sotnos89 Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Hei. jeg har et problem, og det plager nattesøvnen ut av meg:( Jeg har nå begynt på Kerastase shampoo og balsam som var frisørens enbefaling etter bruk av renseshampoo i to uker pga bruk av billig shampooer hele livet noe som gjør at håret mitt deler seg i lengdene en stund etter det er nyvasket og fønet. derfor mener frisøren det kan væra feil balsam. det legger seg i sånne lange strimler hvis dere skjønner? det er ikke fett for håret lengre opp er flott. jeg bruker shampooen for skadet og farget hår. og balsamen for volum men den ser ikke ut til å hjelpe meg. Håret mitt mangler visst nok ikke fuktighet. men det jeg savner fylden i lengden. Noen råd og produkter? trenger jeg hårkur? har jeg feil balsam? alle råd tas i mot! Takk:)
okei Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Du må klippe håret ditt, spesielt det som er helt nede. Bare stusse de vekk. Alle har det, og du får det fortere hvis du bruker mye rettetang/føning. Ingenting kan lime sammen håra igjen, du kan klippe.
sotnos89 Skrevet 28. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2011 Du må klippe håret ditt, spesielt det som er helt nede. Bare stusse de vekk. Alle har det, og du får det fortere hvis du bruker mye rettetang/føning. Ingenting kan lime sammen håra igjen, du kan klippe.
sotnos89 Skrevet 28. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2011 okei, så jeg må klippe vekk nesten hele lengden min da? og slutte å føne det`? er det ingen annen mulighet?
sotnos89 Skrevet 28. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2011 hva mener du forresten med at ingen ting kan lime håra sammen igjen? frisøren mener nemlig klipping ikke har noe for seg, dessuten vil det si å ta nesten hele lengden min så jeg bare har hår til akk under øra og det vil jeg jo ikke
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Du må klippe håret ditt, spesielt det som er helt nede. Bare stusse de vekk. Alle har det, og du får det fortere hvis du bruker mye rettetang/føning. Ingenting kan lime sammen håra igjen, du kan klippe. Du tenker på splitte hårtupper, jeg har ikke inntrykk av at det er det trådstarter mener?
okei Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Du tenker på splitte hårtupper, jeg har ikke inntrykk av at det er det trådstarter mener? Ja, det var det jeg mente. Hva var det TS mente?;s
okei Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 hva mener du forresten med at ingen ting kan lime håra sammen igjen? frisøren mener nemlig klipping ikke har noe for seg, dessuten vil det si å ta nesten hele lengden min så jeg bare har hår til akk under øra og det vil jeg jo ikke Hvis du har splitte hårtupper så er det ingenting annet du kan gjøre enn å klippe. Produkter kan gjøre tuppene mykere slik at det ikke ser veldig flisete ut, men tuppene blir ikke som før altså. Du kan si til frisøren at hu/han skal bare klippe vekk skadet hår, ikke det som er frisk. Da blir det nok ikke så kort kanskje.
Gjest Spinell Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 Hvis det du mener er at håret ditt ikke henger som en "sammenhengende gardin", slik håret i shamporeklamene gjør, så er det rett og slett fordi vi lever i virkelighetens verden og ikke i en shamporeklame. Noe kan nok gjøres ved å ha et sunt hår uten slitte tupper, men se deg rundt, så vil du se at nesten alle med litt lengde på håret har hår som deler seg i flere partier. Jo tynnere, glattere og finere hår en har, jo mer synes det.
sotnos89 Skrevet 29. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2011 ja det var det jeg mente, jeg snakker ikke om tuppene, men om at det deler seg i lengden. det deler seg i partier som en klase spaghtti. men jeg har klipt nå så det kan vokse fram igjen sunt og tjukkere fyldigere:)
Sunniva81 Skrevet 2. september 2011 #12 Skrevet 2. september 2011 Akkurat som håret mitt det, og jeg har mange, men tynne hårstrå. Er nok lite å gjøre med, og jeg har bare godtatt at håret mitt er sånn Det plaget meg også etterhvert som jeg fikk lengde på håret, men har vent meg til det. Synes nå at det faktisk ikke er ille i det hele tatt. Håret "klaser" seg slik uansett om man stusser tuppene/klipper eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #13 Skrevet 3. september 2011 Prøv hårolje, klipp av de verste hårtuppene og gre håret kun når det er vått, dynk håret i hårolje etter hver gang du har vasket det,er som en leave-in kur omtrent bare at det funker helt fantastisk, eneste produktet i hele verden som kan fikse slitt hår så bra! http://moroccanoil.com/en/our-products.html 1
Annta Skrevet 3. september 2011 #14 Skrevet 3. september 2011 Prøv hårolje, klipp av de verste hårtuppene og gre håret kun når det er vått, dynk håret i hårolje etter hver gang du har vasket det,er som en leave-in kur omtrent bare at det funker helt fantastisk, eneste produktet i hele verden som kan fikse slitt hår så bra! http://moroccanoil.com/en/our-products.html Jeg har den som er litt nedpå siden der; Moroccanoil intense hydrating mask. Syns det var bortkasta penger.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #15 Skrevet 3. september 2011 Jeg har den som er litt nedpå siden der; Moroccanoil intense hydrating mask. Syns det var bortkasta penger. Jeg har kun prøvd oljen å den vet jeg fungerer, håret mitt er helt forandret, men jeg begynte med denne som er bedre http://www.agadirint.com/AgadirArganOil.html Men hårolje er helt magisk i forhold til masker og krem-greier, verdt å prøve hvertfall =)
loffen Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 ja det var det jeg mente, jeg snakker ikke om tuppene, men om at det deler seg i lengden. det deler seg i partier som en klase spaghtti. men jeg har klipt nå så det kan vokse fram igjen sunt og tjukkere fyldigere:) Er ikke det normalt da? Og det gjelder ikke bare tynt, glatt og fint hår! Jeg har krøller, og det klumper seg i alle fall sammen i en og en krøll, ikke ett og ett hår. Derfor ser det helt tynt og jævlig ut når frisører alltid skal 'klippe det opp', for da blir det bare pistrer igjen nederst. Nå sparer jeg til alt i en lengde!
Annta Skrevet 3. september 2011 #17 Skrevet 3. september 2011 Jeg har kun prøvd oljen å den vet jeg fungerer, håret mitt er helt forandret, men jeg begynte med denne som er bedre http://www.agadirint.com/AgadirArganOil.html Men hårolje er helt magisk i forhold til masker og krem-greier, verdt å prøve hvertfall =) Men hvor lenge går det før man uansett må klippe seg, og må ta flere cm enn det man hadde behøvd om man hadde klippet seg i første omgang? Nei, tror jeg tar en tur til frisøren og får klippet det litt. Så prøver jeg heller en god kur/hårolje mens det vokser seg til igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå