Gå til innhold

kan jeg få dekket tannlegeregningen?

Iset

Anbefalte innlegg

jeg skal til tannlegen den 15 desember, har 2 hull som jeg vet om. i svangerskapet ble tennene helt ødelagt føler jeg. fikk betennelse og alt, har ikke hatt problemer før.

spørsmålet mitt er om jeg kan få dekket regningen av trygdekontoret siden jeg ikke har råd selv? jeg MÅ jo gå til tannlegen, kan ikke tygge på den ene siden i det hele tatt. men dersom jeg går, så blir det utrolig vanskelig økonomisk for oss denne måneden, rett før jul og alt. mannen min er arbeidsledig for tiden, uten dagpenger fordi han manglet en tusenlapp på grensen.... og jeg har svangerskapspermisjon med ca 9000 kr utbetalt + 900 i barnetrygt. vi har rett og slett ikke råd, er såvidt det går rundt nå.

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du får det dekket hvis du kan få bekreftet at hullene kommer av svangerskapet (vet ikke så mye om sånne graviditetsting, men har hørt om flere som har hatt tannproblener under svangerskapet.) Du kan jo i hvert fall prøve å søke trygdekontoret. Hvis ikke de kan hjelpe deg, så har du kanskje rett på penger fra sosialkontoret. Fryktelig knotete system, men du får prøve deg fram. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen min pleier å la meg betale i rater, dersom det kniper økonomisk - f.eks. over fire måneder eller lign.

Snakk med tannlegen - og prøv å få til en betalingsordning du kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror Trygdekontoret bare dekker utgifter til undersøkelse i svangerskapet, eventuelle reperasjoner må du visst betale for selv... Men det er mulig det er endret nå?Jeg slet med samme problemet, hull og dårlig råd... fikk hele greie på avbetaling til tannlegen, med måntlige beløp jeg kunne leve med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg tror Trygdekontoret bare dekker utgifter til undersøkelse i svangerskapet, eventuelle reperasjoner må du visst betale for selv... Men det er mulig det er endret nå?Jeg slet med samme problemet, hull og dårlig råd... fikk hele greie på avbetaling til tannlegen, med måntlige beløp jeg kunne leve med......

de dekker ikke undersøkelser i svangerskapet lenger, sluttet med det for mange år siden. teit.

skal spørre om jeg kan betale i rater. tusen takk for svarene:)

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

I min studenttid hvor jobbet litt med trygde/sosial spørsmål husker jeg at det var mulig å søke sosialkontoret for dekning av utgifter til tannbehandling. Siden sosialhjelp er avhengig av den ulike kommunes økonomi varierte det om man fikk dekket noe/hva man fikk dekket og hvor mye. Uansett det er jo verdt et forsøk dersom du er helt blakk. Eller kanskje du må ønske deg tannlegepenger til jul :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...