*Joyce* Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #1481 Del Skrevet 4. mai 2012 Å, er Ekebergmarkedet i morgen! Får se hva jeg orker... Det er fantastisk! Har vært på det siden barndomen, pappa hadde veteranbil inntil for et par år siden. Anbefales, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 4. mai 2012 #1482 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg blei strippa idag. Rakk aldri noe sånt no sist siden frøkna kom to dager før termin sist. Var to cm åpning, men ikke helt utflata tapp, men veldig myk, ca 1 cm. Så får bare se når ting skjer. Har blodslima i hele dag, men det er normalt etter hva jeg har hørt.. Så nå får jeg bare fortsette å smøre meg med tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 4. mai 2012 #1483 Del Skrevet 4. mai 2012 Det høres jo ut som om det ikke er lenge igjen da! Krysser fingrene for at det skjer snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 4. mai 2012 #1484 Del Skrevet 4. mai 2012 Krysser fingrene for oss begge jeg Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 4. mai 2012 #1485 Del Skrevet 4. mai 2012 Gratulerer så mye til dere som har født Jeg har fortsatt 4 uker til termin, men jeg har begynt å få vonde kynnere, spesielt når jeg kjører bil. Klarer ikke å kjøre i mer enn 10 min, og så starter det. Gir seg ikke før jeg har gjort noe annet i minst 10 min heller. Lurer også på om slimproppen har begynt å gå her, plutselig kom det mer enn vanlig utflod. Ikke så mye som ViljaH skriver, men litt ihvertfall... Blir spennende å se når det skjer noe mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 4. mai 2012 #1486 Del Skrevet 4. mai 2012 Krysser fingrene for både Dorey og Evil eve! Nå skjer det nok snart noe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 4. mai 2012 #1487 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg har gitt opp å kjøre bil jeg, er så vondt! sitter på enda, men blir jammen meg kynnere da også. Så utrolig mye mer vondter jeg har denne gangen enn sist graviditet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 4. mai 2012 #1488 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg våkna av vonde menssmerter i natt igjen. Har hatt det noen netter nå, men ikke så vonde. Ble en telefon til St.Olavs og en tur på det lokale sykehuset for CTG og GU i dag, men så roet det seg. Ungen ligger fortsatt i tverr/skråleie, så jeg ble beordret til å ligge på sofaen og håpe at han holder seg i ro i helga. Så skal han vel ut på et vis først i neste uke da. Merkelig at vi har siste helg uten barn i huset, helt sprøtt å tenke på at "tida som fri" er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 4. mai 2012 #1489 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg våkna av vonde menssmerter i natt igjen. Har hatt det noen netter nå, men ikke så vonde. Ble en telefon til St.Olavs og en tur på det lokale sykehuset for CTG og GU i dag, men så roet det seg. Ungen ligger fortsatt i tverr/skråleie, så jeg ble beordret til å ligge på sofaen og håpe at han holder seg i ro i helga. Så skal han vel ut på et vis først i neste uke da. Merkelig at vi har siste helg uten barn i huset, helt sprøtt å tenke på at "tida som fri" er over. Hmm..jeg har også hatt vonde menssmerter de siste to dagene. Ble litt nervøs av det..Men tenker det bare er modning...? Det har roet seg litt nå, men kjenner det murrer og murrer... Ja, tenk...snart er det ikke bare deg og dere lenger, men baby som tar opp mesteparten av tiden og oppmerksomheten deres. Men det blir helt sikkert fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 5. mai 2012 #1490 Del Skrevet 5. mai 2012 Da har jeg satt på første maskin med babytøy som vaskes 2x! Nå begynner det å nærme seg føler jeg. I helga skal jeg vaske opp alt babytøyet, bestemme meg for hva som blir med på sykehuset av det, og kanskje begynne å legge noen ting til meg selv i sykehusbag også Og så skal jeg gå igjennom bortpakket babyting så jeg vet hvor jeg har dyner og sengetøy og slikt. Den lange listen med ting jeg måtte kjøpe sist, har flyttet seg over til en lang liste over ting som skal vaskes :gjeiper: Og kanskje bestille de siste tingene jeg har igjen å skaffe. Gleder meg til å få et lite nurk altså! Begynner å mentalt distansere meg fra jobb, og fokusere mer på reirbygging kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 5. mai 2012 #1491 Del Skrevet 5. mai 2012 Det har gått et par maskiner med minitøy her og de siste dagene. Går jo mye i maskina på en gang, og tilsvarende mye å brette etterpå Men herlighet så smått! Helt absurd at det skal komme noen som passer inn i det! Krysser fingrene for dere fødeklare denne helgen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 5. mai 2012 #1492 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg kommer nok til å ta med litt mer babytøy enn mange andre, selv om jeg kanskje skal være ganske kort tid på sykehuset. Sist pakket jeg for 3 dager, og ble i 6. Nå pakker jeg vel for 4-5, selv om jeg fort kan bli bare 2 :gjeiper: Det er mest for babytøy da, for meg selv blir det ikke så mye. Litt underbukser, en joggedress, 1-2 ammetopper, en amme-BH, og innlegg. Og Purelan. Toalettsaker, og noe slags innesko (gulvet var veldig møkkete, så ikke noe særlig å tasse barbeint eller i sokkelesten). Et håndkle og en føner. Kommer ivertfall ikke til å gidde å pakke med musikk til fødsel, sportsdrikke, druesukker, salte kjeks osv som jeg hadde med sist. Ingenting ble brukt, og denne fødselen blir sannsynligvis enda raskere. Jeg holder en knapp på 2 timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 5. mai 2012 #1493 Del Skrevet 5. mai 2012 Hmm..jeg har også hatt vonde menssmerter de siste to dagene. Ble litt nervøs av det..Men tenker det bare er modning...? Det har roet seg litt nå, men kjenner det murrer og murrer... Her er vi litt i overkant på "alerten", siden vi ikke har noe tid å miste om fødselen skulle komme i gang. Derfor en tur for undersøkelse med det samme. Hadde lukket, myk mormunn, upåvirket livmorhals, og 2cm skjededel, står det i papirene. Fikk ikke spurt jordmora, men ble nysgjerrig etterpå. Hva betyr 2cm skjededel? Er mormunnen enden/åpningen på livmorhalsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 6. mai 2012 #1494 Del Skrevet 6. mai 2012 Ønsker deg masse lykke til i morgen Stinelin! Det kommer til å gå kjempebra og tenk at snart har du gutten din i armene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 6. mai 2012 #1495 Del Skrevet 6. mai 2012 Tusen takk! Nervene er i høyspenn, grugleder meg noe så vanvittig! Hadde jeg bare visst om jeg får KS så kunne jeg tatt det med ro, men nå føles det som om jeg skal opp til eksamen. *Gulp* Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 6. mai 2012 #1496 Del Skrevet 6. mai 2012 Lykke til! Bare vær bestemt, til syvende og sist må de vektlegge pasientens meninger også. De kan ikke kjøre på med behandling uten at du har samtykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. mai 2012 #1497 Del Skrevet 6. mai 2012 Masse lykke til, Stinelin! Stå på kravene deres! Uansett om det blir sånn eller slik så er det ikke lenge til du har mirakelet i armene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 6. mai 2012 #1498 Del Skrevet 6. mai 2012 Masse lykke til, Stinelin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #1499 Del Skrevet 6. mai 2012 Masse lykke til, Stinelin! Krysser fingrene for at legene hører på deg, og for at du får en fin opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 6. mai 2012 #1500 Del Skrevet 6. mai 2012 Tusen takk alle sammen! I fortvilte stunder har jeg bestemt meg for å forlate sykehuset om de prøver å tvinge gjennom igangsettelse. Så får jeg reise hjem til min mor som bor i nærheten av et annet sykehus, og skrike meg til KS der, evt. vente til fødselen starter. Skulle ikke være så vanskelig tror jeg, men jeg får gi St.Olavs en sjanse først.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå