Gå til innhold

På en skala fra 0 til 10 ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor redd er du for edderkopper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, var skikkelig redd de når jeg var liten. :sjenert: Sikkert oppe i 8 omtrent da. men nå er jeg kanskje nede i 4. :happy:

I hvertfall store edderkopper. :gjeiper:

Endret av Avanci
Skrevet

10!!

Er på grensa til hysterisk redd for dem. Satt i fjor rundt et bål i Namibia, midt i ingenmannsland, der plutselig store hvite edderkopper begynte å kravle rundt bålet. Den ene krøp skikkelig fort mot der jeg satt, og jeg ble livredd, hoppa unna, gjemte meg bak en fyr og begynte å grine.

Har også hatt en kjelleredderkopp (den største Norge har å by på, tror jeg), som var så svær at jeg vurderte å ikke bruke stua til foreldra mine da den sto midt på gulvet. Fanga den i en vaskebøtte med pizzaeske under og kasta det langt bak i hagen.

Syns de er så utrolig ekle fordi de er så raske og kan kravle overalt. Var noen meter unna en tarantell i glassbur en gang og hoppa bakover bare den bevegde seg såvidt. Det er definitivt langt opp på min "toppliste" av ting jeg er reddest for.

Skrevet

3

Bildet ditt fikk meg til å få frysninger! Hehe! Og en gang hadde jeg skjermbeskytter på dataen med ALLE Afrikabildene mine, og der er en venninnes bilder også. Og ETT av dem er av en svær edderkopp. Jeg løfta på dataen akkurat da det bildet kom og holdt på å hive fra meg dataen tvers over rommet. Klarte å tenke i siste sekund og redde dataen men satt og grøssa flere sekunder etterpå.

Skrevet

Jeg var verre før, da var det garantert 10. Men nå har jeg lært å ta de alene (jeg kverker de med den dorullholderen som står på badet)

Skrevet

2

Gjest Raindrops
Skrevet

Tror jeg ligger på omtrent 6 nå. Jeg klarer å ta livet av dem, men jeg må gå en del runder med meg selv hvis de er på krøkete steder eller veldig store.

Hvis de står i taket får jeg helt noia, for jeg er redd de skal falle ned på meg hvis jeg dreper dem.

Av en eller annen grunn er jeg ikke redd for taranteller.

Skrevet

Kommer ann på hvor store de er det. De små er jeg ikke så redd for da. De takler jeg fint. Men jo større de blir, jo verre! Er de veldig store, så hyler jeg og løper vekk. De tar jeg ikke! Det for samboer gjøre. De store blir nok en 8 tror jeg.

Skrevet

0

Jeg synes de er søte. Hadde en tarantell som kjæledyr før, til eksens store fortvilelse. :gjeiper:

Skrevet

Definitivt 10! Jeg er så redd, så redd. Jeg merker at jeg nesten kaldsvetter om jeg får øye på en edderkopp. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og har flere ganger holdt på å gå i bakken, for jeg blir så hysterisk og vil bare besvime. Ikke tør jeg å kverke de heller, fordi jeg får dårlig samvittighet, og fordi jeg ikke vil nærme meg det fæle krypet.

Gjest snoopy_93
Skrevet

9..

Før var jeg 3.

Så fikk jeg besøk av "stor Norsk husedderkopp" og da rasa frykten rett til værs!

Skrevet

8. Er vel det dyret (insektet) jeg er mest redd her i verden. Hvertfall av de som lever i Norge. Gi meg mus, rotter, slanger osv anytime, bare jeg slipper edderkopper. Vil ikke drepe de heller, så må alltid få noen til å bære dem ut. Er jeg alene forlater jeg rommet!

Skrevet

3. Syns bare de er utrolig ekkle.

Skrevet

8. Er vel det dyret (insektet) jeg er mest redd her i verden.

Edderkopper er ikke insekter! :opplyser:

Hvor redd jeg er dem, varierer på størrelsen og utseendet. Den der svære husedderkoppen med lange bein: 10. Mindre edderkopper som er mer "kompakte" og med ikke fullt så lange bein: 2. De kverker jeg med henda mine om jeg må. Store, gjerne hårete "kjæledyrs"-edderkopper: 1. Litt ubehagelig i starten, men så blir de koselige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...