AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Hei ! Jeg har lenge hatt lyst til å begynne å trene på et treningssenter, men kommer ikke helt i gang. Jeg lurer på om en personlig trener hadde vært noe ? Jeg trenger et spark bak, en som på en måte kan presse meg litt, samtidig som jeg kan nå målene mine. Så lurer jeg på om det er mye fordommer på slike steder ? Jeg er redd for å bli " hengt ut" eller at folk rett og slett skal le av meg. Jeg er ikke sprek, langt i fra. Kondisen min er på bunn. Jeg er ikke veldig stor, har en normal BMI men er ikke langt i fra litt overvektig. Noen som har tenkt likt ? Hvordan er det å trene på slike steder ? Og vil det hjelpe med en personlig trener ?
Spøkelse Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 En personlig trener vil aldri le av deg. En god PT vil snakke med deg, finne ut av hva slags mål du har, og deretter hjelpe deg å jobbe mot målet. Når man trener med en PT så vil ikke PT'en ha en grense du må være innenfor av hva styrke eller utholdenhet angår, økta er tilpasset deg og sammen finner dere ut av øvelser, progresjon, motivasjon osv. Ingen som kommer til å le av deg på et treningssenter heller, alle er jo der for å jobbe med sine egne mål og de fleste er fokusert på egen trening (kanskje de ser litt rundt i pausene sine eller når de er på tredemølla og kjeder seg, men ). Da jeg begynte å trene på senter var jeg litt ukomfortabel, men jeg tenkte at jeg ville angre mer om jeg IKKE begynte å gjøre det. Tok bare noen få økter så følte jeg meg mye mer komfortabel og til slutt betyr det ingenting hvem som trener rundt deg De fleste vil la deg komme inn og titte eller kanskje til og med gi deg en prøvetime for å se om du liker atmosfæren der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå