Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Så gøy å lese om barna her :fnise:

L er bare ulykkesfugl om dagen. Jeg la han for en dubb i senga i ettermiddag men han hadde ikke planer om å hvile.. I steden greide han å klatre opp i sprinkelsenga og datt rett ned i gulvet. Hørte bare et saftig dunk og løp inn til han. Fikk "bare" en diger kul i panna og skremte skiten ut av foreldrene sine! Etterpå hoppet han i sofaen og virket (uheldigvis)ikke særlig skremt av det som nettopp hadde hendt.

Spørs om jeg kommer til å sove litt lett i natt med frykt for at dette gjentar seg. Har i alle fall lagt en madrass ved sengen hans slik at han evt lander litt mykere..

I stad våknet han og skrek og holdt seg til øret... Håper virkelig ikke vi skal igjennom en ørebetennelse nå også. Ved nærmere ettertanke så har han klødd/holdt seg til ørene flere ganger i dag... Hmm. Skal ikke ta sorgene på forskudd!

Dette ble et langt innlegg... :fnise:

God helg til dere alle :nigo:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan jo ha vår egen, lille jobbsøkerklubb.. ;)

De stillingene jeg søker på er det sjelden under 100 søkere, som regel det dobbelte. Blææh. Har jo jobb, men de er ikke spesielt barnevennlige. :(

Unknown: hihi. Så søte de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara: det er visst den uka for dere... :(

Skummelt at de er så store at de kommer seg ut av senga nå! Samtidig er det jo så mye turning i søvne at jeg ikke syns det er trygt å fjerne siden på sprinkelsenga heller. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ikke kjekt med unger som klatrer ut av senga (og slår seg)... det har ikke skjedd her, og vi konkluderer med at det er for høyt opp til at hun kan klare det.

Ara; håper dere slipper ørebetennelse... husker jeg hadde det når jeg var liten, og det var jo så vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig moro å lese om ungene her ja!

Storebror stupte i gulvet med hodet først i dag, og oppførte seg litt merkelig etterpå, så det ble tur til legen og hjemme fra barnehagen. Noen dager er det bare veldig vanskelig å være småbarnsmamma, med baby som kun er fornøyd når jeg bærer han, og smårolling med hjernerystelse som helst vil sitte på fanget og ta det med ro. Heldigvis kunne mannen komme inn å avlaste litt i perioder.

Vi snakker mye om grensesetting om dagen. Hva er lov og ikke? Vi prøver å ha færrest mulig regler for å slippe å overholde så mange. Jeg mener at ungene må få utforske, utvikle seg, klatre, slå seg og (forhåpentligvis) lære av det. Mannen heller nok mer til å beskytte dem fra å skade seg. Etter i dag er jeg nesten enig med han... :roll:

Gjør dere mye ut av farsdagen dere eller...?

Egentlig ikke. Baker ei kake, lar pappa sove lenge, kaffe på senga osv. Etter at lillebror kom er det litt mer logistikk og litt mindre tid og krefter til slik, men det blir nok bra uansett. :)

Endret av Stinelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uke dere har Ara.

God bedring til mini.

Blah, disse jentene mine våkner så infernalsk tidlig innimellom. Stort sett er det storesøster som vekker lillesøster. Men på onsdag så lot jeg lillesøster vekke storesøster, klokka var jo sju, kryss i taket. "Mamma, M vekka meg sååååå tidlig" Mhm, bare en time seinere enn hun pleier å vekke oss, om ikke enda tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag gikk småen og leide hånden min på en butikk vi var på...det var første gang og så skjønt! Han vil vanligvis være fortropp på utforskning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på an igjen! sov sov sov- og så klarte mannen å lokke meg med på IKEA og kjøpesenter på en regntung lørdag av alle ting - dausliten!- kom hjem og har visst 39 i beber- og pottetette bihuler.

Da er det snart å gå inn i 5. uka med sykdom... * er vel lov å synes litt synd på seg selv av og til*

Handlet følgende til Fløtepusen:

Mamut Stol

Kritter Bord

Beboelig leketelt

Vi fikk kun stolen opp i kveld, men det var stas da! Endelig fikk hun sin egen stol... :))

Vurderer også denne gyngeelgen: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50060713/. Noen som har den?

Fløtepusen var veldig fan- og skulle oppå flere ganger. Jeg sier KJØP, mens mannen er litt sånn der: hun blir sikkert fort lei av den.

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte farsdagen kl. 6. Da stod jeg og T opp og bakte boller og gjorde klart til storfrokost, hadde invitert svoger og nevø som var på besøk langveisfra, og svigers. Fin morgen med stearinlys og bollelukt! Mannen fikk et fint skilt (som jeg ønsket meg :fnise: ) og parfyme. Det har snødd store fine snøfnugg og vi har fått testen ut årets julemiddag: pinnekjøtt. Må øve en gang før jul ;)

Pasjonsblomst: Ikek noe kjekt med så mye sykdom! Håper dere får alt nå, og blir friske i desember :tommelsmil: Vi kjkøpte gyngehest til M, den ble lite brukt. Men ho var over året når vi kjøpte den, kanskje ho var begynt å bli for stor. Tok den frem nå her om dagen og T synes den er kjempekjekk! Håper han bruker den litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og lillemann stod opp 6, så litt på barne-TV, bakte kake og lillemann malte et kort til pappan. Så dro vi på besøk til søster og hennes mann og så hjem igjen og lage lutefisk! Deilig dag! :)

God bedring til alle syke. Jeg er syk selv, men foreløpig ser det ut til at mannen og lillemann slipper unna. Krysser fingre og tær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble lillegutt overmåte skuffet da innholdet i gaven til pappa (kaffe og sjokolade) IKKE var til ham selv, og ikke var en leke. :fnise:

Her er alle tre også syke, snufs og host.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokket over hvor MYE sykdom det er...Føler jeg er mer hjemme enn på jobb (men det stemmer ikke- for går jo på jobb hanglende og skranglete).

Lurer på å ta meg en tur til legen i morgen- 4-5 uker med bihuler/hals osv, og 3. oppblussingen nå.. føler det er lenge nok. Fløtepusen er ikke febersyk, men hoster FÆLT stakkars.. sliter med å sove i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også sykdom. Storebror hoster og snørrer, og da han stod opp i dag var det bare hysterisk gråt uansett hva vi gjorde. Kastet mat og drikke veggemellom, og bare hylte. Jeg tolket det som vondt i halsen(?), ga han en Paracet for å få slutt på skrikingen, og det fungerte.

Og så har han fått et merkelig utslett som klør, og vi aner ikke hva det er. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småen og jeg sto opp sju i går og ordnet frokost på senga til pappaen når han litt senere viste tegn til å våkne. Småen syntes maten var mer spennende enn pakka, så jeg tror vi kan fastslå at matlysten er tilbake :fnise:

Pasjonsblomst: jeg lurer på om det bare er sånn det er det første året? Jeg snakket med legen min, som sa at disse små igjennomsnitt har noe nytt hver tredje uke.

Mannen har stålhelse og har knapt snufset én gang, mens jeg har vært nesten sammenhengende småsyk siden slutten av august. ;)

Åh, mannen og jeg har planlagt en natt på hotell før jul. Blir første natt vekk fra Småen, så jeg gruer meg litt, men aller mest gleder jeg meg til litt kjærestetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med kjærestetur, Schaden!! L var hos sine besteforeldre hele forrige helg, var godt men fælt på samme tid. Man blir jo helt avhengig av disse små :fnise:

Men, dere som lar barna sove ute, gjør dere det om de er litt shabby i formen også? L har gått på penicillin siden onsdag og er feberfri, men burde jeg la han sove inne? Det er -7 her i dag. Han sov ute i går men da var det +5... Han er jo en utesover og der er søvnen av best kvalitet, men er jo redd det ikke er bra for lungene med den kalde luften.. Spørre legen kanSkje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke hatt en såpass syking hjemme at det har vært et tema. Småen har bare hatt feber én gang, utenom det er det bare forkjølelse. Da får han sove ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Waah, vaskemaskina får kjørt seg nå om dagen! Natt etter natt med lekkasjer nå, enda vi først byttet merke og så prøvde en størrelse opp. Henholdsvis coop og rema-bleier.

Å skifte før vi legger oss er en dum idé, da våkner han bare (og da er det ikke gitt at han sovner igjen)... Noen her som har lure ideer? Begynne med pottetrening og se om han kan lures til å tisse før han legger seg?

Men han er så fiiiin om dagen! Eller så er det jeg som er blitt flinkere til å sette pris på den lille tiden jeg har med ham. Men jeg føler virkelig at jeg har falt litt på plass, mammamessig. Småen er stort sett tilfreds, han sover greit (så lenge vi ikke piller på ham) og jeg kan knapt få nok av alt det rare han finner på.

Nytt nå er en fascinasjon for bondegårdsdyr. "piss" :rolleyes: (gris), "eesh" (hest) og "mææh" (ku) er stas. Og traktor, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro Schaden! Jeg synes også ting faller på plass med storebror nå. Dagene er faktisk bedre når han er i barnehagen, og det gir meg dårlig samvittighet. :rodme: Jeg synes det er rimelig slitsomt når han er hjemme hele dagen, og føler at han er mye blidere og sover bedre på hverdager når han er i bhg. Hadde planer om å ha han der 3 dager i uka, men det blir ihvertfall 4 og oftest 5 dager.

Andre som har det likeens? Prøver å trøste meg med at det er pga babyen at jeg setter pris på å ha han i bhg., for det blir lett mye sutring om han er hjemme. Ikke lett å dele seg i to når begge ungene trenger en. :unsure:

Aner ikke når det gjelder bleielekkasjer. Han her tisser gjerne på stellebordet under kveldsstellet, så da slipper vi ihvertfall den skvetten i bleia. ;) Kanskje potte er lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schaden: Vurdert tøy? ;) Vi har aldri hatt lekkasjer på natt, og de få vi har hatt på dag har skyldtes brukerfeil... Om natta har vi en massiv bleie på med tjukk ullbukse over. Evt lanolinisere en ullbukse og dra over engangsen?

Stinelin: Akkurat sånn var det her også da Snorkfrøken var fersk. Ting funket definitivt bedre de dagene Turnerose var i bhg. Og utfra hva andre jeg kjenner sier, er dette MEGET vanlig.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...