AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Jeg likte dette sengeteppet veldig godt. Men jeg aner ikke hva som står der og klarer ikke helt å tyde skrifta pga skrått bilde etc. Noen som kan hjelpe? Trenger ikke helt ordrett oversettelse, men bare litt antydning om tema egentlig. Litt greit å vite hva man kjøper.
Brunhilde Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Det står på latin, tror jeg. Sapere Aude betyr våg å vite, resten kan du jo prøve å google selv, det var det jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Diverse kjente uttrykk på latin. Bl.a. "Amor vincit omnia" = "kjærligheten overvinner alt" "Scientia potentia est" = "kunnskap er makt" "Sapere aude" = "våge å vite" "Docendo discimus" = "ved å undervise, lærer man"
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Tusen takk for hjelpa. Jeg klarte ikke å tyde bokstavene, litt pga vinkelen på stoffet og litt pga jeg sliter med å sette sammen bokstaver når de er med "håndskrift" og jeg ikke kjenner språket. Klarte ikke å se hvor ordene begynte og sluttet, så det var litt vanskelig å google det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå