AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Fant en oppskrift på brød i mammas ukeblad, i et hefte som har 24 lavkarbo-oppskrifter. Og det var et supergodt brød! MEN, er usikker på karboinnholdet i det, for det inneholder speltmel, som jo er hvetemel. Og, såvidt jeg vet, inneholder like mye, om ikke mer, karbohydrater. Det står "Lettlaget GI-brød", og ingrediensene er 3 dl grovt speltmel 3 dl rugmel linfrø, gresskarkjerner, solsikkefrø, nøtter, mandler, valnøtter, cashew- og paranøtter (i hvertfall noe av alt dette) tørket aprikos (bare fire) salt, naturell yoghurt og natron Høres dette ut som et kurant lavkarbobrød? For en som ikke er fanatisk?
Gjest Chevy Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Hvis man ikke er fanatisk ja. Jeg går på generell lavkarbo (maks 50gr karbo til dagen) og dette brødet er uaktuelt for meg. Men det med lav gi og sånn blir vel litt ala fedon lindberg:)
Rosenrød Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Kan en tilsette gjær i dette brødet, eller blir alt "ødelagt" da?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 mel = Ikke lavkarbo. så svaret er Nei det er ikke lavkarbobrød Gjær kan brukes i lavkarbo 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Kan en tilsette gjær i dette brødet, eller blir alt "ødelagt" da? Aner ikke, men det kan jo prøves? Brødet var i hvertfall veldig godt uten, karbo aldri så mye!
Anglofil Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 mel = Ikke lavkarbo. så svaret er Nei det er ikke lavkarbobrød Gjær kan brukes i lavkarbo En sannhet med modifikasjoner. Man kan bruke mel i lavkarbo, det er karbohydratinnholdet det kommer an på. Men det er derfor også mange holder seg unna mel fordi det ofte inneholder mange karbohydrater. Derimot, grensen for lavkarbo går faktisk opp til 150 karber, og f.eks flere som spiser Fedon-kosthold spiser begrensede mengder med brød. I noen tilfeller har jeg gjort det selv, og f.eks en skive med Fedon-brød inneholder mellom 5-7 karber. Ergo, man kan fint spise det hvis man f.eks ikke har et ketolysekosthold. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå