Gjest Dorey Skrevet 25. august 2012 #2121 Skrevet 25. august 2012 Ja, de vokset jammen fort! Her begynner 68 å bli snaut, men 74 er litt stort enda. Vi skal på helsestasjonen på mandag, og mammahjertet gruer seg voldsomt til sprøyte! Men det går nok fint, selv om han kommer til å hyle som en brannsirene. Han fikk sin første tann i går! Så nå er jeg litt nervøs før hver amming
ViljaH Skrevet 25. august 2012 #2122 Skrevet 25. august 2012 Tips til amming med tenner: Når baby biter, er det for å teste hva disse greiene kan brukes til. Si AU høyt, koble fra baby resolutt og pakk den bort. Man får ikke pupp når man biter. Hvis baby fortsatt er sulten kan du tilby pupp etter noen få minutter, når baby har fått litt mental distanse til episoden. På storebtor tok det 1 gang for å lære med dette. Litt senere en forsikyig repetisjon av biting, hvor jeg gjorde likt og bekreftet konsekvens av biting. Så gjorde han det aødri mer. De er små, men har formidable evner
ara Skrevet 25. august 2012 #2123 Skrevet 25. august 2012 Wow! Tann allerede, Dorey? Var det noe forvarsel eller bare dukket den plutselig opp? Lillemann her er nemlig desperat etter å spise på sine egne hender, mine hender, biteringer, dyner o.l... Lurer jammen på om det er noe på gang her også...? God med tips til amming av tannebebisser, ViljaH! ;-)
Gjest Dorey Skrevet 25. august 2012 #2124 Skrevet 25. august 2012 Tusen takk for tips ViljaH! Det skal jeg absolutt prøve hvis han biter. Ara: Ja, han har siklet og spist febrilsk på hender og alt han kommer over i det siste, så vi mistenkte at tennene var på vei. Det høres jo helt klart ut som om gutten din også får det snart!
ara Skrevet 25. august 2012 #2125 Skrevet 25. august 2012 Så gøy da! Skal bli spennende å se framover om det plutselig popper ut en tann! I stad rullet småen over fra mage til rygg! Og mens han lå på ryggen under babygymen løftet han beina opp mot magen og rullet til siden, så er vel ikke så lenge til han ruller fra rygg til mage heller. Åhh, denne utviklingen er så morsom å se og være med på! Babylykke Jeg gleder meg allerede til neste mann. Men først skal denne klumpen nytes i ro og mak en god stund til framover!
Schadenfreude Skrevet 26. august 2012 #2126 Skrevet 26. august 2012 Hurra for både tenner og rulling! Vi er igang med planlegging av navnefest. Litt spent på hvordan det blir mottatt blant de mer tradisjonsbundne i familien, men pyttsann, det får de overleve. Siden det er helg og pappaen er hjemme og greier, ser småen ut til å synes det er ålreit med lengre lurer på dagtid. Rare ungen.. hvorfor kan han ikke være sånn når det bare er meg alene?
ara Skrevet 26. august 2012 #2127 Skrevet 26. august 2012 Navnefest her også! Har så smått begynt å planlegge. Er ikke før i november men greit å ha ting klart for seg og få sendt ut invitasjoner og sånn i god tid. Del gjerne ideer og sånt her inne hvis du føler for det! :D
Nektarin Skrevet 27. august 2012 #2128 Skrevet 27. august 2012 (endret) Denne natta varte i 11 timer for lillegutt! Det er lenge til han å være! Han har også endelig begynt å sovne tidligere på kvelden, de siste dagene har det vær 20-21 i stedet for 22-23 Han har første duppen sin nå, og mor håper den varer lenger enn 20 min. Så gøy med tenner og rulling, Ara og dorey! Endret 27. august 2012 av Nektarin
Schadenfreude Skrevet 27. august 2012 #2129 Skrevet 27. august 2012 Brrr! Så kaldt det plutselig ble! Her har ovnene vært avskrudd i et par måneder nå, så vi våknet til et bikkjekaldt hus. Stakkars småen, han var virkelig ikke fornøyd med temperaturen. De siste nettene har han våknet bare et par timer etter legging. Hvorfor, lurer jeg veldig på. Han får jo flaske på kvelden med det jeg har pumpet natta føre, i tillegg til pupp. I teorien burde han være bra nok tanket til at han skulle sovet litt lengre. Men kanskje det blir for mye mat? Nå som begge puppene funker (og foreløpig får han begge til hvert måltid, fordi den dumme ikke er helt oppe på samme produksjonsnivå som den andre ennå), sover han faktisk lengre på dagtid (1,5-2 timer kontra 20 minutter før). Men hvis det blir for mye mat, får han kanskje mageknip? Ikke greit å si... Har noen forresten sett pentøy til guttebabyer noe sted? Trenger et antrekk til navnefesten som er litt penere enn body og strømpis.
ara Skrevet 27. august 2012 #2130 Skrevet 27. august 2012 Er ikke greit å vite med den matingen altså...hmm...Kanskje han rett og slett bare trenger mye mat nå.God forbrenning? Jeg har sett meg ut pentøy til min guttebass på Sparkjøp jeg faktisk, som vi skal bruke til navnefesten! Syntes det var så stilig! http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Images/prodLarge/L_211004.jpg
Schadenfreude Skrevet 27. august 2012 #2131 Skrevet 27. august 2012 Han hadde gått rimelig bra opp forrige uke, i hvert fall. 240 gram Men godt mulig han tar igjen litt nå fra da vi kuttet tillegget. Pentøyet fra Sparkjøp var jo kjempestilig! Mon tro om ikke det blir det samme her og. Nå har jeg trålet de andre nettbutikkene uten å finne noe (som ikke koster oppunder tusingen), og det er ikke stort på Finn heller. Hvem er det egentlig vanlig å invitere i dåp/navnefest? Den nærmeste familien (besteforeldre, onkler og tanter) er jo selvsagt, men går man lenger ut? Grandtanter og slikt? Eller venner?
Haley Skrevet 27. august 2012 #2132 Skrevet 27. august 2012 Vi inviterer bare barnets tanter, onkler, beste- og oldeforeldre. Ingen av mine og Mannens venner eller våre tanter/onkler/søskenbarn. Men jeg vet det er mange som velger nære venner som faddere og da er det en selvfølge å invitere dem. --- I dag har vi vært på mor/barn-trening for første gang, og det var utrolig deilig! Og Frøken Fryd var så flink og sov seg gjennom det hele
ara Skrevet 28. august 2012 #2133 Skrevet 28. august 2012 Vi inviterer også bare barnets tanter, onkler, besteforeldre og oldeforeldre. Hva tenker dere å servere i dåpen/navnefesten? ___ Mor og barn trening hørtes herlig ut. Lurer på om det finnes et sånt tilbud her omkring... Ang mating og sånn....Det gikk liksom ikke opp for meg før i går at lillemann faktisk har våknet hver 2 time hele natten igjennom den siste uka...Da vil han ha mat. Begynner nesten å lure på om jeg ikke har nok eller om den ikke næringsrik nok for han... Da vi var på 3mnd kontrollen lå han jo litt under kurven på vekt, men helsesøster sa ikke noe mer enn at vi kunne få lov å komme og veie han igjen når han nærmer seg 4 mnd bare for å sjekke. Så i løpet av neste uke tenker jeg å ta en tur ned for å se om han legger godt nok på seg... Er det noen andre her som har erfart det samme? Kanskje vi snart må begynne med noe annet enn bare morsmelk..
Schadenfreude Skrevet 28. august 2012 #2134 Skrevet 28. august 2012 Koldtbord er jo en gjenganger ved sånne tilstelninger. Går an å tenke litt utenfor boksen og servere andre ting enn de klassiske karbonadene og eggerøra også. Har ikke planlagt i detalj ennå, men må jo ha litt godsaker Men Ara, kan du ikke bare stikke innom helsestasjonen og veie når det måtte passe deg? Her har vi veid småen en gang i uka siden vi kom hjem og da kan jeg ta turen innom når jeg tilfeldigvis er i nærheten. Nå har det jo en grunn til at jeg har fulgt såpass nøye med, i og med at vi har trøblet med MME-avvenning og generelt mye styr for å få opp produksjonen, men fikk inntrykket av at det bare var å komme her uansett. Men ville kanskje hørt med helsesøster hva det kan være. Økedøgn, kanskje? Småen hadde ingen planer om å sove skikkelig i natt heller... Isteden sover han godt nå på dagen. Kanskje det er der problemet ligger? I natt tenker jeg at jeg tar han opp i senga til oss, selv om han da sover lettere. Har begynt å få teken på tilnærmet selvbetjening, så når han først er oppi senga så kan han spise og sove omhverandre utover morgenkvisten. Får jo knapt med meg at han spiser.
Gjest Unknown Skrevet 28. august 2012 #2135 Skrevet 28. august 2012 Når vi hadde mange våkninger på natta, så var det rett og søett bare en (u)vane. Nå sover han både 3 og 4 timer i strekk Vi skal ha kjempeselskap med t.o.m våre tanter onkler og yngre søskenbarn..vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg:-P vi skal servere noe middag med dessert og så kaker.
ViljaH Skrevet 28. august 2012 #2136 Skrevet 28. august 2012 Benetton pleier ha bra pentøy til små. Det er litt dyrt så jeg kan ikke forsvare å handle mye klær der, men en sjelden gang gjør jeg det. Jeg er veldig glad i de barneklærne jeg har derfra. Italienerne kan klær. Har ikke fått satt noen dato for dåp her enda, jeg kjenner jeg har behov for å ta det litt rolig en uke eller tom Få ut takkekort for barselgaver, få høst/vintergarderobe for storebror i boks, må nok ha litt ulltøy og vinterdress. Skaffey goretexsko forrige uke, vintersko er vel ikke langt unna heller. Jeg kjenner jeg har behov for mer mamma+baby-tid, hvor vi bare leker og koser oss. Det er alltid noe som skulle vært gjort..
Schadenfreude Skrevet 29. august 2012 #2137 Skrevet 29. august 2012 Bestilte like gjerne takkekort og invitasjoner samtidig. Og flirer litt av meg selv, for jeg sitter her og studerer hvilke bilder jeg skal bruke og tar meg i å tenke at jeg må da ha den skjønneste babyen i hele verden. Jeg har søren meg blitt skikkelig bløt i løpet av de siste ukene. Smelter av babybilder (ikke bare min egen), blir rørt av søple-TV.. hjelp? Men utrolig hvor mye småen har forandret seg siden han ble født. På de første bildene er han jo skikkelig mini, og nå har jeg en ganske lang liten rakker. Og der er mannen tilbake fra trilletur. På tide med mating. (ungen, ikke mannen)
Schadenfreude Skrevet 30. august 2012 #2138 Skrevet 30. august 2012 Ara: Se her! Portoen er sikkert latterlig dyr (et annet sted som hadde tilsvarende dresser skulle ha 75$!!), men er de ikke fiiine?
Gjest Dorey Skrevet 30. august 2012 #2139 Skrevet 30. august 2012 Oj, den siden var jo elsk! Så mye fint! Jeg syntes også det var skrekkelig vanskelig å finne noe pent til guttungen til dåpsfesten. Fant en søt matrosdress fra MeMini til slutt da, den var veldig søt
Schadenfreude Skrevet 30. august 2012 #2140 Skrevet 30. august 2012 Virker som om det bare selges pentøy til jul og 17.mai i butikkene.. trålet alle mulige klesbutikker i dag og ingen hadde så mye som en skjorte! Enda godt man har internett :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå