Bovary Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Hei, vi skal gifte oss i utlandet i oktober og presten har gitt uttrykk for at vi kan lage egne ekteskapsløfter som vi selv sier til hverandre i kirken. Jeg kjenner jeg blir litt "blank" og vet ikke hvordan jeg kan formulere det med egne ord? Er dte noen som har forslag eller innspill? Det klassiske hvis man skal si ekteskapsløftene selv, er vel noe som dette: "Jeg tar deg, NN, til min ektefelle. Jeg vil elske og ære deg, og bli trofast hos deg i gode og onde dager inntil døden skiller oss." Andre forslag mottas med takk Hilsen spent og litt nervøs brud
Maria M Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Hei, vi skal gifte oss i utlandet i oktober og presten har gitt uttrykk for at vi kan lage egne ekteskapsløfter som vi selv sier til hverandre i kirken. Jeg kjenner jeg blir litt "blank" og vet ikke hvordan jeg kan formulere det med egne ord? Er dte noen som har forslag eller innspill? Det klassiske hvis man skal si ekteskapsløftene selv, er vel noe som dette: "Jeg tar deg, NN, til min ektefelle. Jeg vil elske og ære deg, og bli trofast hos deg i gode og onde dager inntil døden skiller oss." Andre forslag mottas med takk Hilsen spent og litt nervøs brud Hehe...sliter med det samme problemet her Jeg også tenkte på noe av det samme du har skrevet her.......men syntest det liksom blir det samme som alle de andre sier
Bovary Skrevet 25. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2011 Hehe...sliter med det samme problemet her Jeg også tenkte på noe av det samme du har skrevet her.......men syntest det liksom blir det samme som alle de andre sier Man har jo lyst til å si noe fint og personlig, men så blir jeg så stressa og pressa at det ikke kommer et eneste klokt og poetisk ord ut av hodet mitt...håpløst..kanskje like greit å kjøre den klassiske setningen med ekstra innlevelse? He he 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå