MissStiles Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Tittelen sier seg selv. Vurderer selv å søke. Noen som har lyst til å dele erfaringer. Både før og etter prosessen.
Carrot Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 har ikke deltatt men vi kjører slike program i firmaet jeg jobber, det er internasjonalt og vi lar våre trainees delta i forskjellige organisasjoner World Wide for å lære de forskjellige prosessene innenfor det området de skal gjennom. En unik mulighet til å knytte kontakter, få erfaringer og lære - anbefaler så absolutt dette om du vil vurdere en slik utdanning.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Det er jo veldig mange traineeprogrammer der ute, hvis du snakker om de store, kjente programmene, så kjenner jeg en del som har deltatt i dem. Det er tøft å komme inn, de krever som oftest mastergrad med gode resultater, og de aller fleste jeg kjenner har også hatt mye erfaring fra organisasjonsarbeid med relativt tunge verv. Bakgrunnsmessig spiller det liten rolle hva man har studert. Fordelen med et slikt opplegg er at man får et stort nettverk og som oftest roterer, slik at man får prøvd seg i mange forskjellige avdelinger. Ulempen er at man kan bli litt rotløs i konsernet (selv om det pleier å være et godt samhold innad i trainee-gruppen) fordi man ikke er noe sted lenge nok til virkelig å beherske arbeidet. Det krever også at man er i stand til å knytte nettverk og bruke kontaktene man har, ellers har man liten fordel av det etter at traineeperioden er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå