AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Ja, hvordan tenker dere om det? Jeg og eks har pratet litt om dette. Vi har en sønn på 4 sammen, har bodd fra hverandre i snart 2 år. Samarbeidet mellom oss er helt supert, og vi er gode venner og foreldre. Ingenting romantisk i det hele tatt. Vi fungerte bare ikke om samboere/kjærester. Vi vet jo at vi lager perfekte barn sammen (), og vi vet at vi vil bli flotte foreldre for et nytt barn, selv om vi ikke er kjærester/gift/samboere. Ingen av oss har nye partnere, og ingen av oss er helt komfortable med "mine, dine, våre barn", og ønsker sønnen vår et helsøsken i stedet. Hvordan ville dette bli oppfattet rundt om egentlig? (Vi har ikke bestemt oss ennå, og dette har ingenting å si for avgjørelsen, jeg er bare nysgjerrig.) 3
altflyter Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Så lenge barnet alltid vil ha foreldre som ønsker det og er glad i det, så ser jeg ikke problemet med det, annet enn at barnet kanskje kan lure litt på hva som egentlig skjedde når det blir eldre:) Med tanke på at dere ikke var sammen når h*n ble født:) Jeg ville ikke brydd meg om hva andre tenkte så lenge jeg selv var komfortabel med tanken på det:) 1
vinterspeil Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Jeg tenkte akkurat som dere og fikk barn med eksen. Veldig greit, og fint for de to å ha samme far 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Dette synest jeg er utrolig fint. Så lenge dere har tenkt grundig igjennom livssituasjonene deres, og klarer så godt det er mulig å forberede den som skal bli storebror. Blir nok ikke noe traumatisk, men greit at alle er on-board tenker jeg lykke til!!! 4
Gjest Nuppa_ Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tenkt det samme Håper dere finner ut av det 1
Gjest Nadezhda Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Det synes jeg faktisk er en veldig god idé, så lenge dere samarbeider så bra som dere gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Personlig synes jeg nesten det er bedre slik enn en zillion med halvsøsken. Så sant man har et nærmest perfekt samarbeid. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Personlig synes jeg nesten det er bedre slik enn en zillion med halvsøsken. Så sant man har et nærmest perfekt samarbeid. Enig. Hyggelig mer halvsøsken også, men tenker det fort kan bli "rotete"
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Hvordan ville dette bli oppfattet rundt om egentlig? Høres ut som en fin og praktisk ordning. 1
HopelessFear Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Jeg syns det høres ut som en fin ide. Spesielt siden dere samarbeider så godt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 TS her. Godt å høre at vi ikke er heeelt ute på jordet når vi vurderer dette. Gutten vår var jo såpass liten når vi gikk fra hverandre at han kjenner jo ikke til annet. Og en evt nestemann vil jo også vokse opp slik. Det er jo ganske vanlig at mamma og pappa ikke bor sammen i dag, så det er jo ikke noen stor greie egentlig. Tar gjerne tanker og synspunkter fra flere. 3
Gjest frøken am Skrevet 24. august 2011 #12 Skrevet 24. august 2011 Det dere gjør MÅ funker jo, så jeg ser ingen grunn til at dere ikke skal få det til med enda en Det viktigste er jo at barna er trygge og har det bra, virker som dere klarer dette! 1
addict Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Har tenkt samme tanken, men jeg har ny samboer, så det går nok ikke
skandale Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Det funker greit nå ja. Men hva om en eller begge får ny partner etterhvert? Hva om denne partneren setter dere opp mot hverandre og kødder til oppdragelsen? Om en av dere vil ha flere barn med ny partner? 1
SummerJoy Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 Jeg, for min del, syns det høres utrolig sært ut. 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 Det funker greit nå ja. Men hva om en eller begge får ny partner etterhvert? Hva om denne partneren setter dere opp mot hverandre og kødder til oppdragelsen? Om en av dere vil ha flere barn med ny partner? TS her. Om en av oss får ny partner og denne lager problemer, så ville jo det kommet uavhengig av om vi hadde hatt ett eller to barn. Hva om vi hadde hatt to allerede når vi gikk fra hverandre? Jeg ser hva du sier, men er ikke enig i at dette kan være et problem spesielt for denne situasjonen. Om vi vil ha flere barn med ny partner så er ikke det/de vi har noen hindring?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 Jeg, for min del, syns det høres utrolig sært ut. Får jeg spørre hvorfor? Er bare nysgjerrig altså.
Gjest Nadezhda Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Jeg, for min del, syns det høres utrolig sært ut. Er enig i at det er spesielt, men jeg tenker det er spesielt på en positiv måte.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #19 Skrevet 25. august 2011 Jeg hadde ikke likt å få vite at jeg var et fornuftsbarn, i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #20 Skrevet 26. august 2011 Jeg hadde ikke likt å få vite at jeg var et fornuftsbarn, i hvert fall. Fornuftsbarn? Er det noe spesielt galt med det? Det vil være like elsket og like ønsket som et annet barn. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå