Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Du kan også studere den sprukne brystknoppen litt når den kommer ut av munnen, om den er likt sugd ut over hele, eller om deler har fått mer trykk enn andre. Hvis det er ujevnt så er det slikt som skaper sprekker og sårhet. Prøv da å eksperimentere med hvordan den ligger i munnen for å få det jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glenfarclas

Du kan også studere den sprukne brystknoppen litt når den kommer ut av munnen, om den er likt sugd ut over hele, eller om deler har fått mer trykk enn andre. Hvis det er ujevnt så er det slikt som skaper sprekker og sårhet. Prøv da å eksperimentere med hvordan den ligger i munnen for å få det jevnt.

Takk for innsikten, der tror jeg kanskje at problemet kan ligge. Men hvorfor det bare er litt skjevt på venstre side skjønner jeg ikke. :lete: Jeg ammer stort sett i stabilt sideleie på begge sider pga. noen ømme sting, men skal prøve å variere stilling oftere nå som det etterhvert kommer seg mer der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke lenge så er puppene herdet/ koppen mykgjort og baby slurper seg på selv. En fin trøst synes jeg. Jeg har nok skiftet hud på begge knoppene som del av herdingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, den skal jeg prøve. Beskrivelsen passet veldig godt, med at vevet bsk brystknoppen blir fortykket av ødem så barnet ikke får til godt tak, bortsett fra at jeg ikke har oroblem med utdrivning eller håndmelking. Kommer melk fort da. Idag og igår eksperimenterer jeg med å bruke skjold når det er ødem, par-tre minutter. Så tar jeg han av, og legger til uten skjold. Det går bra, han fjerner det tjukke da. Og jeg slipper avvenne skjold senere. Skal rapportere om det grepet også virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har prøvd det et par ganger når det har virket hardt, og det har funket. :jepp:

Edit: Herregud som tiden flyr! Lillemann er 11 uker alt! :daane:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd det et par ganger når det har virket hardt, og det har funket. :jepp:

Edit: Herregud som tiden flyr! Lillemann er 11 uker alt! :daane:

Håper det ordner seg for dere som sliter litt med ammingen! Er jo ofte litt sånn i begynnelsen...Men her kommer jo gode tips og råd på løpende bånd :)

Signerer deg, Alabama!

Skummelt hvor fort tiden går!! Jeg gleder meg allerede til vi skal planlegge nestemann jeg! :fnise: Denne babytiden er fantastisk og virkelig noe man må ta vare på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini kom i dag etter litt starthjelp. Han er helt nydelig og selv om ventetiden ble lang så var det absolutt verdt det! :rodmer:

Kommer til å ta litt kg-pause nå , men snikleser nok litt innimellom slagene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Gratulerer med mini. :smilyblomst: Noen små som trenger å mases litt på, men håper alt gikk bra! :klemmer: Si ifra når du er klar for treff i byen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, Schadenfreude! :strix: Gratulerer så mye! :gratulerer:

Ellers signerer jeg Alabama; si fra når du er klar for treff - og Dorey også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Gratulerer med baby Schadenfreude!

Var på helsestasjonen og veide selv for et par dager siden. Gjør det for min egen del, men så og kjente han var tjukkere så ikke helt nødvendig. Han hadde gått opp 660gram på to uker! Ikke rart han begynner å få valker på underarmene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Schadenfreude!! :smilyblomst:

Vi er på setra, så det blir lite forumtid. Er bare hjemmom og tar en ammepause foran pc'en nå. Etter nesten to måneder med smertefull amming går det nå fint! Tok en soppkur uten resultat, så Bacimycinkur på to uker. Den gjorde susen, så nå er alt fryd og gammen!

Lillegutt sliter litt med kolikk stakkar, men ikke verre enn at vi holder ut. Gleder meg til det går over. Veldig moro med baby, de forandrer seg jo fra dag til dag! Vi er godt i gang med å glede oss til det blir småsøsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...