Gå til innhold

Barn som ikke vil sove...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 jenter på 2 og 4 år som sover på samme rom. Spesielt toåringen hater å sove. De legges kl 19 med samme rituale hver kveld. Hun gråter ikke, men synger, snakker, hopper og roper i 2-3 timer før hun sovner. Blir sint hvis vi kommer inn og "avbryter" henne. Søsteren sover som en stein etter en liten stund...Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 2 jenter på 2 og 4 år som sover på samme rom. Spesielt toåringen hater å sove. De legges kl 19 med samme rituale hver kveld. Hun gråter ikke, men synger, snakker, hopper og roper i 2-3 timer før hun sovner. Blir sint hvis vi kommer inn og "avbryter" henne. Søsteren sover som en stein etter en liten stund...Noen tips?

Er hun veldig trøtt om morgenen da?

Skrevet

Nei, lys våken klokken 6... Sover ikke på dagen heller.

Skrevet

Nei, lys våken klokken 6... Sover ikke på dagen heller.

Men hva er da problemet? Hun underholder seg selv, i sengen sin. Søsteren sover selv om minste "bråker". Hun er ikke trøtt senere. Du har tydeligvis fått en unge med ekstremt lite behov for søvn, men det gjør jo ingen ting så lenge hun holder seg for seg selv, vel? :)

• Liker 2
Skrevet

min holder fortsatt på slik og hun er 11...

mitt beste tips er å la henne gjøre som hun vil, hun sovner ikke før hun sovner uansett, du har sikkert forsøkt det meste, gjør det beste ut av din egen kveld så lenge storesøster ikke plages...

Skrevet

Nei det plager for så vidt ingen, jeg bare tenker at hun bør få minst 11 timer søvn:) men jeg kan jo ikke tvinge henne heller... :)

Skrevet

Så lenge hun ikke er trøtt om morgenen, og ikke vekker søsteren, hadde jeg ikke gjort noe. Barn er forskjellige og ikke alle trenger 11-12 timer søvn.

Gjest navnelapp
Skrevet

Heilt einig med dei over. Ho treng tydelegvis mindre søvn enn storesøstra, og det er ikkje eit problem. Eg var slik, og fekk sovepillar (som eg ga til broren min). Mor mi var heilt fortvila. Men til slutt forsto ho at det berre var slik. Eg måtte vere på rommet mitt, men eg las og koste meg og lærte meg sjølv masse på dei timane då søskena mine sov.

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi på 2 år er akkurat lik, hun har veldig lite søvnbehov, styrer nærmest døgnet rundt, mens storesøster på 6 slukner i 8, halv 9 tia...

Det er utrolig slitsomt, hun danser, skal ha musikk, bok, iPad, lyger om bleier, blir plutselig sulten og tørst... Tilslutt sovner hun, men mellom 5 og 6 er det bare å hive seg ut av dyna for da er det full rulle igjen.

Må vel bare godta at ikke alle barn trenger mye søvn...

Skrevet

Hun trenger tydeligvis ikke like mye søvn som søsteren.

Det eneste jeg ville prøvd var å få slutt på roping og "bråk".

La henne få med ting i senga hun kan leke med og drive med uten at det blir masse støy f.eks bøker, tegnesaker osv.

Så ville jeg nok sagt at hun skal være i senga og leke der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...