Gå til innhold

Skolefrukt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer å bestille skolefrukt til mitt barn.

Er det bra, eller blir det "bare" servert epler og bananer?

De reklamerer så flott med at det også vil bli gulrot, nektarin, fersken o.l. frukter. Stemmer det? :roll:

Kr 2,50 pr frukt er jo ikke ille!

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Det stemte ikke på skolen til lillesøstra mi. Var mye epler og pærer, og klementiner når de er billige ;) Har også vært i praksis på en skole hvor de hadde det. Fruktene jeg så var pærer, klementiner og bananer. Jeg kommer heller til å sende med variert frukt hjemmefra med mindre barna selv ønsker noe annet.

Skrevet

Vurderer å bestille skolefrukt til mitt barn.

Er det bra, eller blir det "bare" servert epler og bananer?

De reklamerer så flott med at det også vil bli gulrot, nektarin, fersken o.l. frukter. Stemmer det? :roll:

Kr 2,50 pr frukt er jo ikke ille!

Prøv da vell :-) Ser jo fort om det er noe for barnet eller ei.. Her får barna frukt på skolen her... og de får mye forskjellig.. Noe spiser barnet mitt, annet takker han nei til..

Skrevet

På skolen jeg jobbet var det gulrot, eple, pære og appelsin. Sjelden noe med eksotisk.

Skrevet

På skolen der jeg jobber går det mye i epler og pærer, men også gulrot, appelsin (det er den verste siden de små trenger mer hjelp :P ) og kiwi. Dessverre synes jeg kvaliteten på frukten vi får levert er høyst variabel.

Hvis ungene får utlevert noe de ikke liker tar de det med hjem.

Skrevet

Her er ikke skolefrukt et alternativ, og jeg syns det er helt greit.

Jeg sender med frukt eller grønnsaker hver dag i en liten boks.

Skrevet

Der eg jobba, var det eple, pære, appelsin, klementin, kiwi og gulrot. Såg ganske fristande ut :) Ville dei ikkje ha, la vi det tilbake i kjøleskåpet.

Skrevet

Overskuddfrukt fra butikkene som ikke har blitt solgt, blir kjørt ut på skolene før det blir så gammalt at det må kastes.

Noe av det er spisbart og annet hiver barna rett i søpla.

Det er en grunn til at prisen er lav.

Men frukt har jo aldri skadet noen, selv om det er mye det samme som blir servert.

Det er bedre med frukt enn at ungene kjøper seg godterier.

Skrevet

Overskuddfrukt fra butikkene som ikke har blitt solgt, blir kjørt ut på skolene før det blir så gammalt at det må kastes.

Jeg har aldri opplevd at det har kommet fra andre steder enn rett fra lageret (som kjører samme frukt ut til butikkene).

• Liker 1
Skrevet

Ville dei ikkje ha, la vi det tilbake i kjøleskåpet.

Det har vi fått streng beskjed om å ikke gjøre, siden det er frukt som foreldrene har betalt for. Godt mulig det er noen hjemme som kunne tenke seg å spise den.

• Liker 1
Skrevet

Det har vi fått streng beskjed om å ikke gjøre, siden det er frukt som foreldrene har betalt for. Godt mulig det er noen hjemme som kunne tenke seg å spise den.

Det var eit godt poeng..at det er betalt for! Men det fekk vi aldri beskjed om - berre at mjølke/juicekartongar og frukt ikkje skulle i sekken. Kartongane fordi dei ville unngå øydelagte bøker (for det hadde visst skjedd nokre gongar, at kartongane sprakk)..så kanskje dei ville unngå skvisa frukt?? Ikkje veit eg.. :)

Skrevet

Jeg synes det har blitt mye bedre kvalitet på frukten de siste årene ift. skolefrukt.

Det er ofte appeslin, klementin, banan, kiwi, gulrot, pære og eple.

Prøv, og meld dere heller ut dersom det ikke fungerer. Dersom du synes prisen er ok.

Skrevet

Vi får frukt vi og... Eple, pære banan går igjen og igjen.. I fjor fikk vi klementin 1 gang, gulrøtter 6-7 ganger og det var egentlig alt... I tillegg så var fruktene ofte halvråtne og ekkle, så nesten ingen spiste de.. Bedre å ta med frukt hjemmefra!

Skrevet

Jeg var innom og tok med meg litt av overskuddsfrukten fra jobb fredag etter lunsj. Det var bananer, epler og nektariner. All frukten var frisk og delikat og noe jeg ville plukket med meg på butikken. Hvor god frukten er avhenger noe av det som blir levert, men også av at den som har ansvar for frukten på skolen har en viss peil og leverer ut frukt som fort blir dårlig først. Eplene holder seg fine lenge - de kan vente.

Ellers er det vanlig med eple, pære, appelsin/klemmentin, kiwi, gulrot og banan. Barna mine får gratis frukt på skolen fram til jul, og jeg pleier å bestille i de periodene det ikke er gratis. Så min erfaring er positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...