Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Jeg nekter faktisk å ha så hastverk med å komme meg på sykehuset at jeg ikke rekker å pakke tannbørsten.

Hvis det likevel skulle skje, så bor vi nærme nok til at mannen kan stikke hjem og hente :)

Jeg liker innstillingen din :fnise:

Jeg satser på at det går fint å ha en liten huskeliste med ting som er i daglig bruk. Og jeg nekter plent å tro på at jeg kommer til å være helt hysterisk når fødselen starter. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det gått helt fint å pakke litt småtteri etter at riene var i gang begge ganger. :) Men jeg har hatt pakkelista klar, og det har jeg vært glad for, for fokuset mitt har vel vært litt andre steder... ;)

Vi bruker minimalt med "ytterklær" på Snorkfrøken. Brukte hentesettet (tynn ull/silke) litt før varmebølgen kom, da, men har ikke brukte det nå de siste dagene som det har vært kjøligere igjen. Men med unntak av disse vanvittig varme sommerdagene vi hadde bruker vi tynn ull eller ull/silke på henne både dag og natt - altså innerst mot huden. Turnerose har sluttet med ull for lengst for sesongen, men det er litt annerledes med små knøtt som ikke regulerer varmen så godt selv, synes jeg. Sånn unntatt når det er varmebølge, altså. Er nok litt ullfantaster. ;) Nå bærer vi jo desidert mest, og da har hun på seg denne ulla, lue/solhatt avhengig av vær + evt bæreomslag over bæretøyet, mens i vogna har vi lammeskinn og strikketeppe, og et tykkere ullteppe i kurven under vogna for sikkerhets skyld. Men det har vi ikke hatt bruk for. Har det samme i slyngevugga og i senga, altså lammeskinn og strikketeppe. I senga har vi dyne også, som vi drar over henne hvis det er kjølig. Men hun vil ikke ha noe over overkroppen og armene. På det varmeste trengte hun ikke teppe over seg, heller, men nå trengs det, med 11 grader i skyggen som vi har i dag. Ikke spesielt varmt.

Men jeg tenker at man uansett må se an ungen. De er jo akkurat like forskjellige som oss voksne! Turnerose er akkurat som meg, varmblodig og vár for å bli for varm, hun reagerer med varmeutslett om hun bruker ull sommerstid. Spent på om Snorkfrøken er av samme ulla (hehe), eller om hun er som mannen, som er litt mer frossen av seg og gjerne kan bruke ull sommerstid, også.

Jeg har litt planer neste uke, så må i tilfelle tilpasse det litt mtp treff... Men jeg er ledig tirsdag og fredag, ihvertfall. Skal på en undersøkelse av Snorkfrøken på Ullevål er midt på dagen på torsdag ifbm med en studie hun skal være med på, så litt knotete mtp treff - det aner meg at det kan ta litt tid, skal tas blodprøve og konsultasjon med lege og sånt. Og på bursdagen min må jeg nok være hjemme, kjenner jeg Turnerose rett. ;) I tillegg er det sommerfest i bhg kl 15.30 på onsdag. (Så mye for en rolig permisjonstid... :roll:)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som er i daglig bruk ser jeg ingen vits i å pakke før vannet går/riene begynner. Hodet er festet, så da kan jeg også pakke de tingene selv. Hadde jeg måtte legge meg ned og kommandere Mannen rundt, så hadde nok pakkingen kanskje foregått på en litt annen (litt mer panisk) måte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag eller fredag passer fint for meg også.

Samme her, med en liten knapp på tirsdag. Men, begge dager funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Samme her, med en liten knapp på tirsdag. Men, begge dager funker fint.

Tror kanskje det ikke passer på fredag likevel. Skal høre med søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødedamene planlegger, og gudene ler... ;)

Jeg pakket ferdig sist, takk og lov. Det som ikke var ferdig pakket, ble igjen hjemme, bl.a. speilreflekskameraet.. Det var å hive seg rundt og dra med en gang, i løpet av 15 min kjøretur til sykehuset ble riene enda sterkere og veldig ubehagelig å sitte i bil. Jeg har dog en liste denne gang over hva som mangler i baggen, enn så lenge.

Utedressen er ikke vinterdress! Men veldig søt sommerdress, litt teddystoff utapå og bomullsfor inni. Tror nok ungen overlever fint i bilstol med teppe på også ja.

Var igår på barnas hus og kjøpte meg helt unødvendig men gulle søt sengehimmel og stang, til over 800 kr. Mannen var ikke videre imponert men noe tull må en gravid kvinne få kose seg med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Tirsdag høres kjempefint ut! :)

Vi var på helsestasjonen i går og fikk veid Å, han hadde nådd igjen fødselsvekten sin alt. Dvs 400 g. på en uke, så han får iallefall nok mat :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi si tirsdag da? Husker ikke hvilket sted vi ble enige om sist, men ville dette fremdeles funket?

ViljaH: Litt unødvendigheter må man jo få ta seg råd til i blant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Kjøkken og bar? Kl 12?

Edit: er det forresten barnevennlig der? Kanskje det er fint nok til at vi kan sitte ute..

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag kl 12 er fint for meg. :) Har vært på en del barseltreff på Kjøkken&Bar og synes det funker fint (ihvertfall om vi får kapret en sofagruppe), men man kan ikke ta med vogn inn. Jeg bærer stort sett på byekspedisjoner, så jeg omgår som regel den problemstillingen - liker ikke å sette fra meg vogna uten å se den etter at vi ble frastjålet understellet på den første vi hadde. :roll: Men om vi skal sitte ute tar jeg nok med vogn. Har K&B satt opp uteserveringen sin for året, mon tro?

Ellers er den ene kaféen på senteret "vårt" et yndet sted for barseltreff og funker fint både med vogn og uten, men det ligger jo ikke akkurat i sentrum. :ler: (Dog praktisk talt T-banestasjonen.)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig UKOMFORTABEL!! Jeg finner ingen behagelige stillinger når jeg ligger, og jeg er veldig "full" i magen når jeg sitter. Magen står rett ut under ribbeina, ligger høyt igjen nå, og støtt og stadig er det noen kroppsdeler som presser ut på toppen der, rompa eller noe sånt.. Jeg får sånn press på magesekken at jeg blir kvalm av å sitte og ligge.. *synk* *synk* *synk*...

Siste dag på jobb imorgen, har blitt for mye jobb denne uka, jeg er sliten og lei :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt kjipt vær på tirsdag, så den uteserveringen er det kanskje ikke så farlig med :sjenert: Men klokka tolv på tirsdag, Kjøkken&Bar høres bra ut! (edit: mulig jeg dukker opp litt senere, avhengig av hvor lang tid jeg bruker på å humpe meg bort dit :lur: )

ViljaH: siste dag på jobb snart her og. Merker at jeg gleder meg, skal bli fint å kunne roe helt ned den siste tiden. Jeg prøver å snike meg til en lur hver dag, men syns tiden strekker til så veldig lite når man må hvile mellom hvert slag ;)

Her har faktisk de slitsomme kynnerne roet seg ned litt den siste uka, såpass at jeg her om dagen ruslet halvannen time på kjøpesenteret feks. Utenkelig bare for en uke tilbake :fnise: Ikke at det egentlig er så farlig å ikke orke shoppingen (sparer penger sånn!), men det er fint å slippe å si til mannen - etter to butikker - at nei, nå må vi hjem.

Han er heldigvis så forståelsesfull at jeg nesten lurer på hvem som har hjernevaska'n. :fnise: Snille, snille mannen.

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Vannet gikk her for 34 timer siden, og jeg venter fortsatt på rier.

Igangsetting i morra om de ikke kommer av seg selv innen den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Lykke til, Mahareth! :klemmer:

Hjelp, får jeg ikke ha med vogn inn? Uff, hadde gruet meg til den dagen kom! :fnise: Han har ikke sånn veldig soverutine enda. Ihvertfall ikke utendørs i vogn. Hva gjør du med babyen når du bærer og kommer inn da, Joyce? Blir hun liggende på deg? :klo: Kanskje jeg skal bære jeg også? Han er ikke så veldig vant til det enda heller..

Uteserveringen er åpen på Kjøkken og Bar, men kanskje vi skal stikke til Joyce sitt kjøpesenter istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Lykke til, Maharet!

Jeg har akkurat sendt min søster avgårde til føden også. Visst noen vil ha oppskrift på fødepizza, så har jeg altså funnet den :fnise: Ho rakk ikke ta siste biten engang før vannet gikk :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unknown: fødepizza høres ut som noe man ikke har lyst til å spise... men lykke til til søsteren din!

Og til deg, Mahareth :) Heiagjengen står klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Heia Mahareth! :duskedame:

Ang tirsdag er det jo litt dumt å ikke kunne ta med vogna inn. Skeptisk til å sette den fra meg ute, og vi har ikke begynt med bæringen enda. Men har jo lås, så den kan kanskje låses fast i noe, har ikke lyst til at vogna skal bli stjålet. Tar man evt med bagen inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Mahareth! Lykke til, håper du får en fin fødsel! :jepp:

Jeg vil vel nesten si at de fleste kaféene og restaurantene i sentrum (ihvertfall av de jeg har vært på) ikke vil ha vogner inn, og jeg kan jo forstå det... Det blir litt vanskelig hvis tre barselgrupper skal ha med vognene inn samtidig. :fnise: Men det er også kjipt å sette fra seg vogna ute. Litt varierende hvordan det er med å ta med bagen inn, husker ikke hvordan det var på K&B.

Har henne i bæretøyet inne hvis hun sover, ellers blir det jo å ha henne på fanget, ja. Men det har jeg jo stort sett uansett. :ler: Om vi sitter i sofa eller sånt er det jo greit å legge henne der.

På senteret her er det null problem å ha med vogna inn, mange har den stående ved bordet, eller setter den under trappa om man sitter oppe. Føler også at det er mye mindre risiko ved å sette fra seg vogna her, det er så mange barnefamilier at det ville vært litt spesielt om noen begynte å knabbe vogner. Har også sett folk humpe vogner opp og ned trappa. :ler: Sikkert litt av grunnen til at jeg synes det er så greit å ha med barn dit. :) Og de ansatte har stort sett tilbudt seg å komme med maten til meg hvis jeg har hatt baby/barn på armen. :tommelsmil:

Men jeg kommer gjerne til sentrum også, altså, ikke sånn ment! Spiller ingen rolle hvor vi havner for min del, så lenge det er nogenlunde babyvennlig og jeg ikke føler meg uglesett når (ikke hvis :tunge1:) jeg slenger ut puppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...