ViljaH Skrevet 31. oktober 2012 #2561 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har skinnboots med ullfor. Selv med ullstrømpis og ullsokker inni blir småen kald på beina når han bæres. Vet ikke helt hva jeg skal finne på. De har gjerne litt dårlig sirkulasjon, og beina må brukes for å være varme, ikke bare henge der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 31. oktober 2012 #2562 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Her spises også fruktbeger, både alene og sammen med grøt. Gutten din er jo tung, full forståelse for at det blir slitsomt å ha han på magen! Edit: Til sammenligning er gutten vår snart 6mnd og snart 8kg Endret 31. oktober 2012 av Stinelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 31. oktober 2012 #2563 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Bruker dere kjøpt sviske- og aprikosmos eller lager dere? Fersk eller tørket aprikos, forresten? Så mye å tenke på .. Småen var 6,8 denne uka. Litt over en uke til han er 4mnd akkurat. Målte ikke lengde, men han strekker seg så inmari i lengden at det er helt snodig. Kjøpte et penantrekk i 74 nå, håper det holder til jul.. Endret 1. november 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 31. oktober 2012 #2564 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Dobbelt Endret 31. oktober 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 31. oktober 2012 #2565 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg bruker kjøpt sviskemos...men sikkert ikke noe problem å lage selv. har aldri prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 1. november 2012 #2566 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg har laget sviskemos, aldri annen fruktmos. De begrene er 100% frukt uten tilsetningsstoffer, så da tenker jeg det må da være bra nok alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 1. november 2012 #2567 Del Skrevet 1. november 2012 Småen var 6,8 denne uka. Litt over en uke til han erv4mnd akkurat. Målte ikke lengde, men han strekker seg så inmari i lengden at det er helt snodig. Kjøpte et penantrekk i 74 nå, håper det holder til jul.. Jeg har også pentøy i 74 jeg lurer på om holder til jul, for han strekker seg så i bredden, hehe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 1. november 2012 #2568 Del Skrevet 1. november 2012 Haha, jeg har enda ikke tatt frem bodyer i 68, så fintøy i str 74 hadde han svømt i til jul! Var ikke mer enn 63,5 i forrige uke. Og 7,7 kg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 1. november 2012 #2569 Del Skrevet 1. november 2012 Lillemann var 66 cm og 7,2 kg forrige uke. Bruker fortsatt en body i strl 62, ellers 68 og 74. 74 holder nok til lenge over jul her. Ellers har han begynt å våkne oftere på natta. Er også mer var for lyder. Slitsomt at vi må være stille når vi går og legger oss. Har tenkt til å ha han på rommet vårt til vi flytter om et par år. Hvis det ikke funker så må vi ommøblere hele leiligheten sånn at han får eget rom. Akkurat nå funker det fint å ha han hos oss. Hadde ikke orka å stå opp og gå inn på et annet rom om natta. Mulig han ikke hadde våkna så ofte om han sov for seg selv, men han spiser jo hver gang han våkner. Han er jo tydeligvis sulten. Hadde heller ikke følt meg helt komfortabel med å ha han på et annet rom. Det er litt for tidlig for både han og meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 1. november 2012 #2570 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg har laget sviskemos, aldri annen fruktmos. De begrene er 100% frukt uten tilsetningsstoffer, så da tenker jeg det må da være bra nok alternativ. Bare gjør du som med annen frukt eller grønnsaker? Koker/damper og moser? __________________ Så har jeg lest i Farsdags-tråden her på KG og da må jeg spørre dere her om dere har tenkt å markere dagen litt? Gi pappaene en liten oppmerksomhet? Det kommer jeg til å gjøre hvertfall.... Endret 1. november 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 1. november 2012 #2571 Del Skrevet 1. november 2012 Småen har det for travelt med å strekke seg i lengden til å breie seg ut i bredden, gitt. Merkelig hvordan han kan holde seg til 75-percentilen på lengde, men bare 25-percentilen på vekt.... Han har det ikke etter meg, bare så det er sagt. Jeg var en skikkelig tjukkerull som baby, og er fremdeles godt polstret nå (Ammingen hjelper ikke det spø på vekta her, men det gjør det heller ikke at nabolagets unger gikk forbi døra vår i går, enda vi hadde kjøpt inn to kilo snop... ) Vi får vel ordne en liten overraskelse til pappaen neste helg. Kommer ikke til å gjøre noe stort nummer ut av det, men kanskje finne en trivelig pappa-gave. Og et kort, selvsagt. I går kveld trodde jeg at jeg var inne på noe mtp leggerutine. Småen fikk mat etter kveldsstellet, så reivet jeg ham og la ham i senga med uroen gående, mens jeg holdt smokken inne. Da sovnet han faktisk etter en liten stund, men våknet selvsagt 30 minutter senere. Repeter prosedyren, gi opp, ta med ungen ned og ha ham på fanget en times tid før det var leggetid for de voksne også. Men etter å først ha sovet to timer, insisterte han på å våkne hver eneste time ut natta. Og ikke søren om det skulle soves uten at han fikk pupp først. Har på følelsen at jeg ødelegger ungen. Han var jo ikke sånn før.. Men får gi det et nytt forsøk i kveld. Håpet er at han skal skjønne tegninga etterhvert og koble senga/smokk/uro med sovetid, ikke pupp = sovetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 1. november 2012 #2572 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg lager fruktmosen selv. Er ikke noe mer hokus pokus enn å dampe/koke og mose. Og så lager jeg jo mange porsjoner per gang og putter det i fryseren. Blir nok en liten oppmerksomhet på pappa'n (og så er det jo en god unnskyldning for å lage kake ) på farsdagen her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. november 2012 #2573 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg lager sviskene og aprikosen selv, og så har han fått noen sånne fruktbeger fra butikkhylla. Jeg synes de smaker godt Og så lager jeg banan selv Når kan småttisene få "skikkelig" middag? altså ikke bare moste grønsaker, men omtrent det jeg lager til oss? Vi har feiret både far- og morsdag siden M ble født. Eller mest farsdag da, pappaen er ikke så veldig flink på sånt akkurat...Synes å huske at jeg gråt meg til en blomsterbukett litt tidligere i år Og som hos Haley, så er det her også en god grunn til å lage litt godsaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. november 2012 Forfatter #2574 Del Skrevet 1. november 2012 Haley, så ikke sp.m. ditt i går! På rygg fra de holder hodet greit, ja - men jeg kjenner mange som bærer de ørsmå på ryggen også, da gjerne i vevd sjal så hodet får god støtte. Men ingenting i veien for å prøve seg nå, ihvertfall! Vi er på vei inn i str 80, vi, ihvertfall fra enkelte merker. Joha i 70 er straks for snaut. Hun var 69,5 cm for en måned siden, og i tillegg bruker vi tøybleier som bygger litt ekstra på lengden når det gjelder bodyer og sånt. Snorkfrøken vil stadig ikke ha puré/grøt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 1. november 2012 #2575 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Dere som lurer på mat, sjekk denne bloggen! Masse fine tips. http://barebarnemat.blogspot.no/ Jeg damper og kjører det meste i stavmikseren. Lager endel og fryser ned. I det siste har han smakt på laks, kylling og kalkun i tillegg til grønnsakene han er vant til. Bruker dere kjøpt sviske- og aprikosmos eller lager dere? Fersk eller tørket aprikos, forresten? Så mye å tenke på .. Lager mos av svisker og aprikos. Tørket aprikos fra helsekost, uten konserveringsmiddel. Endret 1. november 2012 av Stinelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 1. november 2012 #2576 Del Skrevet 1. november 2012 Om alder og introdusering av forskjellig mat: http://barebarnemat.blogspot.no/2011/05/nar-introduseres-hva-om-alder-og.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 2. november 2012 #2577 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Om alder og introdusering av forskjellig mat: http://barebarnemat....m-alder-og.html Takk! Har igrunn lagt siden til som favoritter, men hadde helt glemt av den Da blir det litt mer spennende middagsmat på T også T bruker forresten str 68, tok frem 74'erne i dag, tror det går fint også. Han var 8,2 og 68(?) lang på 5mnders kontrollen Edit: Og ikke minst så begynte han og åle seg fremover i går! Endret 2. november 2012 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. november 2012 #2578 Del Skrevet 2. november 2012 Her var vi 65,5 cm og 8,1 kg på 4 mnd kontroll, og det er to mnd til jul Joha str 70 er akkurat passe, begynner vel å bli knapt om et par ukers tid. Han er lang i ryggen, bred over rygg og skuldre, og tjukk over mage og lår. Så han fyller ut klærne sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. november 2012 #2579 Del Skrevet 2. november 2012 Bare gjør du som med annen frukt eller grønnsaker? Koker/damper og moser? __________________ Så har jeg lest i Farsdags-tråden her på KG og da må jeg spørre dere her om dere har tenkt å markere dagen litt? Gi pappaene en liten oppmerksomhet? Det kommer jeg til å gjøre hvertfall.... Når er farsdag? Kommende søndag, eller neste? Svisker koker jeg i en kjele med vann, kanskje 5-10 svisker og 3 dl vann. Så blir sviskene oppløst og vannet brunt. Siler av, og fryser i isterningdposer. Kan også mose med stavmikser før frysing. Veldig enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. november 2012 #2580 Del Skrevet 2. november 2012 ViljaH: Søndag 11. november er det farsdag Nå synes jeg at jeg har plukket hår til den store gullmedaljen i snart to månder. Når gir hårtapet seg? Blir ikke noe igjen på hodet hvis det skal holde på sånn i lang tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå