AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Del Skrevet 24. august 2011 For et halvt år siden snakket jeg med en hyggelig mann som jobbet i en bilforretning. Kort fortalt, jeg var interessert i en bil og han hjalp meg med å regne på hvor mye det ville koste meg. Vi hadde en veldig god tone. Det endte ikke i bilkjøp da det viste seg å bli litt for dyrt for meg. For noen dager siden så han meg på byen. Vi pratet ikke, ettersom vi bare passerte hverandre. Men dagen etter tok han kontakt med meg for å høre hvordan det gikk med bilkjøpet. Jeg sa at det fortsatt ikke var aktuelt, han sa at det var greit, også hørte jeg ikke noe mer. Akkurat da fikk jeg en følelse av at han brukte det som unnskyldning for å komme i kontakt med meg, men det er jo også mulig at han faktisk bare ville selge en bil. Har hatt litt lyst til å ta kontakt med ham igjen, men er av den typen som gjerne vil vite at det er en gjensidig interesse før jeg tar skrittet. Så hva tror dere? Er det mest sannsynlig at han prøvde å få til et salg, eller at han ville komme i kontakt med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #2 Del Skrevet 24. august 2011 Han er nok sikkert bare ute etter å selge en bil. At dere hadde en god tone sist, er vel ikke så rart? Mannen er jo selger! Jeg hadde blitt kjempeflau, om jeg hadde slått ann også viste det seg at mannen bare var hyggelig og over hodet ikke interessert. Hadde nok heller satsa på å snakke med han ute på byen igjen. Er han interessert, så kommer han nok der dere møttes senere også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 24. august 2011 #3 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg synes det virker veldig positivt at han faktisk husker hva du heter etter ett halvt år. Kan du ikke stikke innom og late som at du er på biljakt igjen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. august 2011 #4 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg synes det virker veldig positivt at han faktisk husker hva du heter etter ett halvt år. Kan du ikke stikke innom og late som at du er på biljakt igjen da? Det med å huske navn er typisk for selgere etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #5 Del Skrevet 25. august 2011 Var litt vanskelig å tolke denne siden han tok kontakt etter å ha møtt deg ute, men så vet ikke jeg hvordan bilselgere opererer. Det er jo et hardt marked, og kanskje han faktisk så sitt snitt til å selge da han gjenkjente deg? Jeg forstår at du ikke vil gjøre noe med det før du evt. vet om det er gjensidig, men da kommer det mest sannsynligvis ikke til å skje noe. Jeg ville ikke anbefalt deg å komme inn i en sånn samtale på jobben hans, for hvis han ikke mente noe med det så kommer han mest sannsynligvis til å stå der å føle seg fanget. Da er det bedre om du ringer eller sender han en melding utenom arbeidstiden. Jeg har ekstrajobb i en butikk på et kjøpesenter, og det har skjedd opptil flere ganger at menn har misforstått, og trodd at min "interesse" i dem var noe annet enn det den var som da er hyggelig selger. Det har endt i pinlige situasjoner når de eks. på slutten (når de står og betaler) spør meg hva jeg skal i helgen osv.(spesielt typisk på en fredag). Da får jeg en skikkelig ekkel og pinlig følelese for JEG vet jo at jeg ikke flørtet, jeg var bare hyggelig, og samtidig som man ikke vil utlevere personlig informasjon så føler man at man må si noe høflig og svare for å "redde" situasjonen. Da sier jeg som regel bare at jeg skal jobbe, som forsåvidt er sant. Så er det jo enkelte som ikke vil la det ligge med det, og begynner å dra det ut med ting som "Du skal vel ikke jobbe heeeeele dagen?" etc. og da ender det alltid med pinligheter. Samtidig så vil nok ikke en selger opprettholde en veldig god tone gjennom hele tiden/salget dersom man ikke liker kunden (man er jo alltid profesjonell, men det er forskjell på hvordan mye man gidder å gi av seg selv hvis en kunde er skikkelig sur eller ikke viser noen interesse i å snakke), og jeg synes det er koselig med kunder som snakker og fleiper litt for da kan man gjøre det tilbake. Man ser jo som regel an hvordan man kan oppføre seg ut i fra hvordan kunden er. Ønsker deg uansett lykke til! Selgere er også mennesker med følelser og evnen til å forelske seg så du vet ikke før du "hopper i det" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå