundt 3... Så dermed sovna han kl 17.30 igjen... Tviler på at 2,5 timer med søvn er helt nok :rolleyes:

Håper det går seg raskt til igjen. Vi hadde jo endelig kommet inn i en slags rutine.

Skrevet

Klokkestillinga skapte surr her også. Blir kvelden veldig fort her for tiden. En kveld sovna han for kvelden kl.16.30, ville opp kl.6 dagen etter.

Idag prøvde han seg på å ta kvelden kl.17, men jeg var forberedt og vekte han. Etter grøt og pysj ble det senga kl.18.30. Tidlig nok det også.

Ellers går det mye bedre på nettene etter at jeg bestemte meg for at nok er nok! :opplyser:

I natt fikk han melk kl.23, 04, og våkna for dagen 06.45. Det kan jeg tåle! :danse:

Skrevet

Her hadde jeg håpet at klokkestillingen skulle bety at småen kom seg tidligere i seng, men neida.. han er fremdeles i seng et sted mellom ti og tolv. Men våkner en time tidligere, DET skal'n! :rolleyes:

Men vi prøvde den hippgrøten med aprikos og banan og det var en kjempesuksess! Småen tok to små munnfuller før han ble ellevill. Gapte bare jeg nærmet meg og kom med flere gledeshyl. Følte meg dritkjip som bare lot ham få noen få smuler..

Etterpå satt han i ti minutter og var helt bortevekk. Stirret på vippestolen (der han fikk maten) og så ut som han lurte veldig på hva i alle dager som skjedde :ler:

Skrevet

Her hadde jeg håpet at klokkestillingen skulle bety at småen kom seg tidligere i seng, men neida.. han er fremdeles i seng et sted mellom ti og tolv. Men våkner en time tidligere, DET skal'n! :rolleyes:

Men vi prøvde den hippgrøten med aprikos og banan og det var en kjempesuksess! Småen tok to små munnfuller før han ble ellevill. Gapte bare jeg nærmet meg og kom med flere gledeshyl. Følte meg dritkjip som bare lot ham få noen få smuler..

Etterpå satt han i ti minutter og var helt bortevekk. Stirret på vippestolen (der han fikk maten) og så ut som han lurte veldig på hva i alle dager som skjedde :ler:

Haha, var det første grøtsmak? Jeg kjørte på ganske raskt og lot han spise seg mett andre dagen eller noe. Greit å ta det litt pent første gangen for å se om han reagerer da. Håper det gir effekt på sovingen!

Skrevet (endret)

Så gøy Schadenfreude!! :) Jeg kjørte også på ganske kjapt med grøten, slik som Stinelin! Et par skjeer første dagen, også en liten posjon dagen etter! :)

Røyter kraftig her også!! Hadde laaaangt hår (men ikke særlig fyldig), men klippet det til skuldrene. Jeg kan bare dra fingrene igjennom håret og da følger det med en skikkelig floke med hår. Og etter jeg har dusja så er sluket helt fullt. Ekkelt!!

Endret av ara
Skrevet

Jeg har en sånn kledelig to cm lang "lugg" nå. :lol: Og såpass med fall at den krøller seg inn og ser ganske snodig ut... Men, men. ;) Ferdig med røytinga, har vært det en måneds tid, uten at jeg egentlig syntes at det var så dumt å bli kvitt litt hår - jeg hadde altfor mye på slutten av graviditeten, så ut som en mopp på hodet. :ler: Nå er det mer passelig mengde der. Men jeg ble rimelig lei av hår overalt, ja. Jeg har riktignok kort hår, så jeg plagdes vel ikke mye av det, kanskje.

Jeg blir så fascinert av å høre om babyer som bare elsker grøt umiddelbart, morsom lesning, Schaden! :fnise: Dere skulle sett grimasene vi får når vi prøver med grøt, de er nesten komiske. Men hun gumlet i seg en halv stav med avocado i dag, to skumpinner, suttet på litt agurk og eple. Ikke galt bare det. :)

Gjest Unknown
Skrevet

:ler: T er matvrak, han elsker alt han får smake på :)

Jeg blir så fascinert av å høre om babyer som bare elsker grøt umiddelbart, morsom lesning, Schaden! :fnise: Dere skulle sett grimasene vi får når vi prøver med grøt, de er nesten komiske. Men hun gumlet i seg en halv stav med avocado i dag, to skumpinner, suttet på litt agurk og eple. Ikke galt bare det. :)

Hvor kjøper du sånne? Jeg finner de ingenplass!

Skrevet

Når begynner egentlig røytingen? Her har jeg såvidt begynt å miste litt (kontra INGENTING i graviditeten og i noen måneder etterpå), men det er ikke verre enn det egentlig er til vanlig.

Grøten i går var første smak, ja. Har testet litt potet/brokkolimos tidligere denne uka, uten at det vakte umiddelbar begeistring. Men i går tok det ham veldig kort tid å skjønne at det som ble dyttet inn i munnen skulle svelges. Grønnsaksmosen tror jeg ikke mye skled ned av..

Jeg vet ikke helt om vi skal kjøre på med et helt måltid ennå. Helsesøster så ut til å mene at det var lurt, for å se om vi fikk roligere kvelder/netter og som erstatning for den lille flaska med MME (70ml) småen har fått på kveldstid. Men de siste kveldene har han nå uansett ikke fått den flaska, fordi han ikke har trengt den. Jeg tenker egentlig helst smaksprøver en stund fremover nå, for enn så lenge har han lagt godt på seg av bare morsmelka. Waah, hvorfor kommer ikke disse små med en detaljert bruksanvisning?

Skrevet

Fant forresten denne. Fantastisk morsomme tøybleier! Men hvor praktiske de er, det vet jeg ikke... :fnise:

Gjest Alabama
Skrevet

Lillemann var så stappmett etter middagen i går at han ikke orka å spise grøt et par timer seinere. Det resulterte i at han våkna 23, 01, 03 og 05 før han fant ut at det var morgen 06.20. Heldigvis tok mannen han da. Jeg er sååå bortskjemt med baby som pleier å sove mye om natta, så når han plutselig skal spise mer enn to ganger så blir jeg helt satt ut.

De skumpinnene så morsomme ut! Kanskje greit å ta med ut på tur? Så blir det ikke så mye matgris?

Ellers har jeg handlet tøybleier. Funnet masse billige kinableier på ebay. :tommelopp: Har lest masse om det på nettet (og tips fra Joyce) og det ser ut som om det er ganske bra bleier. Må nok ha noen ordentlige nattbleier også, så da putter jeg litt ekstra penger i det. Blir spennende! Morsom link du fant også, Schaden! Skal sjekke de ut.

Lillemann tisser nemlig oftere og oftere ut bleiene om natta. Stakkars!

Skrevet

Tøybleier høres så fancy ut, men jeg innbiller meg at det er så mye styr, selv om det kanskje ikke er så mye ekstra enn med papirbleier...Litt ekstra klesvask? Men er de like tette? Må man skifte oftere?

**

Vi skal på legevakten med L etterpå. Han er på 3 dagen med feber...Ligger 38,5-39 grader hver gang jeg tar tempen. Han har fått stikkpiller og da går feberen ned en liten stund før den raser opp igjen. Greit å få sjekket ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...