Haley Skrevet 12. juli 2012 #1901 Del Skrevet 12. juli 2012 Lillegutt sliter litt med kolikk stakkar, men ikke verre enn at vi holder ut. Gleder meg til det går over. Frøkna vår sliter også med kolikk (mest sannsynlig), og vi har hatt noen tøffe dager/kvelder/netter, men opplever litt bedring etter at vi prøvde fotsoneterapi forrige helg. Hun er fremdeles plaget med luft i magen og det blir mye byssing og trøsting, men vi skal på en behandling til i morgen og håper på enda mer effekt Og ellers begynner hun å vokse ut av str. 50 i enkelte plagg. Store lille jenta vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. juli 2012 #1902 Del Skrevet 13. juli 2012 Str 50 er trangt her også, tenkte jeg skulle pakke det bort denne helgen. 3 uker gammel og han har vokst veldig, blitt en tjukkas rett og slett Det var koselig så lenge det varte. Nå har jeg ikke brukt skjold på par-tre dager, og overlater jobben med å koble seg på til han stort sett. Roser mye når han gjør rett, og han lærer fort - fascinerende hva de kan når de ser så hjelpesløse ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. juli 2012 #1903 Del Skrevet 15. juli 2012 Dere fikk hvertfall brukt 50-klærne deres! Her ble det å hoppe rett inn i 56..Store guttebassen fikk desverre ikke bruk for alle de søte klærne jeg hadde kjøpt i str 50.. Men kanskje nestemann får bruk for dem? Så bra at baby er flink til å ta puppen, ViljaH... Håper fotsoneterapien hjalp godt, Haley! Hvordan foregår det egentlig? Koster det noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. juli 2012 #1904 Del Skrevet 16. juli 2012 Her passet overdeler og bodyer i 50, men bukser og hele pysjer var bare å glemme. Jeg sliter med å få skikkelig dreis på ammingen, dvs å få opp produksjonen såpass at småen ikke må få tillegg. Går sikkert bedre når vi får litt rutiner på ting og det ikke er så mye som stresser meg. Er igang med et. par dagers intens annenhver time amming/pumping, så satser på. at puppene tar hintet snart. Småen er forøvrig helt nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. juli 2012 #1905 Del Skrevet 16. juli 2012 Håper fotsoneterapien hjalp godt, Haley! Hvordan foregår det egentlig? Koster det noe? Ja, det koster penger, men vi har bare betalt 100kr per gang fordi fotsoneteraputen kjenner svigermor. Men kan tenke meg det ligger på rundt 3-400kr til vanlig. Vi ser en bedring, helt klart. Men det kommer gradvis og den naturlige modningen av mage-/tarmsystemet spiller jo også en rolle. Er ihvertfall godt å se at det går i riktig retning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 16. juli 2012 #1906 Del Skrevet 16. juli 2012 Ammingen går seg nok til Schadenfreude. Det kan bare være litt kronglete i starten. Min måtte også ha tillegg i starten :-) Her startet plutten rett på med str 62, og bruker str 68 nå. Han ser ut som om han er to måneder eldre enn de andre på barselgruppa. Store gode tøysefanten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. juli 2012 #1907 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Lillemann er 12 uker nå og bruker 56. Jeg synes han er blitt kjempestor! Schadenfreude: Hyppig pumping og amming gjør susen, men pass på å ikke overdriv! Er slitsomt når det plutselig er altfor mye melk! Edit: ... Men nå fikk han faktisk på seg en ullbody fra reflex i strl 68, og den passet fint! Endret 16. juli 2012 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. juli 2012 #1908 Del Skrevet 16. juli 2012 Schaden: gå på helsestasjonen og vei 1 gang i uka. Når du får tilbakemelding på at han legger på seg fint, til tross for pupper som virker litt slunkne, så hjelper det veldig på å finne roen. Kanskje du måltidsveier allerede og derfor vet du har litt lite melk? Forrige gang hadde jeg ilke mer enn jeg trengte, og husker jeg satt og ammet i strekk faktisk hele kvelden; mindre og tynnere melk da. Nå er det noe helt annet, ammer 10 min så koma igjen Og ja, for mye melk er heller ikke noe å trakte etter. Jeg har lagt meg på minnet nå at når baby er tre uker så går ammingen bra. Før det er det litt styr altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. juli 2012 #1909 Del Skrevet 17. juli 2012 Akkurat nå føles det veldig styr... Går og venter iherdig på at dagene skal komme mer i rutine og at jeg ikke skal være så bekymret for om småen får det han trenger, at jeg skjønner signalene hans osv. Syns igrunn det hele er ganske skummelt... Jeg har fått god hjelp på sykehuset altså, og kommer til å bruke helsestasjonen hyppig den første tiden, men det er kanskje litt mye å vente at jeg skal være trygg og rutinert mamma etter bare en uke. Men ja.. regner med at det går bedre etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #1910 Del Skrevet 17. juli 2012 til deg, Schadenfreude. Det tar seg opp etterhvert... De første ukene er veldig intense. Jeg tror Turnerose var 3-4 måneder før jeg følte at jeg begynte å få skikkelig struktur på dagene. Men ammingen kom på plass en god stund før det, altså. Her er vi godt inne på 60 (ull)/62 (bomull), og bruker vel faktisk litt bomull i 68 alt. Hun er lang, og tøybleiene bygger jo litt ekstra, også. Tror hun må nærme seg 65 cm, uten at vi har målt på en stund. Men det er jeg jo vant med, Turnerose er godt over snittet på lengde, hun også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 19. juli 2012 #1911 Del Skrevet 19. juli 2012 3 mnd kontroll med lillemann i dag. 58 cm lang og veier 5300. Uff, det var virkelig ikke gøy å se at han fikk vaksiner. Mannen måtte holde han, jeg turte ikke. Begynte å grine faktisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 19. juli 2012 #1912 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Skal si de blir store, barna våre! Minien (oppgradert fra Mikroen) vokser til her også, nå har hun bikket fire kilo med god margin. Men jeg holder på å gå på veggen siden vi ikke helt har fått dreisen på det å være hjemmefra i timesvis i slengen. Jeg er ingen storshopper egentlig, men nå savner jeg å gå og kikke i butikker (kanskje mer for det "terapeutiske" siden jeg sjelden faktisk kjøper noe). Har dere tips om gode nettbutikker, folkens? Edit: Gjerne nettbutikker i ulike bransjer, trenger bare å glane rundt og utvide horisonten litt. Bruker bare strawberrynet.com fra før. Endret 19. juli 2012 av Glenfarclas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 20. juli 2012 #1913 Del Skrevet 20. juli 2012 Til deg selv eller baby? Jeg har kjøpt noen leker til lillemann fra http://www.lamazetoys.co.uk/ og klær fra den danske nettsida www.kids-world.dk (sjekk denne: http://www.kids-world.dk/product_info.php?cPath=611_616&products_id=16780 ). Ellers har jeg gjort masse bomkjøp på klær til meg selv på ebay, så i det siste har jeg heller handlet på nelly.com sånn at jeg enkelt kan returnere. Ellers ville jeg kjøpt en brystpumpe om du ikke allerede har. Da kan pappan gi flaske mens du er ute på alenetur. Jeg har bare vært på en shoppingtur alene med lillemann, på slitsomme Oslo City av alle steder.. Og det frister ikke til gjentakelse med det første. Trange butikker, trange prøverom, varmt, støy, og så går tiden veldig fort. Ikke lenge mellom hver amming i starten, så rakk liksom ikke å gjøre noe som helst. Ta med deg mannen eller ei venninne i såfall, og hold deg til en handlegate fremfor kjøpesenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 20. juli 2012 #1914 Del Skrevet 20. juli 2012 Både til meg og baby egentlig, savner sånn følelsen av å gå å kikke på alle mulighetene "der ute", hehe. Takk for tips! Ser for meg at Oslo City og lignende kan være litt vel utfordrende for første turen ja, så rådet om handlegate og "støttekontakt" tar jeg med meg! Bør vel kartlegge stellemulighetene også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. juli 2012 #1915 Del Skrevet 20. juli 2012 Enn så lenge virker det ganske fjernt å skulle legge ut på handletur Men jeg fikk testa bæresjalet her om dagen! Det funka faktisk veldig bra, i hvertfall til en enkel butikktur. Nå begynner melka å ta seg litt opp her. Produserer vel rundt to tredjedeler av det småen trenger, så kanskje jeg klarer meg uten tillegg om noen dager? Men syns han er litt rar.. han har to runder, morgen og kveld, hvor han virker helt umettelig. Da tar det fort to timer å få ham fornøyd, hvor det blir både to og tre omganger pupp pluss tillegg. Resten av tiden er matinga unnagjort på under timen. Har en avtale med helsestasjon snart, tenkte jeg skulle forhøre meg litt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 20. juli 2012 #1916 Del Skrevet 20. juli 2012 Schadenfreude: det er vanlig at de har uroperioder på kvelden hvor de stadig vekk skal spise. De spiser og spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. juli 2012 #1917 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg vurderer å kjøpe noe bæregreier. Altså bæresjal/bæresele som er enkelt i bruk, både for meg og mannen. Har lest mye bra om Manduca bæresele, så tenkte å skaffe den. Noen som har erfaringer med denne? Eneste er jo at det er usikkert om vesla vil passe i den nå, og jeg vil ikke vente mange måneder med å begynne med bæringen heller. Samtidig synes jeg bæresjal virker vanskelig/styrete/varmt, så er ikke så veldig klar for å prøve det i stedet for bæresele.. Tror dere har diskutert det her i tråden før, men er så vanskelig å bla seg rundt med mobil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 21. juli 2012 #1918 Del Skrevet 21. juli 2012 Selma: Jeg er blitt veldig glad i becoen min. Den er super! Men jeg har brukt sjalet mest til nå, for jeg synes becoen har hatt for lite støtte til hodet (mulig jeg gjør noe feil..) Jeg har ikke nok melk. Klarte det ikke med M heller, så var forberedt. Men det er litt surt likevel. Virker ikke som om puppene vil øke noe mer. Noen dager går det helt fint, andre dager er det bare kvelden som er problemet og noen få dager må vi til med flere mme-måltider. Nattammingen er for tiden pyton, håper det er et forsøk på økedøgn og ikke pga for lite melk, men siste nettene har vi vært våken oftere enn annenhver time, i natt har jeg ikke telling eller styring på når vi var våkne = sånn i dag! Morgenen og formiddag er fine da. T er blid og fornøyd og vi koser oss med frokost og lek. Han er veldig med på alt som skjer og ligger gjerne på leketepper og ser på storesøster som leker seg I går snurret han faktisk fra mage til rygg, ikke at jeg tror det var med vilje, men han krummer seg så han tipper over, såg meget forskrekket ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #1919 Del Skrevet 21. juli 2012 Selma: Manduca er ikke anbefalt til de minste, den er litt bred i panelet og gir ikke nok støtte før de er litt større. Men fra 4-6 mnd er den super. Hvis du skal ha en formsydd sele du skal bruke nå, vil jeg anbefale Beco, Angelpack eller Ergo med spedbarnsinnlegg; evt en meitai med klips, som sys av bl.a. Beredilla og Go'klompen. Høres slitsomt ut med lite melk, Schadenfreude og Unknown. Jeg har vel snarere det motsatte problemet, men det har gått seg litt til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 21. juli 2012 #1920 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg har vært veldig fornøyd med mitt elastiske sjal! Plutten har kost seg veldig i det, men nå begynner han å bli litt for tung (er nok nærmere 7 kg nå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå