Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg skriver dette, men jeg tror nok det er fordi at jeg har behov for å få luftet tanker og slikt.

Jeg startet på ny skole (vgs) nå på mandag. Det var vanvittig tøft, både fordi at det var utrolig mange nye folk, nye lærere, ny skole og ikke minst en veldig vond og trist minnestund. Jeg har store problemer med kraftig depresjon og angst i tillegg til en spiseforstyrrelse. Vi begynte allerede andre dagen med vanlig undervisning, og jeg kjenner at jeg bare kobler helt ut når det begynner. Jeg hadde virkelig sett frem til dette skoleåret, men nå er det så vidt jeg orker å stå opp om morgenen. Jeg tenker kanskje at jeg burde snakke med kontaktlæreren min om dette, siden det påvirker meg så utrolig mye i hverdagen. Alle i klassen er blitt gode venner allerede, mens jeg trekker meg unna. Jeg klarer ikke ha noe med de andre å gjøre. Kontaktlæreren er en helt ny lærer for meg, og jeg kjenner at jeg er usikker på om jeg allerede nå skal slippe "bomben". Er så redd for hvordan han vil reagere og hvordan jeg selv vil takle det. Det er et grusomt tema for meg, og jeg kjenner at tårene presser på bare ved tanken. Er så redd for å gråte foran han når jeg knapt kjenner han.

Hva skal jeg gjøre? og hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er lettere å starte med å snakke med sosiallærer eller helsesøster? De har god trening i å snakke om vanskelige ting, og kan sikkert hjelpe.

Lykke til, jeg er sikker på at det går seg til for deg :klemmer:

Skrevet

Ta kontakt med helsesøster, så kan hun veilede deg videre. Læreren må du ha noe med å gjøre hele dagen, mens helsesøster kun er på kontoret. Da kan heller helsesøster hjelpe deg med å avgjøre hva du skal gjøre. Lykke til! Det kommer nok til å ordne seg for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...