Wonders Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Siden vi har kjøpt IKEA dobbeldyne er vi dønn avhengie av dems design. Jeg har helt andre lyster på sengetøyet enn hva IKEA har, så jeg vurderer å sy delv. Blir dette svindyrt?? Her er en video som viser enkle løsninger på for eks puter... Noen som har fine videoer på dette?
Gjest Spinell Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Har ingen filmer på det, men med tanke på hvor mye større utvalget er av enkeltsengesett, kan det ofte lønne seg å kjøpe to vanlige sengesett på tilbud og sy dem sammen. Siden dobbeldynen er 2.20 lang, må du huske å kjøpe sengesett av den lange typen.
Wonders Skrevet 25. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2011 jahoo, så kult. Hakke tenkt på det en gang Takk... Det er lite av den lange typen mener jeg...får gå inn på nettbutikker først da, spare tid...
Fanteria Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 HM Home har i samme str som IKEA Har handla der da jeg syns de har finere sengetøy.
Wonders Skrevet 25. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2011 (endret) ja for å finne sengetøy til under 600 kr var ikke lett. Bra link Margareth Endret 25. august 2011 av Wonders
Hoppetaujenta Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 (endret) Vet ikke helt størrelsen som du har kjøpt, men det finnes ett og annet ferdigsydd og artig på LaRedoute også. Til og med på salg. http://www.laredoute.no Endret 25. august 2011 av Margareth
Sota Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Om der blir dyrt avhenger jo selvsagt av stoffet du velger. Sengetøy er heldigvis enkelt å sy. Lykke til!
Iljen Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Uten å være skråsikker, tror jeg jotex.no har i samme str som IKEA
Gjest Ruccola Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Hve er det som er så spesiellt med IKEA sine dobbeltdyner da?
Hoppetaujenta Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Fordi Ikea opererer med andre mål enn andre steder flest...antagelig for at folk også skal kjøpe alt sengetøyet hos dem, tilpasset dyna og puta de kjøper. De driver butikk, må vite.
Jade Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Har dere sjekket på Jysk? Lurer på om ikke både IKEA og Jysk opererer med svenske størrelser? Vet ellos også har noe ukurrante størrelser.
Gjest Spinell Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Hve er det som er så spesiellt med IKEA sine dobbeltdyner da? Ikeas dobbeldyner er 220x240 cm istedenfor 200x220 cm som er standard for de norske dynene.
Gjest Ruccola Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 (endret) Hva med å da finne et dynetrekk i 200x220, og så bare sprette opp toppen på det, og sy på litt mer stoff, og få en sånn tøff kontrastkant oppe? F.eks ville jeg syns det var tøft med et hvitt sengesett med en kontrastkant i limegrønt oppe, siden jeg har limegrønt på soverommet Søsteren min som liker retro, hadde nok digget en kant i skikkelig blomstrete "bestemorsstoff" EDIT: Kom på at dette da blir feil vei, siden de norske er 200 brede.... hm, da vet jeg ikke hva jeg ville gjort, men uansett tror jeg nok det er lettest å gå utifra et eksisterende trekk istedenfor å sy et helt nytt Endret 25. august 2011 av Ruccola
Gjest Consensio Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg har dobbeltdyne fra IKEA, men kjøper sengetøy i alle mulige butikker. Det hender de er bittelitt for store eller bittelitt for små, men ikke slik at det er merkbart. Endret 25. august 2011 av Consensio
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 Jeg har dynetrekk fra ikea som jeg har sydd inn da jeg har dyne som er for små til standarden. Hva med å dele dynetrekket i to deler og sy et annet behagelig og mykt stoff på midten som også vil fungere som dekorasjon?
Jade Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 (endret) En ide, men kanskje litt dumt hvis dynen er dyr og eksklusiv? Hva med å sy en solid søm på dynen i str. 200x220, og klippe av det utenfor (på dynen, altså)? Da kan man kjøpe trekk i nesten alle tekstil-interiør-butikker og spare masse penger? Rådet følges på eget ansvar! Jeg vil tro det er mindre pes å sy *en* dyne enn å sy flere dynetrekk. Endret 26. august 2011 av Jade
Concertina Skrevet 26. august 2011 #19 Skrevet 26. august 2011 Fordi Ikea opererer med andre mål enn andre steder flest...antagelig for at folk også skal kjøpe alt sengetøyet hos dem, tilpasset dyna og puta de kjøper. De driver butikk, må vite. Nei, det er fordi de opererer med europeiske/svenske størrelser. Det er flere som har 240*220, bla La Redoute, HM Home og Zara Home (fås bla. hos Ellos). Ang å sy selv så vil du i såfall få en søm midt på sengetøyet siden vanlig metervare kommer i rundt 150 cm bredde. Det finnes unntak, men de koster såpass mye at det absolutt ikke vil lønne seg.
Wonders Skrevet 13. september 2011 Forfatter #20 Skrevet 13. september 2011 nå har jeg lett etter dyner til å sprette opp, men de koster jo så mye. Rundt 300kr pr. dyne Salg er det ikke noen steder, eller så er det sinnsykt snåle design som ingen vil ha...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå