Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.l-a.no/Nyheter/tabId/296/Default.aspx?ModuleId=59735&articleView=true

Det er på høy tid at de revurderer den arrogante stengingen av Mandal sentrum. Har jeg legetime i kjøpesenteret på andre siden av byen skal jeg da for pokker ikke betale inngangsbillett kun for å gå gjennom sentrum, og jeg ønsker også å kunne gå gjennom sentrum for å komme meg raskest mulig hjem fra jobb etter en lang og slitsom arbeidsdag.

Han gjør det samtidig klart at de har vært svært lempelige med å slippe inn folk som bare skal gå gjennom byen.

– Hva med folk som skal oppholde seg i sentrum. Gå på kafé eller handle i butikkene?

– Folk får lov til å passere festivalområdet og vi nekter ikke folk å handle i en butikk når de passerer festivalområdet, sier Sørbøe.

Unnskyld meg, men dette er reinspikka vrøvl. Sentrum er hermetisk lukket for de som ikke ønsker å betale inngangsbillett kun for å komme seg gjennom sentrum, uansett hva slags grunner man måtte ha.

Til neste år håper jeg å kunne unngå store omveier for å komme meg dit jeg skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke samme opplevelse av dette om deg. Jeg var to ganger inne i festivalområdet uten å betale for meg uten at det var noe problem under årets festival.Ikke trengte jeg forklare meg særlig godt heller, den ene gangen sa jeg bare at jeg skulle igjennom (bor på øvreby-siden og skulle på posten) den andre gangen sa jeg at jeg ikke hadde tenkt å være på området bare skulle inn og handle, begge gangene slapp jeg greit igjennom.

Både handelsstanden og "folk flest" i Mandal tjener jo på denne festivalen, og det synes jeg er verdt to-tre dager med (relativt små) ulemper med tanke på veiene i sentrum.

Skrevet

Da har du sikkert møtt på en ekstra vennlig vakt; jeg husker omveiene og diskusjonene med vaktene da jeg skulle gjennom og da var det som sagt hermetisk lukket.

Skalldyrfestivalen er sikkert bra for byen den, men da ser jeg helst at man ikke skal være avhengig av vaktas dagshumør for å komme seg dit man skal. Noen er heldige og andre er uheldige.

Andre har lignende erfaringer, så det er flere enn meg som irriterer seg over dette. I år har jeg ved to forskjellige anledninger overhørt folk prate som har opplevd det samme.

Alt i alt ser jeg helst at byen finner en annen måte å gjennomføre festivalen på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...