AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Hei. Jeg har time i morgen for å se om jeg kan ha diabetes. Timen ble flyttet til kl.1000 pga jeg ikke kunne den opprinnelige datoen. Legen sa at jeg skulle faste fra midnatt, da timen egentlig var 0730. Den nye timen er kl.1015. Jeg pleier som regel å være veldig sulten på morgenen. Hvor mange timer faste er det normalt før en slik test? Siden jeg egentlig skulle kl.0730, med faste fra midnatt. Tenkte å spise noe kl.0100 bare for ikke å være sulten når testen skal tas. Den varer vel en time eller to også.
Skravla Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Da jeg tok sånn glukosetest så måtte jeg ha 8 timer faste.
Supraspinatus Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Hei. Jeg har time i morgen for å se om jeg kan ha diabetes. Timen ble flyttet til kl.1000 pga jeg ikke kunne den opprinnelige datoen. Legen sa at jeg skulle faste fra midnatt, da timen egentlig var 0730. Den nye timen er kl.1015. Jeg pleier som regel å være veldig sulten på morgenen. Hvor mange timer faste er det normalt før en slik test? Siden jeg egentlig skulle kl.0730, med faste fra midnatt. Tenkte å spise noe kl.0100 bare for ikke å være sulten når testen skal tas. Den varer vel en time eller to også. Fast fra midnatt hvis de ikke har sagt noe annet. Det gjør vel ingenting om du er sulten når du skal ta testen. Du kan ta med deg mat og spise etterpå. Er vel bedre å faste litt for lenge enn å ødelegge testen?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Fast fra midnatt hvis de ikke har sagt noe annet. Det gjør vel ingenting om du er sulten når du skal ta testen. Du kan ta med deg mat og spise etterpå. Er vel bedre å faste litt for lenge enn å ødelegge testen? Blir bare så ufattelig sulten.
-Fisken- Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Blir bare så ufattelig sulten. Det er det vel verdt, for å finne ut om du har diabetes eller ikke.. 2
Skravla Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Husk at å faste ikke bare betyr å droppe mat, men også drikke....... Selv vann kan påvirke prøvene.
Jade Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Hei. Jeg har time i morgen for å se om jeg kan ha diabetes. Timen ble flyttet til kl.1000 pga jeg ikke kunne den opprinnelige datoen. Legen sa at jeg skulle faste fra midnatt, da timen egentlig var 0730. Den nye timen er kl.1015. Jeg pleier som regel å være veldig sulten på morgenen. Hvor mange timer faste er det normalt før en slik test? Siden jeg egentlig skulle kl.0730, med faste fra midnatt. Tenkte å spise noe kl.0100 bare for ikke å være sulten når testen skal tas. Den varer vel en time eller to også. Glukosetesten vet da ikke når på døgnet du skal ta testen. Den opprinnelige beskjeden du fikk, var 7:30 timers faste. Spiser du siste måltidet kl 01, så blir det 9 timers faste hvis du kommer til kl 10. Kan ikke se problemet med det, spesielt ikke hvis det er 8 timer som er grensen som noen over her skriver.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Husk at å faste ikke bare betyr å droppe mat, men også drikke....... Selv vann kan påvirke prøvene. Eh nei. Vann påvirker ikke blodsukkeret, jesus....
Jade Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Jeg tror ikke jeg fikk lov å drikke vann når jeg skulle ta den prøven. Mulig jeg husker feil, men... 1
MiniMjau Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Et lite glass vann er ok, mye vann øker jo plasmavolumet og kan påvirke glukosemålingene som gjøres. Derfor. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå